Afgelopen weekend heb ik drie goede deuren voor mijn Golf opgehaald, direct al in de goede kleur.
Superblij natuurlijk. Nu komt het; de deuren moeten er nog in...
De deuren zijn helemaal compleet. Probleem is echter, dat ik in verband met grijs kenteken aan één zijde van de auto een dichte ruit moet hebben (plaat gespoten aluminium). Deze wil ik, samen met mijn pas geblindeerde ramen aan de andere kant, overzetten op de nieuwe deuren.
Nu komt het probleem; hoe krijg ik deze ramen er netjes uit?

Ik heb alles aan de deur gedemonteerd: alles wat er nog in zit zijn de ruiten, de rubbers en verder niks.
Met heel erg veel pijn en moeite heb ik de grote ruit van de achterdeur eruit gekregen. Probleem blijft echter om het kleine ruitje eruit te krijgen. Het metalen stijltje heb ik eruit, maar krijg gewoon het kleine ruitje niet ver genoeg uit de rubbers.
Wie heeft een geni(t)ale tip? Heeft iemand misschien contacten bij een ruitenboer die een tip heeft? Het lijkt mij dat zo'n ruitje wel eens stuk gaat en dan vervangen moet worden...
Hier gaat het dus om: Grote ruit is eruit, kleine niet. Grote ging echter ook voor geen meter....