Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Sleutelblunders

Sleutelblunders 16 aug 2011 12:34 #21134

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Kwam op een ander forum een leuk topic tegen met sleutelblunders :P
Misschien ook wel leuk voor hier om je 'ervaringen' te delen :blush:

Mijn eerste ingevingen:

Olie willen verversen;
Auto netjes boven de kelder rijden, in de kelder gaan staan, grote bak netjes recht onder het blok.
Sleutel 19 pakken, de carterstop aan de achterkant van het blok eruit draaien en er vervolgens achterkomen dat de olie dan niet recht naar beneden gaat
Wat een bende geeft dat

Direct hierna de koelvloeistofsensor (G62) in de kop willen vervangen.
Volgens een beschrijving die ik gelezen had kon dit als je heel snel was zonder koelvloeistof af te tappen.
Dus snel de oude sensor eruit, nieuwe erin, past ie niet
Bleek dat de rubberen afdichtingsring van de oude sensor nog in de kop zat.
Dus naast een flinke oliebende ook nog een paar liter koelvloeistof in de kelder.

Jaren geleden, met mijn Golf 2 aan het prutsen, wilde er een Jetta front inzetten.
Front met koplampen had ik erin zitten, en wilde even kijken of het licht werkte.
Dus in de auto gestapt, en de auto even op contact gedraaid. Het contactslot was helaas wat ruim waardoor ik de auto startte, die nog in de eerste versnelling stond.
Gevolg: ik knal zo met de auto tegen de garage aan Bumper in een hoek en motorkap met een flinke deuk

Destijds met mijn Seat Ibiza TDI bezig om de remblokken te vervangen.
Je kent het misschien; hoewel je weet dat die standaard VW krikken dikke zooi zijn gebruik je ze toch.
Wel voor de zekerheid even een wiel onder de auto gelegd voor de veiligheid.
Ben je druk bezig, schud je een beetje met de auto en glijdt hij zo van de krik af De krik schuift mooi onder de auto weg, buigt om en drukt fijn een deuk onderin de deur.

En dan nog andere dingen zoals olie bijvullen met draaiende motor en je hele kop onder de olie krijgen, olie aanvoerleiding van de turbo compleet in een wokkel draaien, etc, etc....
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Sleutelblunders 16 aug 2011 12:38 #21135

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Bedenk mij weer eentje;
Destijds met de Volvo 480; ondanks dat iemand aangegeven had dat je voor de bougies een langere dop moet gebruiken als bij bijna alle andere auto's, toch dat goedkope setje van de action gebruikt.
Gevolg: Bougie knapt af terwijl die nog in de kop zit :S
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Sleutelblunders 16 aug 2011 14:30 #21137

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
... boutjes over houden is dus nog niet eens zo heel dom :P
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Sleutelblunders 16 aug 2011 14:43 #21139

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Dat hoort standaard zo :P

edit: bedenk mij nog een mooie :P

Bij de Volvo 480 de achterste remblokken vervangen, maar met de waterpomptang met geen mogelijkheid de remzuiger terug kunnen krijgen.
Uiteindelijk een hydraulische pers erop gezet en de zuiger terug gekregen. Waren de klauwen helemaal dood.
Bleek dat je ze met een inbusboutje terug moest stellen :S

Lijkt zo wel of ik al veel vernield heb in mijn monteurscarrièere :blush:
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
Laast bewerkt: 16 aug 2011 15:50 Door nico.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Sleutelblunders 16 aug 2011 17:17 #21141

  • Iwan
  • Iwan's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Cupra D
  • Berichten: 604
een golf V vliegwiel in een golf 4 monteren en dan denken dat de accu leeg is omdat de motor niet rondstart. uiteindelijk bleek de drukgroep klem te zitten tegen de bak.
mijn TDI rijdt 1 op 6, pk/kg welteverstaan:)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Sleutelblunders 16 aug 2011 22:52 #21143

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Die is ook prachtig :P
Wat mij ook wel meer dan eens overkomen is, dat je de oude onderdelen na demontage direct in stukken slaat, om er vervolgens achter te komen dat de nieuwe niet passen....

Of een wiellager van mijn Volvo vervangen, en direct op de werkbank het binnenste gedeelte waar de as doorheen komt in het lager slaan, terwijl het lager dus nog niet in de fusee zit.
SKF zal blij met mij zijn...
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
Laast bewerkt: 16 aug 2011 22:53 Door nico.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Sleutelblunders 18 aug 2011 09:50 #21196

  • Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
  • Berichten: 1392
mijn grootste sleutelblunder?

uberhaupt zelf beginnen met sleutelen

verder fietsband plakken en elke keer las de band er weer opzit weer een lekke band hebben en na demontage weer twee gaatjes vinden. dit tot 3 keer toe bij dezelfde band...

vervolgens bedenken dat je de banden lichter gebruikt hebt om de band weer op de velg te drukken....
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.238 seconds