Als je een 135i koopt dan zal je eerste zorg misschien niet direct het verbruik zijn, maar door de immense CO2 hype waar we momenteel last van hebben is een beetje minder (zo’n 10%) uitstoot natuurlijk nooit verkeerd. En daarom heeft BMW besloten om de twin-turbo 3.0 zescilinder (N54) van de 135i te vervangen door het gloednieuwe single-turbo “TwinPower” 3.0 zescilinder (N55) blok dat we al kennen uit de 535i (GT).
Mensen die vrezen dat dit nieuwe blok zorgt voor minder vermogen kan ik geruststellen. De 135i levert nog steeds 306 pk en 400 Nm en dat koppel wordt zelfs 100 toeren per minuut eerder bereikt. Het maximale koppel van 400 Nm staat tot je beschikking van 1.200 tot 5.000 toeren per minuut. De naam TwinPower van deze nieuwe motor slaat overigens op het feit dat er een twin-scroll turbo is gemonteerd. Verder is dit blok ook voorzien van Valvetronic, Vanos en direct injectie.