Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Compressor op diesel?

Compressor op diesel? 19 aug 2010 13:47 #15656

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Kwam dit tegen op een ander forum: KLIK

Opzich leuk idee; een compressor op een TDI (wordt het een cdi haha).
Wat zijn de voor/nadelen hiervan? Wel een leuk project!! Lijkt mij dat dit makkelijker toe te passen is wanneer je bijvoorbeeld een polo sdi hebt, omdat je voor mijn gevoel minder problemen hebt qua ruimte.
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Compressor op diesel? 19 aug 2010 14:00 #15657

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
een g lader kan inderdaad 1 bar drukken en is dus te gebruiken op een diesel.

meeste compressors druken maar een half atmosfeer druk en dat is wel wat aan de laage kant.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Compressor op diesel? 19 aug 2010 14:04 #15659

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Oké, ik wist niet dat dat de beperking van een compressor is! Dan zal het vermogen ook niet heel extreem zijn?
Dan vraag ik mij ook enigszins af of dit echt aantrekkelijk is, omdat een G lader nu niet echt de meest betrouwbare compressor is....
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Compressor op diesel? 20 aug 2010 22:17 #15687

  • Rob
  • Rob's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 13
nou, ik ben van mening dat eenn g lader gewoon preventive revisie nodig heeft.
ik sprak die eigenaar van die mk2 rally van time attack 2 jaar terug en die zei: de lagers zijn oem niet zo sterk.
door de hogere toerentallen met een kleine poelie daait het vet er uit.
ik kies voor zachte afdichtingen want dan slijt het huis niet en dan gaat ie iedere 15.000 km uit elkaar voor nieuwe afdichtingen.
met oem afdichtingen slijt het huis ook maar niet zo snel volgens deze kan je nog wel eens zetten vertelde hij.
en er is ook iets van harde afdichtingen maar dan zou het huis ook keihard slijten enje lagers houden het ook niet zo lang uit als de afdichtingen.
de compressors uit de drag race heeft teflon delen op de schoeven die elkaar wel raken en dus wel afdichten, deze laden ook veel....genoeg voor een diesel.
maar dat is veels te duur en onderhouds onvriendelijk.

maar goed de g lader info komt van 1 persoon op time attack.
en de compressor info heb ik uit mijn turbo bijbel, dus die klop wel.

gr maurice
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.218 seconds