Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Noble M600 breekt los

Noble M600 breekt los 19 aug 2009 16:06 #2775

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
We vreesden inmiddels al dat we Noble konden bijzetten in het inmiddels gigantische museum met ter ziele gegane Engelse sportwagenmerken. Maar we hadden het helemaal mis. Want hier is de spectaculaire M600!
Noble staat bekend om z’n uitstekend rijdende sportwagens en de M600 voegt bovendien nog een schep extra vermogen aan de explosieve mix toe. De basis voor de motor is een Yamaha-V8 (bekend uit de Volvo XC90) met een cilinderinhoud van 4,4 liter. Door toevoeging van twee Garrett turbo’s bedraagt het maximumvermogen 650 pk. Het maximumkoppel is 840 Nm. Noble koppelt het blok aan een handgeschakelde zesbak.
De bestuurder kan met een speciale knop het vermogen ook instellen op 450 of 550 pk. In ‘all-out-attack modus’ sprint de Noble in 3,0 seconden naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid van de M600 ligt op 360 kilometer per uur, waarmee deze exoot tot de absolute elite in sportwagenland behoort.
Ook de lichtgewicht constructie draagt z’n steentje bij aan dit enorme prestatiepotentieel. Door het gebruik van koolstofvezel carrosseriedelen blijft het gewicht beperkt tot 1280 kilogram. De Noble is als vanouds een auto voor puristen; naar ESP en ABS zul je tevergeefs zoeken. De wel aanwezige tractiecontrole kan uiteraard geheel worden uitgeschakeld.
De prijs van de M600 komt rond de 200.000 pond te liggen, twee keer zoveel als de M14 en M15 kostten. De M600 maakt z’n debuut op 19 september tijdens de Goodwood Revival.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Noble M600 breekt los 19 aug 2009 17:00 #2776

• Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
gaaf knoppen paneel
----KEEP ON MODIFYING ----

Re: Noble M600 breekt los 19 aug 2009 22:21 #2777

• Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
hebbuh hebbuh hebbuh hebbuh

maar wel links gestuurd..
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.195 seconds