Subaru zet in Japan de WRX STI Spec C in de showrooms. Die is opgeschroefd tot een vermogen van 308 pk.
Subaru presenteert op de Japanse markt de Spec C versie van de Impreza WRX STI. Voor wie meteen hijgerig voor het raam van de lokale Subaru-dealer wil gaan kijken is er slecht nieuws. Net als de vorige Spec C is deze auto alleen bedoeld voor het thuisland.
Subaru bouwt er slechts 900 stuks van. Hij is alleen te koop in Sunrise Yellow en Pure White. Voor de gelegenheid heeft Subaru de 2,0-liter boxer opgevoerd tot 308 pk. Het maximale koppel is 422 Nm.
Tot de uitrusting van de Spec C behoren onder meer een veerpootbrug, een gewijzigde vering en demping en gewijzigd slipdifferentieel. De speciale Subaru staat op 18 inch wielen en voor een beter gevoel in het stuur is de oliestroom in de bekrachtiging gewijzigd. De brandstofpomp is aangepast zodat hij beter geschikt is bij het rijden op vol vermogen.
Daar blijft het niet bij: een aluminium motorkap en een kleinere accu moeten zorgen voor minder gewicht in de neus. Verder zorgt het gebruik van gelamineerd glas eveneens voor gewichtsreductie. En eveneens in dat kader ruimte het reservewiel het veld ten bate van bandenreparatieset.
De Spec C is te herkennen aan zijn goudkleurige remklauwen en verder zijn er kuipstoelen met alcantara-bekleding en rode stiksel.