muurman schrijft:Kun je als tuner het zo aanpassen dat als je met vagcom gaat loggen :
1. De actuele turbodruk die je logt niet klopt met de werkelijkheid?
2. De actuele inspuiting die je logt niet klopt met de werkelijkheid?
Deze vraag nav een topic op tdiclub ( die gesloten is ) waarin beweerd word dat je in elk geval de actuele inspuiting niet kunt beinvloeden.
tuurlijk is dat te beinvloeden... eigenlijk is het een kwestie van niet corrigeren...
hoe moet een ECU weten of er grotere verstuivers gemonteerd zijn?? of een 3bar MAP ??
de actuele inspuiting is volgens mij gewoon berekening van inspuittijd icm. nozzle grootte...
zelfde met turbodruk... van 2.5 naar 3 betekend (y/2.5)*3...
ik heb wel eens een log gezien van een Leon 1.8T met LPI en gechipt...
die turbodruk gegevens sloegen helemaal nergens op... blijkbaar om het 'geheim' te houden...
nog nooit van een turbodrukmeter gehoord denk ik dan maar
JW