Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Peugeot SR1: voorbode voor 408

Peugeot SR1: voorbode voor 408 08 jan 2010 17:37 #8318

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Peugeot heeft de SR1 concept car al klaar voor de autobeurs in Genève. Het is volgens Peugeot een duidelijke voorbode van de opvolger van de 407.
Peugeot toont een slanke sportauto als voorbode voor de opvolger van de 407. Daarvan is nog niet duidelijk of hij 408 of 508 gaat heten. De auto is immers ook de vervanger van de 607. De SR1 herbergt daarnaast designelementen die we op alle toekomstige Peugeots gaan terugzien – al is het maar het nieuwe logo.
De SR1 is geïnspireerd op de toerauto’s uit het verleden. De spatborden, de lange motorkap en het lage zwaartepunt zijn daarvan de bewijzen. De coupé-cabriolet heeft een bijzonder geslaagde vorm omdat nauwelijks te zien is dat in het achteronder een groot dak kan worden opgeslagen.
De indeling van het interieur is 2+1. Voorin is zoals gebruikelijk ruimte voor twee personen. Achterin is in het midden één volwaardige zitplaats geschapen. Om de toegang achterin te vergemakkelijken is de middenconsole in deze showauto verschuifbaar. Verder ontmoeten volgens de makers het heden en verleden elkaar ook binnenin. Ook hier zijn er door het gebruik van patinaleder en hout verwijzingen naar de GT’s van weleer.
De SR1 is, zoals het een concept car betaamt, voorzien van bijzondere techniek. Er is een 1,6-liter THP motor aan boord met een vermogen van 218 pk. Hij wordt bijgestaan door een elektromotor die nog eens 95 pk in de strijd gooit. De SR1 haalt een gecombineerd verbruik van 4,9 liter op 100 km en dat is goed voor een CO2-uitstoot van 119 gr/km. Wanneer de auto alleen op de elektromotor rijdt, is de uitstoot vanzelfsprekend nul. Wanneer zowel de elektromotor als de benzinemotor aan de slag zijn, is er vierwielaandrijving want de concept werkt volgens het Hybrid4-principe. Tot slot is de auto voorzien van vierwielbesturing.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Peugeot SR1: voorbode voor 408 08 jan 2010 17:39 #8320

• struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
men neme een Aston Martin, verklote het design hier en daar en plak er een leeuwtje op....

JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |

Re: Peugeot SR1: voorbode voor 408 08 jan 2010 18:26 #8325

• nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
Die ene zin geeft vrij goed mijn gedachten weer JW, hoewel ik hem niet eens echt lelijk vind is het wel een heel erg DB9 aftreksel
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen

Re: Peugeot SR1: voorbode voor 408 08 jan 2010 19:04 #8330

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik deze Peugeot zag, het lijkt wel een Aston Martin maar evengoed vind ik het wel een mooie auto.

Re: Peugeot SR1: voorbode voor 408 08 jan 2010 19:34 #8331

• struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
Leander schrijft:
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik deze Peugeot zag, het lijkt wel een Aston Martin maar evengoed vind ik het wel een mooie auto.

alleen de eerste foto vind ik mooi...

JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
Laast bewerkt: 08 jan 2010 22:53 Door struikie.

Re: Peugeot SR1: voorbode voor 408 08 jan 2010 22:49 #8342

• herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
Beter goed gejat dan slecht bedacht, maar idd een Aston Martin copy.
Gewoon cleanen (leeuwtjes eraf) en klaar !
Vind um overgens wel mooi ! B)
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.445 seconds