Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Eurojet of Forge fmic

Re: Eurojet of Forge fmic 30 dec 2009 13:43 #8046

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
Marten schrijft:
Wat ik mij nu nog wel afvraag, een ARL heeft toch een FMIC?
Waarom kies je daar niet voor, of is deze niet makkelijker te plaatsen dan de forge? Of minder capaciteit?

het hele front van een ARL is anders...
daardoor is het een PITA om een ARL fmic op een non-arl te zetten...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eurojet of Forge fmic 30 dec 2009 14:15 #8047

  • Marten
  • Marten's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 315
Oke, ik snap ;)
Golf IV AHF - 156pk/382nm - Eibach
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eurojet of Forge fmic 30 dec 2009 22:28 #8057

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
vraag: heeft een arl ook niet plastiek bakken?

(of is dat zo'n cupra d i.c ding?)
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eurojet of Forge fmic 31 dec 2009 09:00 #8063

ARL heeft idd plastic bakken.
En slechte koppelingen aan de slangen.
Bij een ARL ic ombouw moet je front, ic, radiateur, koelventilatoren en alle slangen vervangen.
Alleen alle slangen nieuw bij elkaar zijn al een mooi kapitaal.
Tenzij je echt op OEM look gesteld bent is een aftermarket set toch makkelijker en goedkoper.

De Cupra D ic heeft alu. bakken.

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eurojet of Forge fmic 31 dec 2009 09:26 #8066

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
Turbo Johan schrijft:
De Cupra D ic heeft alu. bakken.

Johan

dat wist ik, maar ik was altijd in de overtuiging dat voor de beste flow de in en uitgang het best recht tegen over elkaar konden zitten.(net als bij die eurojet)
maar zo'n cupra d of forge i.c hebben de aansluitingen aan 1 kant.
en toch flowt ie beter?
heeft dat te maken met de vorm van de koelribben in de pijpen van de i.c?
of maakt het gewoon geen ruk uit dat de lucht in de i.c een bocht maakt van 180 graden?
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 31 dec 2009 09:28 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.239 seconds