Bij deze mijn introductie.
Ik ben Bert Zwalve en op dit moment 32 jaar oud. Ik heb twee potentiële opvolgers (Thijmen 7 en Jonathan 4

) Sinds december weer een heel leuke vriendin. Ik woon in Beuningen bij Nijmegen, maar van oorsprong kom ik uit het noorden.
Thuis (Drenthe: Schoonoord) opgegroeid tussen de trailers en (grote) metaal verwerking machines. Alles bij elkaar heeft het er wel voor gezorgd dat ik ook de techniek in ben gegaan.
Aangezien alle vrienden behoorlijk ver weg woonden en mijn ouders gemakkelijk waren kwamen er al snel gemotoriseerde voertuigen bij huis. Even uit mijn hoofd was het eerste een Yamaha FS1 brommer toen ik een jaartje of 10 was. Dat was aardig wat gemakkelijker om de +/- 4km naar mijn kameraad via verkaveling weggetjes te rijden.
Vrij vlot daarna kreeg ik van een boer uit de buurt een Mini Clubman die overal kijkgaten had. Naja boeien ik zat droog en het was tof.
Tot mijn zusjes (tweeling) 5jr jonger. Bedachten hé laten wij eens een stukje gaan rijden. Toen waren ze ongeveer 7 a 8 jaar oud. ’s Avonds kreeg ik van pa de mededeling dat we samen even een auto uit de sloot moesten halen. Dat was alle informatie die hij gaf. Ik dacht oh tof met de Mack weer iets weg takelen. (de Mack gebruikten wij om auto’s uit het kanaal en dergelijke te bergen)
Maar toen bleek het de mini te zijn die mijn zusjes in de sloot hadden geparkeerd. EN BEDANKT.
Om niet te ver uit te wijden. Nog wat andere oude auto’s, brommers, motoren en gehad.
Samen met mijn vader veel aan zijn Alfa Giulietta Spider 1300 1961 gewerkt en zelf alles gemaakt wat niet meer bestond of te duur was.
Toen ik 17 was heb ik mij een Kever gekocht en in die periode werkte ik in de weekenden en vakanties bij een Autodemontage bedrijf. Daar heb ik een 911 met rolschade gekregen en het hele sub-frame in de kever gebouwd.
Ik heb nooit de moeite gedaan om hem op kenteken te krijgen, maar door de Drentse staatsbossen jagen was wel heel erg leuk.
Ik ben na de mavo naar de havo gegaan. Toen naar Groningen HTS-Bagger technologie mee gestopt, omdat de opleiding verder ging als productie en process technologie. Toen toch maar naar de HTS-Autotechniek gedaan, wat ik eigenlijk direct had moeten doen.
Vervolgens heel veel verschillende banen in de ontwikkeling gehad op freelance basis. Opsomming: Inalfa (Proto engineer, Project engineer, Residence engineer: DaimlerChrysler, Citroën ) Nacco moeder bedrijf van Hyster & Yale heftrucks (Production engineer) Kwik-Fit filiaal manager, Porsche ontwikkeling aerodynamica pakketten, Volkswagen bumper pakketten, BMW panser uitvoering van de X5 en X3(Stukje) Ford Köln: Closures Group leader (CAD groep voor de ontwikkeling van deuren, motorkap, kofferdeksel, tankklepje) Onder mijn hoede gehad de huidige Mondeo en de Kuga, Vervolgens ben ik bij Dorel (MaxiCosi, Quinny) terrecht gekomen waar ik de kinderwagen tak op ontwikkelingsgebied aanstuurde.
Momenteel ben ik productie coördinator bij Remeha in Apeldoorn, alle nieuwe projecten vallen onder mijn hoede en de laaste maanden zit ik erg vaak in China, Italië en Duitsland.
Ook ben ik nu ongeveer 11 jaar bezig met het mechanisch modificeren van VAG diesel motoren. We hebben thuis een oude pomp testbank staan. Ik kan hier nog veel leren, het is begonnen als een hobby en misschien ga ik hier mijn werk van maken. Ik zie overal handel.
Momenteel heb ik de volgende voertuigen:
Alfa Romeo Giulia 1300 super 1971 met een half afgebouwde 3.0 V6 24v motor.
Alfa Romeo Giulia 1500 Perkins diesel 1986
Daimler Double Six 1984
VW Kever 1300 1971
VW Caddy 1.6d 1984 (omgebouwd naar 16km/h auto

)
VW Jetta 1.6 1987
VW Polo 1.9 M-TDI (momenteel ombouw bezig naar ARL/ASV met ASD 02A bak.) en er ligt een BKD motor die ik mechanisch op wil bouwen (tsja, waarom? Omdat ik dat wil…)
Audi 100LS 1977 (de laatste handelingen om de 2.5 M-TDI en ARX 6-bak zijn bezig)
Audi A6 2.5TDI Quattro 1997 (donor voor de 100LS)
Ik wil mijn 2 diesel projecten hier bij gaan houden.
www.zwalve.eu/v/Smoketail+Supplies/Audi-...di-100LS_type-43_C2/
www.zwalve.eu/v/Smoketail+Supplies/Polo+6N+1900D/
Sorry voor de lange tekst….