Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Poets / Klei / Prutsvraagje

Poets / Klei / Prutsvraagje 12 sept 2011 13:23 #21638

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Omdat hier wel wat mensen zitten die hun auto regelmatig wassen; het volgende probleem:

Toen het anderhalf week geleden lekker weer was even flink met de Audi bezig geweest, om hem wat schoner te krijgen (zie je nu al niets meer van...)

Na het wassen en goed drogen begonnen met kleien. De voorkant, bijrijderskant en achterkant gingen prima, echter de hele bestuurderskant niet.
Het leek net of er iets op de auto zat waardoor het kleien niet lukte. Bij een klein beetje wrijven viel de klei compleet uit elkaar in kleine korreltjes. Daarna met een nieuw stuk geprobeerd, die ook direct verpest was. Het rare is, dat dit maar op één kant van de auto was.
Ook zijn de ramen aan die kant heel vet aan de buitenkant, wat ik er niet vanaf krijg. De voorruit heeft dit ook, maar iets minder erg.

De vraag concreet;
Wat kan dit zijn? Hoe is het op te lossen? Een flink bijtend chemisch middel d'r tegenaan? Zoutzuur? Het lijkt net een vette laag op de auto. Het polijsten en waxen ging overigens wel soepel.
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Poets / Klei / Prutsvraagje 12 sept 2011 19:48 #21642

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Misschien eerst wassen met afwasmiddel. Dan is het meeste vet er wel af....
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Poets / Klei / Prutsvraagje 13 sept 2011 22:18 #21666

  • Civic-EK
  • Civic-EK's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • VTEC y0!
  • Berichten: 99
Is daar geen goedje voor? Monello heeft zo'n "Inspection spray" die ook ontvet meen ik.
Erger u niet, verwonder u slechts.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Poets / Klei / Prutsvraagje 13 sept 2011 22:57 #21673

heb je de slechte kant erna nog gepolijst?? en zo ja waarmee?

Als je met een polijstmiddel bezig bent geweest, dan heb je al een hele hoop te pakken.
Heb je het kleien na de wax nog eens geprobeerd?


Heb je een apc? dan kun je dit evt proberen en anders een keer wassen met Dreft oid maar dan zul je na die tijd weer moeten waxen omdat je dan je wax kwijt bent ;)
Er zijn 3 soorten mensen. Mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.
@ 230pk/435nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.224 seconds