Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: De oplossing voor lekke koppakingen

De oplossing voor lekke koppakingen 11 juni 2010 14:16 #13845

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
vrij vaak zie je dat tdi met hoog vermogen last hebben van koppaking problemen. mischien is dit goedje de oplossing :)

www.vhtpaint.com/coppergasketcement.html

gr.

Bernard
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 11 juni 2010 14:52 #13846

  • DA-BRT
  • DA-BRT's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 20
Is het niet meer een kwestie van goede koppakking, kopbouten en koelvloeistof gebruiken en netjes warm rijden / afkoelen?
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 11 juni 2010 20:41 #13852

  • appie
  • appie's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 233
Soms als je met veel turbodruk rijdt,wat sommigen doen :P is er meer nodig.....
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 11 juni 2010 21:53 #13854

  • DA-BRT
  • DA-BRT's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 20
Mwoa. Ik heb anders met de polo meer als 40 dkm met een piek van 2.1 bar gereden en de koppakking is heel gebleven, blok is alleen maar gescheurd... ;)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 12 juni 2010 09:52 #13861

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
zo blok is gescheurd :ohmy: en koppakking nog heel :dry:

heb je wel een blok grindel gebruikt?

foto's ?

gr,
B
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 12 juni 2010 10:18 #13863

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
nou bert,

ik heb wel eens gesproken met jos van jb autoservice.
en die vertelde me het volgende toen ik over dit probleem begon.
hij had ooit een motor uigerust met arp bouten (dus die rekken niet)
de koppakking bleef langer heel maar uiteindelijk kreeg ie allemaal haarscheurtjes in het blok op de plekken waar de draad in het blok zit.
dus de kop kwam met draad en al uit het blok.
johan heeft iets wat minder rekt dat schijnt wel te gaan.
dus ik denk niet dat het een koppakking probleem is maar een rekprobleem in de bouten.

toch vind ik het wel heel interessant heb vaak gezocht naar andere oplossingen.
ben benieuwd of deze cement werkt.
er moet toch iets zijn om het sterker te maken?
spanband om het blok of zo! :P

mensen met andere ideeen of nog mooiere ervaringen?
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 14 juni 2010 20:53 Door Leander.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 14 juni 2010 20:31 #13917

  • dennizz91
  • dennizz91's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • 3x links is ook rechts ....
  • Berichten: 26
hey ,
dat cement voor koppakkingen is super spul !
heb nu al een aantal motoren gezien die vaak terug kwamen voor een nieuwe koppakking .
je vult eigenlijk het onderblok op met cement ,maar je moet daarna wel zorgen dat het onderblok vlak is .
ik heb het zelf 1 keer gebruikt op een vrachtwagen motor .
na de reparatie met het cement heb ik de auto niet meer terug gezien met dit probleem .
dus het werkt wel degelijk !
gr dennis
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 14 juni 2010 23:10 #13929

  • DA-BRT
  • DA-BRT's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 20
Ik heb voor een motor met compound turbo's (E30 met een 525TDS motor) fire rings gebruikt: www.hotrod.com/techarticles/engine/hrdp_...d_gaskets/index.html

Oorspronklijk worden ze gebruikt bij de Amerikaanse trucks en zware pick-up's. Soort gevulde ringen die heel goed afdichten.

www.hotrod.com/techarticles/engine/hrdp_...d_gaskets/index.html
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 15 juni 2010 08:38 #13932

De beste oplossing is onderblok vol beton storten en motor op methanol laten lopen.. :P

Met VP motoren heb je dat de koppen niet sterk genoeg zijn en gaan vervormen onder de druk.
Nog strakker aantrekken en sterkere bouten helpt dan niet meer.
De piekdrukken in de cilinder moeten dan gewoon omlaag.
PD koppen vervormen minder en kunnen dus beter koppakking op z'n plek houden.
Maar als je alles super afdicht en met 300+ bar PCP gaat draaien gaat ergens het volgende punt stuk.
Vaak dus dat het draad probeerd uit het onderblok te trekken en dus onderblok scheurt.

Ik heb het hier natuurlijk wel over extreem vermogen.

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 15 juni 2010 08:46 #13933

  • DA-BRT
  • DA-BRT's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 20
@Johan: Zou je op een VP kop nog iets redden met een firering zoals ik in mijn vorige reactie had geschreven?
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 15 juni 2010 23:29 #13961

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
he bert, dat ziet er wel heel belovend uit.

dus als ik het goed bergrijp,
je leeverd eem multi layer steel (mls) pakking aan.
die heeft een tdi oem.
en hun vervangen de brandringen voor een gas gevulde ring?
deze kan hele hooge drukken in de cilinder hebben en meer vervorming afdichten?
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 15 juni 2010 23:58 #13966

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
ziet er inderdaad interessant uit! Om even als semi-leek te reageren; Wat is eigenlijk het meest voorkomend bij (lekke) koppakkingproblemen; een ontstane verbinding tussen de cilinders onderling, of een verbinding tussen water er oliekanalen? Want dat laatste zal hierdoor niet volledig voorkomen kunnen worden m.i.?
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 16 juni 2010 07:42 #13972

  • DA-BRT
  • DA-BRT's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 20
Na contact met hun heb ik de zuigerdiameter doorgegeven. Ik weet niet precies meer hoeveel groter de ongecomprimeerde ringen waren, maar gecomprimeerd zouden ze gelijk moeten zijn aan de diameter van de boring/zuiger diameter.

Zelf materiaal verwijderd uit de OEM / OE pakking.

@Nico: Ik denk dat er twee problemen op kunnen treden:
1 is een lek tussen water en olie kanalen
2 als er druk op water en / of olie kanalen komt te staan.

Wat Johan ook al schreef, uiteindelijk gaat het toch ergens stuk :angry: ;)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 16 juni 2010 08:01 #13974

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Wat ik tot nu toe telkens heb gehad is een lek tussen cylinder en waterkanaal.

Het waterkanaal zit ook dichter bij de cylinder dan het oliekanaal.
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 16 juni 2010 09:22 #13976

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Oké; het probleem van vincent zouden deze 'rings' wel positief aan kunnen bijdragen lijkt mij dan? Zeker het proberen waar denk ik!
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 16 juni 2010 13:02 #13992

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
nico schrijft:
Oké; het probleem van vincent zouden deze 'rings' wel positief aan kunnen bijdragen lijkt mij dan? Zeker het proberen waar denk ik!

denk ik ook.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 16 juni 2010 14:36 #13994

Ik heb nu pas je link bekeken bert.
Gas gevuld heb ik ze nog nooit gezien.
Ziet er wel erg goed uit.
Denk dat dat erg goed zou kunnen werken.
Desalniettemin blijft PCP een punt wat omlaag moet anders gaat er zoiezo ergens anders iets stuk..

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: De oplossing voor lekke koppakingen 16 juni 2010 20:52 #14011

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
Turbo Johan schrijft:
Desalniettemin blijft PCP een punt wat omlaag moet anders gaat er zoiezo ergens anders iets stuk..

dat blijft natuurlijk, maar als ik de constructie zo bekijk (ring) denk ik dat ie veel meer vervorming van de kop af kan dichten als 3 lagen staal.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.282 seconds