... en hij is weer terug
Prachtige week gehad, heerlijk weer en een paar dagen lekker geskiëd.
De Golf heeft het helaas wat minder gehouden; de eerste dag dat we wilden skiën onderweg de berg omhoog begon na ongeveer 10km klimmen opeens 'STOP' en 'külflüssichkeit sofort controlieren' ofzo te knipperen.
De auto dus meteen aan de kant gezet. Eerst dacht ik dat de sensor op het reservoir misschien niet goed contact maakte, maar toen ik de kap opende kwam de stoom me al tegemoet. Eerst flink geschrokken natuurlijk omdat ik direct bang was voor een kokende motor, koppakking problemen of nog erger...
Toen even goed gekeken; het reservoir voor de koelvloeistof liep net de laatste paar druppen uit, en achter het blok kwam de meeste stoom weg.
Wat bleek: de slang vanaf het blok richting het schutbord had dicht tegen het blok een flinke scheur waar de koelvloeistof zo uit pistte. De koelvloeistof spoot daardoor op het uitlaatspruitstuk en de turbo wat de stoom veroorzaakte.
Het was dusdanig erg dat er in 3 minuten rollen anderhalf liter koelvloeistof uit ging...
Gelukkig *denk je dan* heb je ANWB met europaservice met alles erop en eraan.
Niets bleek minder waar. De ANWB was eerst nog vriendelijk, maar toen bleek dat ik niet echt op een hele logische plek stond (op een tolroute naar een gletcher) vond men dat ik mij maar zelf moest redden.
Aardig pissig op de anwb dus het reservoir met bar-le-duc gevuld (bij gebrek aan beter), de auto gedraaid en direct weer uitgezet.
Toen maar rollend de auto naar beneden gebracht en met lamme armen en been van het remmen en zware sturen naar een garage gegaan.
Na afgezet te zijn voor €103,- (voor het inkorten van de slang bleek later) aardig chagerijnig weer verder gegaan. Gelukkig geen verdere schade maar wel een flinke domper voor de anwb. Vertrouwen is daar wel helemaal uit.
Om toch positief te blijven

Prachtige vakantie gehad, op naar volgend jaar!
Nog even op bijna 3km hoogte gestaan met de variant in -14, prachtig uitzicht
Hier in de verte de stuwdam te zien, waarbij we net boven waren toen de auto begon te zeuren
Even geparkeerd, met uitzicht richting Italië (in de hele verte) bij de Rechenpass
Goedkoop tanken in Samnaun; voor de rokers onder ons: pakje shag €2,50
Mooie weg richting Samnaun
Kaunertal, op bijna 3km hoogte bij de gletcher