Afgelopen vrijdag ging ik even voor een weekendje naar Zweden.
Onderweg op de A7 richting Flensburg tufte ik vrolijk met 150km op de cruise voort.
Plotseling stond op deze locatie
KLIK een matrixbord met als max. snelheid 120km/h.
Aan het begin van de brug werd deze snelheid 80km/h.
Mijn vriendin wees mij hierop waarna ik het gas losliet.
Nog geen 5 seconden laten vloog een zwarte BMW voorbij, waar het raampje openging en een polizei bordje uit stak. VROS dus, en mooi k*t natuurlijk :fp: Ik reed op dat moment nog ong. 110, dus nog behoorlijk te hard. Ik mocht direct volgen, de eerste afrit af, waar ik met de agenten (kerel van 50+ en vrouwtje van rond de 20) in gesprek ging. Ze begonnen er over dat ik 62km/h te hard gereden zou hebben, maar om een vage reden werd dit tussen de 41 en 50km/h te snel. Ze vertelden mij tevens dat er al eerder een bord met 80 gestaan had, die ik dus echt niet gezien had.
Gevolg; 350 euro direct aftikken, en ik mocht doorrijden. De man zei nog dat als het niet klopte ik geld terug zou krijgen.
Nu kijk ik op de bussgeldrechner, en zie ik dat de boete 160 euro zou moeten zijn, en 1 maand ontheffing.
Achteraf gezien mooie naailocatie; op de terugreis zag ik ze weer staan. De auto hebben ze op het parkeervak staan, en ze wachten gewoon tot er iemand aankomt die iedereen voorbij rijdt waar de achtervolging op wordt ingezet.
Bussgeldrechner:
www.fahrtipps.de/bussgeldrechner/index.php
Het onderstaande formulier kreeg ik mee. Wat mij opviel:
- De snelweg klopt niet; het was de A7, er staat A210
- Staat hier nu dat ik door het betalen toegeef schuldig te zijn? Beetje onduidelijk...