Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Ferrari 599 GTO is snelste serie-Ferrari ooit

Ferrari 599 GTO is snelste serie-Ferrari ooit 08 apr 2010 17:49 #12014

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
De Ferrari 599 GTB Fiorano is met z’n 620 pk al geen stakker, maar voor de echte die-hards komt het Italiaanse merk nu met iets nog veel heftigers. Deze 599 GTO is volgens Ferrari de snelste straatauto die het merk ooit heeft gebouwd.
Feitelijk is de 599 GTO (Gran Turismo Omologata) de straatversie van de 599 XX, de peperdure circuitauto waarmee een select groepje gefortuneerde klanten mag racen. De racetechnologie werpt z’n vruchten af, want de 599 GTO is met z’n rondetijd van 1:24 minuten op Fiorano de snelste straat-Ferrari ooit.
Onder de kap ligt een 6,0-liter V12 met een vermogen van 670 pk. Het maximumkoppel is 620 Nm. De 599 GTO weegt 1.495 kilogram en door deze gunstige pk-/gewichtsverhouding sprint de auto in 3,4 seconden naar 100 km/h. De topsnelheid ligt boven de 335 km/h.
De invloed van het XX-raceprogramma blijkt uit een keramisch remsysteem van de laatste generatie, dat de 599 GTO bij een snelheid van 100 km/h een remweg van 32,5 meter geeft. De GTO profiteert van de toepassing van aerodynamische innovaties, die zorgen voor een downforce van 144 kg bij een snelheid van 200 km/h. Supersport banden van Michelin zorgen voor extra grip.
De transmissie komt uit de 599 XX en heeft een schakeltijd van 60 ms. De nieuwste generatie magnetische dempers werkt samen met de VDC en de F1-Trac Traction Control. De auto heeft wielen met een diameter van 20 inch.
De Ferrari 599 GTO beleeft z’n debuut op 14 april op de Military Academy in Modena. Z’n debuut voor het grote publiek zal echter eind april plaatsvinden, als de auto acte de présence geeft op de Beijing Auto Show. De prijs is nog niet bekend, maar reken maar dat die met al deze racetechnologie flink hoger ligt dan die van de 599 GTB Fiorano.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ferrari 599 GTO is snelste serie-Ferrari ooit 08 apr 2010 19:00 #12021

• Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
:pinch: :pinch:

zo mooi deze....
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.200 seconds