Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Laadvermogen vergroten schroefset

Laadvermogen vergroten schroefset 27 juli 2009 11:59 #2198

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Moi allen,

Zoals in mijn voorsteltopic aangegeven; ik rij een Golf IV Variant op grijs kenteken.
Bij aankoop waren de standaard schokbrekers in erg slechte staat.
Ik zat toen in twijfel; onder mijn Ibiza (die ik voor de Golf had) zaten gele koni's. Hier was ik redelijk tevreden over. Een schroefsetje vond ik ook wel wat hebben. De overweging was nu óf een Koni set (str.t) óf een schroefset. Een KW of Weitec set vond ik alleen nog duur.
Uiteindelijk de gok genomen en een budget-schroefsetje gekocht (V-maxx).
Opzich zijn de eerste ervaringen niet slecht, maar 100% tevreden ben ik ook niet.
Enkele punten;
- Inbouw viel best mee opzich, ondanks dat alles muurvast zat aan de auto.
- Kwaliteit van het materiaal is op eerste gezicht helemaal niet slecht
- Instellen gaat vrij makkelijk.

Mijn probleem echter; de auto is zwaar (ca. 1500 kg leegewicht), waar volgens mij de set niet op berekend is.
Aan de achterkant staat de auto op maximale hoogte geschroefd. De verlaging is dan echter nog wel 6 cm (geschat). De bovenkant van de band ligt bijna gelijk met de spatbordrand.
Aan de voorkant is de auto ca. 3 cm. omlaag geschroefd t.o.v. de hoogste stand. De auto hangt nu echter nog achterover.
Ik wil aan de voorkant liever niet verder omlaag schroeven omdat de auto nu al begint te stuiteren op een hobbelige weg.
Hierbij merk ik sterk het verschil met de Koni's, waarmee ik over een boer'nweggetje gewoon met 120km/h kon knallen.
Mijn gevoel is dat de set niet heel geschikt is voor deze auto. Bij V-maxx wordt voor zowel de hatchback golf als de variant de zelfde set gebruikt. Het verschil in gewicht tussen een lege hatchback en mijn variant is echter wel ca. 300kg.

Mijn vraag concreet; is het mogelijk blokken tussen de achterveren te zetten zodat de auto hoger komt te staan, en waardoor mogelijk het laadvermogen weer wat toeneemt? Een zware printer of vakantiebagage is de auto niet echt geschikt voor nu.

Alvast bedankt! :kiss: :P

-- Overigens wilde ik dit onder 'wegligging' zetten, maar is hij in 'projecten' terecht gekomen. Als een mod hem verplaatsen wil; danku :laugh:
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
Laast bewerkt: 27 juli 2009 12:02 Door nico.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Laadvermogen vergroten schroefset 27 juli 2009 12:10 #2199

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
Vmaxx wordt niet echt gezien al een kwaliteits setje...
het verschil in gewicht heeft idd veel invloed op de hoogte...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Laadvermogen vergroten schroefset 27 juli 2009 12:26 #2200

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
struikie schrijft:
Vmaxx wordt niet echt gezien al een kwaliteits setje...

Dat wist ik voordat ik de set kocht! Ik heb toch de gok genomen, omdat hij toch wel erg veel levert voor erg weinig geld.
Wat ik dan wel afvraag; is het laadvermogen met bijv. Weitec veel beter?
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Laadvermogen vergroten schroefset 27 juli 2009 12:32 #2201

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
voor een zwaardere auto heb je een stijvere veer nodig..
sets worden voor specifiek voor een bepaald gewicht gemaakt..


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Laadvermogen vergroten schroefset 27 juli 2009 18:12 #2205

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
cool... ik kan verplaatsen!!!

ik zou voor een schroefset nemen.
ik zag bijvoorbeeld dat de eibach set voor de leon max 113okg op de voor as mag wegen dat is natuurlijk inc duiken tijdens remmen.
en op de achter as je veren ruilen voor luchtbalgjes.
het is helaas niet low budget denk ik maar wel DE oplossing.
vb techniek in varseveld is uit de bedrijfwagen wereld een bekende leverancier van achter af op bouw setjes.
kun je je dempers denk ik houden.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Laadvermogen vergroten schroefset 27 juli 2009 18:18 #2207

  • Fred
  • Fred's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Berichten: 860
Je zou achter een setje hulpveren kunnen plaatsen en ivm de verlaging deze hulpveren inkorten op de juiste hoogte..
Werkt prima!!
Laast bewerkt: 27 juli 2009 19:01 Door Fred.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Laadvermogen vergroten schroefset 27 juli 2009 18:34 #2210

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
Fred schrijft:
Je zou achter een setje hulpveren kunnen plaatsen en ivm de verlagen deze hulpveren inkorten op de juiste hoogte..
Werkt prima!!

goed idee
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Laadvermogen vergroten schroefset 27 juli 2009 22:38 #2211

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Dat zijn opzich al heel erg bruikbare tips! Bedankt!
Waar ik zelf nog over zat te denken, zijn van die rubber blokken die soms tussen de veren geplaatst worden? Je doet dan volgens mij alleen het 'effect' van een schroefset te niet. (m.a.w.; had ik net zo goed geen schroefset kunnen nemen haha ) ;)

Ik zie trouwens dat jij ook een Golf hebt Fred; wat voor set heb je hier onder liggen? Is deze een beetje behoorlijk te belasten zonder dat hij ver achterover gaat hangen?
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Laadvermogen vergroten schroefset 28 juli 2009 08:34 #2213

  • Fred
  • Fred's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Berichten: 860
In het verleden werden idd rubber blokken tussen de veren gemonteerd en dat ging ook prima,
maar ik zou dat met deze veren niet doen, de belasting zou op andere plekken van de veren te groot kunnen worden en kunnen breken...

Ik heb er destijds een vaste 30/30mm Weitec setje onder de Variant gemonteerd omdat er toen geen keuze was,
Ik zou nu voor iets anders gaan, bv eibach of KW is stukken beter...
Maar bij normale belasting (2 kids achterin) staat hij mooi recht, maar ga je meer belasten veert hij uiteraard meer in, maar het is niet hinderlijk, ben er net een week mee op vakantie geweest met zo'n 70 kilo extra gewicht mee, dan merk je het natuurlijk wel meer ging verder prima..
Volgend jaar toch maar een setje hulp veren monteren die ik in ga korten om wel dezelfde hoogte te houden, en dat werkt prima, weet ik uit ervaring ;)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.411 seconds