Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas

balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 30 okt 2008 23:04 #8

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
hallo mensen

ik wil mijn afgedraaide vliegwiel laten balanseren
kan ik dat dan beter met drukgroep en krukas doen??

en heeft er iemand een adres en wat het mogelijk kost?

alvast bedankt maurice
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 02 nov 2008 16:02 #13

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
Hi Maurice,

Probeer de info eens te halen bij Mannessen!
Deze gasten doen een hoop hierin.
Zit bij mij om de hoek in Soesterberg.

Bij deze ff een weblink naar de site: Klik hierop

Ps. Rob kan het op zn scooter zo langs brengen op weg naar zn werk :laugh: .

Gr,
Ray
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
Laast bewerkt: 02 nov 2008 16:03 Door Ray.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 03 nov 2008 22:23 #17

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
man dan gaat ie door zijn veren!!:woohoo: :woohoo: :woohoo:
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 04 nov 2008 09:13 #22

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
Hahaha, word het misschien toch nog een Doppler veren setje voor hem! :evil:
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 10 mrt 2009 21:09 #58

Hey Maurice,

Ik heb dat wel eens bij Postma doen in Balk (friesland).
Doen ze erg netjes.
Schiet die motor al een beetje op van die ouwe golf?? ;-)

Ik heb vandaag mijn nieuwe turbo binnen.
Kan weer beginnen met bouwen B)

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 11 mrt 2009 17:40 #59

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
what the fuck!!

het is me een hele eer, de alom bekende tuner uit het groote lutjegast.
johan leuk dat je hier ff een berichtje achter laat.
me golf? tja
dat onderdeel wat ik in mijn hoofd had om mijn inlaat af te maken moet uit 3 delen gemaakt worden de 2 uiteinden gedraaid en het midden stuk gewalst!
ik heb weer wat bedacht hoor :S

maar het belangereikste is dat de metaal exper zegt dat het goed komt.

p.s het vliegwiel is inmiddels gebalaseerd op de tankwerplaats in soesterberg
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 11 mrt 2009 17:42 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 12 mrt 2009 09:45 #60

To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 12 mrt 2009 10:25 #61

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
he johan is dat van die bekende 5cil transporter motor waar je het over had?
inderdaad zo iets heb ik ook in mijn hoofd.
hoe kom je er toch weer aan?

aleen ik ga de opervlakte in 4kante cm van de spleet die de verbinding vormt tussen de 1 en de andere kamer.
net zo groot maken als de opervlakte van de aansluiting van af de intercooler op het spruitstuk, de slang dus.

ik heb het idee dat die bij dit spruitstuk kleiner is (die spleet)
bij dahlback is dit ook het geval
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 12 mrt 2009 10:28 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 12 mrt 2009 11:00 #62

Yep, is die transporter.
Nog paar foto's:
i50.photobucket.com/albums/f336/valonvie...8022009284-pieni.jpg
i50.photobucket.com/albums/f336/valonvie...8022009286-pieni.jpg
i50.photobucket.com/albums/f336/valonvie...8022009287-pieni.jpg

Spleet hoeft ook niet zo groot als bij een 900+ pk dahlback motor.
Het mooie van zo'n spruitstuk is dat alle cilinders even veel lucht krijgen.

Nog wat ideeën voor een niet lehman spruitstuk:
pics.tdiclub.com/data/500/medium/P3090008.JPG
pics.tdiclub.com/data/500/medium/P3090006.JPG

pics.tdiclub.com/data/3863/medium/Sestava6a.jpg
pics.tdiclub.com/data/3863/Sestavaa6.jpg
pics.tdiclub.com/data/3863/Sestavaa6c.jpg
pics.tdiclub.com/data/3863/Sestavaa6d.jpg

En als je spruitstuk goed werkt heb je deze ook nog nodig:
pics.tdiclub.com/data/3863/medium/Sn_mka047.jpg
Om je onderblok een beetje bij elkaar te houden. ;-)

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 12 mrt 2009 13:22 #63

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
de eerste 3 foto's kon ik zien de andere helaas niet "members only"

wel echt een project naar me hart die transporter.

de laatste foto die je wou laten zien zal wel zo'n blok grindle wezen.

nou een 12mm plunjer, een blok grindel, een chip bij vvt, kop bewerken en een hand je vol samco slangen zijn ook nog de laatste dingen die ik moet sparen voor dat ik de motor kan bouwen.
de rest is er wel.(me logeer kamer staat er vol mee)
als ik de kop bewerk en de gt2056 plaats betekend dat ik ook weer een gt18v over heb voor het goede doel.

he johan ik heb nog 1 vraag? compound dus niet met kleppen want dat vind je niets.
maar is de doorstroming van uitlaatgassen op hogere toerentallen door de eerste kleine turbo niet een prop in jou concept?
ik twijfel niet aan je kennis maar ik vroeg het me gewoon af?:huh:

p.s ik neem aan dat je het spruitstuk tot zo ver gezien hebt hier op de site?
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 12 mrt 2009 13:25 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 23 mrt 2009 12:20 #69

Maurice schrijft:

he johan ik heb nog 1 vraag? compound dus niet met kleppen want dat vind je niets.
maar is de doorstroming van uitlaatgassen op hogere toerentallen door de eerste kleine turbo niet een prop in jou concept?
ik twijfel niet aan je kennis maar ik vroeg het me gewoon af?:huh:

p.s ik neem aan dat je het spruitstuk tot zo ver gezien hebt hier op de site?

3 wastegates is de oplossing ;)
Vind ook weinig over compound, zoek maar even in tractorpulling wereld daar vind je meer B)

Je spruitstukje ziet er erg goed uit!!

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 23 mrt 2009 16:47 #95

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
de jongen die het eerste stuk moet af lassen zegt dat het heel mooi wordt hij doet er echt zijn best op met tig lassen.
op de laatste fotos zijn de 2 flensen een een hecht/wals mal zichtbaar.
ook leuk op deze site is dat het via mij mogelijk is dit soort flensen op alle maten en vormen te krijgen.(werk 3e wel tegen vergoeding) dan kan je alles overal op pas maken
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 25 mrt 2009 09:15 #145

  • Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
  • Berichten: 1392
gt18v over? en is die al pas voor een tdi? en wat ga je daar tzt mee doen?

pm anders even.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 30 mrt 2009 12:41 #406

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
net gehoord dat het balanseren van mijn vliegwiel toch niet geukt is, dan denk ik dat ik em toch maar door stuur naar:Postma doen in Balk (friesland).

rede was dat de omtrek te groot was?????????

het vliegwiel van rob's 156 turbo is wel goed gekomen.
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 30 mrt 2009 12:42 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:balanseren van vliegwiel drukgoep en krukas 31 mrt 2009 16:04 #469

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
hhmm, vreemd...
Volgens mij zit hier niet veel verschil in, alleen dat die van jou standaard veel zwaarder is dan die van Rob...
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.262 seconds