Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Nieuwe Ford Fiesta ST draait warm

Nieuwe Ford Fiesta ST draait warm 22 mrt 2010 10:05 #11358

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Hoewel Ford met de 120 pk sterke Fiesta 1.6 een behoorlijk pittige versie in de aanbieding heeft, wordt de honger naar meer pk voorlopig nog niet gestild. Of rijdt hier de nieuwe Ford Fiesta ST? Onze spionagefotograaf betrapte een gepeperd testexemplaar van de fabriek.
De auto rijdt nabij het hoofdkwartier van Ford in Dearborn bij Detroit. Toch betreft het een Europese auto, kijk maar naar de groene milieusticker die je nodig hebt in Duitse steden waar milieuzones zijn ingesteld.
Twee uitlaten, een intercooler in de voorbumper, de forse achterspoiler en de andere wielen onthullen al iets van het potentieel van deze speciale test-Fiesta. Mogelijk zijn de mannen van het Ford Special Vehicle Team op pad met de auto, als onderdeel van het testprogramma.
Onder de motorkap komt natuurlijk de 1.6 EcoBoost. Die debuteert in de nieuwe C-Max en Grand C-Max en levert 150 of 180 pk. Deze turbo met directe inspuiting bezorgt de lichte Fiesta ST ongetwijfeld prima prestaties. Met 180 pk kan Ford de Fiesta ST prima bewapenen tegen de nieuwe VW Polo GTI die net zo veel vermogen levert. En met de Powershift-transmissie kan de ST ook de DSG tegengas bieden, al hopen we dat de nieuwe Fiesta ST ook met handbak leverbaar wordt.
Dat we deze snelle Fiesta spotten, druist overigens in tegen wat we in Genève hoorden. Daar spraken we met Gunnar Hermann, Ford Vehicle Line Director. Toen we hem vroegen of er een snelle Fiesta komt, antwoordde hij dat er niet van alle modellen een snelle versie op de planning staat. Wél gaf hij toe dat er een Focus ST komt, vermoedelijk met 2,0-liter Ecoboost turbomotor.
Wanneer de Fiesta ST in de showrooms staat is nog niet bekend. Vorig jaar kwamen ons berichten ter ore dat Ford de hete Fiesta heeft uitgesteld tot 2012. Gelukkig hebben we nu in elk geval een teken van leven ontvangen. Want dat er gewerkt wordt aan een Fiesta ST kan Ford niet meer ontkennen.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Nieuwe Ford Fiesta ST draait warm 22 mrt 2010 10:09 #11361

• struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
mooiste Frod Fiasco ooit...

JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |

Re: Nieuwe Ford Fiesta ST draait warm 28 mrt 2010 14:52 #11574

• Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
mijn buurman heeft net een spliksplinter nieuwe ford fietstas geleverd gekregen in deze paarsachtige kleur.
best een mooie auto om te zien en verrassend ruim van binnen. en eerlijk is eerlijk, qua dash en opties kan vw nog veel leren..... :blush:

Re: Nieuwe Ford Fiesta ST draait warm 28 mrt 2010 16:34 #11592

• herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
Maar het blijft een Ford Fietstas,
beetje spertieve uitvoering dan?
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.209 seconds