Het is weer ff geleden maar bij deze weer ff een update.
Twee weken geleden starten ik de WRX en liet deze draaien tot de motor na een minuut of 7 toen weer uit viel.
Starten, starten en nog eens starten maar de motor sloeg niet meer aan, *&%$#^% wat NOU weer!
Zekeringen gecontroleerd en er bleek er een naar de haaien te zijn maar dat was van de verlichting.
Dus dat kon het niet zijn, nou de bougies eruit is niet echt een makkelijke opgave maar na een paar pogingen er toch een uit gekregen.
En ja hoor..... geen vonkje te zien... Tja daar sta je dan!

.
Toch maar eens onder het dash gaan kijken en wat ik daar zag werd ik niet echt vrolijk van.
Allemaal losse draden en geloof het of niet de meeste gewoon blank en nog + draden ook

.
Ze hebben zelfs speaker draden gebuikt om de turbotimer, radio en verlichting van stroom te voorzien!
Nou zo te zien was hobby Bob en zijn vrienden bezig geweest aan deze WRX.
Dus... de elektrokoffer en tangen erbij gepakt en knippen maar

.
Na lang strippen, knippen, omleggen en aanpassen was het klusje weer klaar en konden we de auto weer starten.
Maar nee hoor! De WRX had er geen zin meer in

.
Dus op een gegeven moment had ik Maurice aan de telefoon en een aantal stappen doorlopen.
Tja wat kon het zijn... Nog geen vonk dus moet de ontsteking zijn oid.
Na de zoveelste poging (inmiddels al weer een dag later) de auto te starten gingen mn pa en ik maar eens de dynamo aansluiten.
Tja, de auto staren ook zonder dynamo en in de accu zat meer dan voldoende stroom om de auto te laten draaien.
Maar goed, misschien toch te weinig voor de ECU.
De bout welke in de krukas zit, zat natuurlijk vast en konden we er geen luchtsleutel op zetten dus de radiator maar weer verwijderen.
Daarna hadden we de bout er natuurlijk zo weer uit

.
Na het verwijderen van de bout TOEN zag ik direct wat nou het probleem was!!!
De boosdoener was de tandwiel van de krukas welke 4mm naar voren was gekomen omdat de poelie voor de dynamo en stuurpompriem er nog niet op zat

.
Dus met en dop 24 en een hamer het tandwiel terug getikt en de poelie gemonteerd, deze weer goed vastgezet en starten maar.
3..2..1 en lopen weer, kan jullie niet vertellen hoe blij wij waren dat de WRX weer starten

.
Hoe stom kan je natuurlijk ook zijn om een poelie niet te monteren

, maar goed dat gebeurt nu geen tweede keer meer!
Gisteren hebben we de laatste puntje nagelopen en werd het tijd voor een proefrit.
De auto was is ook per gisteren in de verzekering gezet en daar moet je natuurlijk gelijk gebuik van maken.
Ff de auto warm laten draaien, voorruit schoon gemaakt, instappen en gassen maar.
Mn pa reed de auto de schuur uit en had de eer deze als eerste te gaan proberen.
Wij ingestapt en rijden maar, eerst een paar keer goed remmen want deze deden het nog niet zo best.
Heeft natuurlijk al best een tijdje stil gestaan en roest zat er zat op.
Na een paar kilometer zegt mn pa, dat ding heeft echt geen vermogen!
Dus er vliegt direct alles door je kop heen, wat ben je vergeten en weet toch wel zeker dat ie goed op tijd staat.
Vraag ik aan hem, geef je wel gas dan?? UUhhh ja was het antwoord!! Ik zeg ros in dat gas en tot aan de bodem!!
Zo gezegd zo gedaan en toen werd de WRX wel wakker

, 3 man in een auto met een grote brede glimlach.
Toen was het mijn beurt om ff te gaan sturen, werd natuurlijk direct gewezen op de remmen welke nog niet best werkte.
De eerste meters ff rustig en ff een paar keer goed aanremmen en in dat gas en een keer goed door laten trekken.
Wat een heerlijk gevoel als de WRX wakker word en de turbo op druk begit te komen!!
Toch had ik meer verwacht van de boost MAAR moet er wel bij zeggen dat er waarschijnlijk aan het geluid te horen er toch nog ergens een lek is.
Dit moeten we dan nog maar even gaan opsporen maar het voornaamste is dat de auto weer start en ook een proefrit heeft gemaakt.
Vandaag een afspraak gemaakt bij de spuiter en deze heeft het behoorlijk druk, dus we kunnen niet eerder terecht dan 26 april.
Maar goed, we kunnen natuurlijk dan ook eerst naar de APK en rijden is ook geen probleem

.
Hier nog even de laatste foto's:
Groeten,
Ray