Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Helemaal nieuw: de Ferrari 458 Italia!

Helemaal nieuw: de Ferrari 458 Italia! 28 juli 2009 12:50 #2239

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
De opvolger van de Ferrari F430 is los en hij heet 458 Italia. Op de IAA in Frankfurt kunnen we ‘m voor het eerst in het echt aanschouwen.
Als een duveltje uit een doosje presenteert Ferrari de 458 Italia. Een paar dagen geleden zagen we hem nog gecamoufleerd zijn rondjes rijden in Maranello, nu staat hij er in vol ornaat. Het getal in de naam staat voor de cilinderinhoud en het aantal cilinders. De naam Italia is volgens Ferrari gekozen omdat 'de synthese van stijl, creatieve flair, passie en baanbrekende technologie' waar Italië bekend om staat, terugkomt in het nieuwe model.
Voor 458 Italia ontwikkelde Ferrari een ongeblazen V8 met een cilinderinhoud van 4.499 cc die een vermogen van 570 pk levert bij 9.000 toeren per minuut. De maximale trekkracht van de motor is 540 Nm. De 458 Italia meet 4,53 meter in de lengte, is 1,94 meter breed en 1,21 meter hoog. De wielbasis is 2,65 meter.
Ferrari meldt trots dat de 458 Italia een CO2-uitstoot heeft van slechts 320 gram per kilometer. Da’s flink minder dan zijn voorganger die 420 gram per kilometer naar buiten hoest. Het bijbehorende brandstofverbruik is 13,7 liter per 100 km; ofwel 1:7,3.

Meer dan 325 km/u
Ferrari geeft een sprinttijd van 0 naar 100 km/u op van 3,4 seconden en de topsnelheid is meer dan 325 km/u. De 458 Italia weegt slechts 1.380 kilo en er is geprobeerd een compacte aerodynamische vorm te creëren. Voor het nieuwe chassis is opnieuw aluminium gebruik en daarnaast zijn er soorten lichtmetaal toegepast die onder meer hun oorsprong vinden in de luchtvaart.
Verder spreekt Ferrari van een geoptimaliseerde E-diff en F1-Trac waarmee de auto beter uit bochten kan accelereren omdat grip van de auto optimaler kan worden geregeld. De versnellingsbak is er eentje van het type F1 met zeven versnellingen. Het high-preformance ABS zorgt er voor dat de auto in 32,5 meter stilstaat vanaf een snelheid van 100 km/u. Voor het interieur belooft Ferrari een betere ergonomie en veel functies zijn bijeengebracht op het stuurwiel. Een foto van het binnenste van het nieuwe model is echter nog niet vrijgegeven.
Het volledig nieuwe model, dat is ontwikkeld met hulp van Michael Schumacher, wordt voor het eerst getoond op de IAA in Frankfurt, die in september wordt gehouden. Kort daarna gaat de verkoop van start.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Helemaal nieuw: de Ferrari 458 Italia! 28 juli 2009 14:11 #2240

• Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
eentje hoef ik maar. hoeft niet eens een rode, mag ook wel een zwarte.... a pleeeeeeeeeeeeeeease...

nee ze trapt er niet in, ik mag hem niet hebben :(

Re:Helemaal nieuw: de Ferrari 458 Italia! 28 juli 2009 23:32 #2257

• herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
Doemijdiemaar...
Maar dan wel in rood. :laugh:
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.208 seconds