Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Auto-walhalla: Pagani Zonda Cinque Roadster

Auto-walhalla: Pagani Zonda Cinque Roadster 06 juli 2009 18:29 #1974

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Kan het nog hemelser dan een Pagani Zonda Cinque? Jazeker, wat dacht u van een open exemplaar! Pagani heeft nu officieel het dak van de ultieme Zonda gehaald voor een nog heftiger ervaring.
De Zonda Cinque Roadster profiteert van dezelfde 678 pk sterke V12 van AMG die ook in de gesloten versie zit. Het maximumkoppel bedraagt 780 Nm. De imposante krachtcentrale is gekoppeld aan een sequentiële versnellingsbak met zes verzetten. Het uitlaatsysteem is van titanium met een keramische coating.
De sprint naar 100 kilometer per uur kost 3,4 seconden en 6,2 seconden later wijst de snelheidsmeter al 200 kilometer per uur aan. De open Cinque staat vanaf 100 kilometer per uur in 2,1 seconden stil, vanaf 200 kilometer per uur heeft de auto 4,3 seconden nodig.
Om het gemis van het dak goed te maken, hebben de ingenieurs het koolstofvezel/titanium chassis opnieuw ontworpen. Ondanks de verstevigingen weegt de auto slechts 1.210 kilogram. De Zonda Cinque Roadster staat op Pirelli P Zero banden. Deze omvatten 20-inch wielen, waarvoor aluminium en magnesium is gebruikt. Daarachter bevinden zich keramische remschijven van Brembo.
De naam zegt het al: Pagani gaat ook van de Roadster slechts vijf exemplaren bouwen. Mocht u interesse hebben: de auto gaat 1,3 miljoen euro kosten. Zonder belastingen, welteverstaan. Dat is 300.000 euro meer dan een gewone Cinque kost, maar ja, die zijn allemaal al uitverkocht.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Auto-walhalla: Pagani Zonda Cinque Roadster 07 juli 2009 16:59 #1984

• Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
:S die is mooi.... :blink:
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.192 seconds