Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Audi A4 8D AHU - done....

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 03 apr 2009 19:38 #532

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
want het verhaal van jos met bouten die niet rekken is je bekend denk ik?
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 03 apr 2009 19:42 #533

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
Maurice schrijft:
want het verhaal van jos met bouten die niet rekken is je bekend denk ik?

vertel..


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 03 apr 2009 20:52 #534

  • Fred
  • Fred's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Berichten: 860
Met deze bouten kun je de kop idd strakker aandraaien, dus minder kans op lekkage, wordt wel vaker toegepast..
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 03 apr 2009 21:06 #535

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
Fred schrijft:
Met deze bouten kun je de kop idd strakker aandraaien, dus minder kans op lekkage, wordt wel vaker toegepast..

idd..
bouten die niet rekken? bouten rekken altijd ;)


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 03 apr 2009 22:09 #536

  • Fred
  • Fred's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Berichten: 860
Yep, maar niet zo als de standaart REKbouten
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 03 apr 2009 23:00 #537

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
Fred schrijft:
Yep, maar niet zo als de standaard REKbouten

Johan zal wel weten wat hij doet B)
dan zal het wel een sterkere rekbout zijn ;)


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 04 apr 2009 07:48 #538

  • Fred
  • Fred's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Berichten: 860
struikie schrijft:
Fred schrijft:
Yep, maar niet zo als de standaard REKbouten

Johan zal wel weten wat hij doet B)

JW

No Doubt...(engels);)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 04 apr 2009 11:12 #540

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
struikie schrijft:
Maurice schrijft:
want het verhaal van jos met bouten die niet rekken is je bekend denk ik?

vertel..


JW

net heel verhaal getikt,druk ik op de verkeerde knop.
doe het later nog vv over
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 04 apr 2009 11:33 #541

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
Maurice schrijft:
net heel verhaal getikt,druk ik op de verkeerde knop.
doe het later nog vv over[/quote]

heheh, shit happens ;)


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 04 apr 2009 16:42 #552

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
tik nu dit verhaal voor de 3e keer

ik was voor mijn project op zoek naar een verbetering van de afdichting van de koppakking voor een opgevoerde tdi.

ik dacht aan a.r.p bouten van die draadeinden die je verlijmt in je blok en dan trek je als het ware de kop naar het blok met moeren.
en ik zat te denken aan een andere koppakking of zo.

in mijn zoektocht naar antwoorden kwam ik in gesprek met jos via tdi club.
hij vertelde me dat ie van mening was dat het probleem van de koppakking niet in de pakking lag maar in de rek in de orgineele bouten (rekbouten)
hij had een keer in ik dacht een pd motor de hier boven genoemde oplossing geprobeerd.
de koppakking bleef mooi dicht, maar na verloop van tijd zag ie dat bij alle draadeinden in het onderblok kleine haarscheurtjes zaten!
de kop werdt als het ware met draad en al uit het blok getild omdat die draadeinden te weinig mee gaven.
jos zij tegen me dat je beter zo nu en dan een koppakking voor je rekening kan nemen als een onderblok. :blink:

hier mee wil ik niet zeggen dat ik tijfel aan johan's kennis
deel jullie alleen mee wat me verteld is
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 04 apr 2009 16:46 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 05 apr 2009 13:06 #566

Ik gebruik wel rekbouten, alleen sterker.
ARP stuts moet je niet gebruiken bij een tdi.
Als het geen rek heeft gaat het nog sneller lekken.

Grote turbo's helpen ook goed tegen lekke koppakkingen.
De dynamische compressie word dan lager.
Hoge EMP's zijn vaak het grootste probleem.

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 05 apr 2009 13:51 #569

  • Ibibi
  • Ibibi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 339
Dit verhaal van Johan hierboven kan ik bevestigen, had namelijk met die VC alweer last van super harde koelwater slangen, sinds de GT22/56 zijn werk overgenomen heeft, zijn deze slangen normaal in te knijpen.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 05 apr 2009 19:33 #572

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
Turbo Johan schrijft:
Ik gebruik wel rekbouten, alleen sterker.
ARP stuts moet je niet gebruiken bij een tdi.
Als het geen rek heeft gaat het nog sneller lekken.

Grote turbo's helpen ook goed tegen lekke koppakkingen.
De dynamische compressie word dan lager.
Hoge EMP's zijn vaak het grootste probleem.

Johan

duidelijk, ;) mischien ook wel wat voor mij johan!!
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 05 apr 2009 19:48 #576

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
ik heb bij VVT een fotocamera tussen de onderdelen van de A4 zien liggen..
dus als het blokje weer loopt zijn er vast wel wat foto's te posten ;)


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Audi A4 8D AHU - stuk... 05 apr 2009 19:57 #578

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
hoe meer foto's hier hoe beter!
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

eerste foto's... 06 apr 2009 14:57 #581

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073







JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:eerste foto's... 06 apr 2009 17:37 #582

  • Fred
  • Fred's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Berichten: 860
Yep, die is stuk.;) schade in de cilinder valt me erg mee, heb het veel erger gezien met zo'n zuiger..
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:eerste foto's... 07 apr 2009 12:24 #583

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073



JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:eerste foto's... 07 apr 2009 12:39 #584

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
he jw, jammer dat ik hier op het werk de foto niet kan zien.

komt het allemaal goed?
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:eerste foto's... 07 apr 2009 13:47 #585

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
Maurice schrijft:
he jw, jammer dat ik hier op het werk de foto niet kan zien.

komt het allemaal goed?

tuurlijk komt het goed !!! B) :laugh:


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.298 seconds