Net terug van een weekje dieselen in Zuid Frankrijk.
Heerlijk weer, maar wat een rotwegen daar, kan je nog beter in Kroatie zijn
De auto heeft zich redelijk gehouden; gemiddeld verbruik toeristische snelheden, in Frankrijk / Monaco en omstreken; 1 op 20 ongeveer.
Gemiddeld verbruik terugreis (met lekkage) : 1 op 18 bij constant 150. Vind ik heel netjes.
Verder heeft de auto mij wel wat geklierd;
De laatste tijd maakt ie nogal wat lawaai, klonk alsof het wiel aanliep in een wielkast. De gedachte ging al uit naar een wiellager, maar omdat het nogal kort dag was om deze te vervangen gewoon maar weg gegaan.
In Frankrijk de hele week rondgereden met een bos takkeherrie, toen ik het idee kreeg om eens naar de kunststof wielkuipen te kijken.
Wat bleek; was al een mooi gat in gevreten.

De schaar gepakt en een flink stuk eruit geknipt. Dit gaf al een flinke reductie van het lawaai

Omdat het lawaai toch bleef aanhouden, kwam ik op de terugreis op het slimme idee (waarom niet eerder.....) om de andere kant van de auto ook maar te bekijken; daar liep dus ook een stuk aan.
Weer de schaar erin gezet, en weer minder lawaai. Het is nu tot 150km/h redelijk uit te houden. Daar boven is het lawaai redelijk oorverdovend. Mogelijk is er toch een wiellager kapot. Mag ook bij meer dan 250k.
Om het circus compleet te maken vond de auto onderweg nog even dat er te weinig olie in zat (toch wel schrikken als het olielampje begint te branden met "ölstand prüfen", proeven doet best wel zeer aan je tong met hete olie), het onderweg na een tijd flink naar links begon te trekken met remmen en het vacuum volgens mij niet lekker werkt (pedaal wordt na 2 keer remmen flink hard).
Als klap op de vuurpijl zag ik in de binnenspiegel steeds minder. Ik zei tegen m'n vriendin; heb jij geknoeid met tanken? Want het begon toch wel te stinken in de auto naar diesel...
Na ongeveer 500 km even gestopt en toen lag er wel een plasje diesel onder de auto.... nait goud!
Na telefonisch contact met de vught helpdesk al snel een goeie tip

Een stukje van een slangetje tussen de verstuivers afgeknipt, en de stank was al een stukje beter. Toen was het slechte zicht door de achterruit ook wel te verklaren; de hele achterkant zit egaal onder de diesel

Voor de komende tijd wel weer wat klusjes....
Morgen maar even auto wassen