Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: [Golf 4] Vaag CV/Elec ramen/deuren probleem

[Golf 4] Vaag CV/Elec ramen/deuren probleem 24 mei 2010 22:58 #13223

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Volgens mij zoek ik een expert op electronicagebied :lol:

Situatie:

Golf 4 Variant, zelf omgebouwd naar elec. ramen met 1J0 comfortmodule.
Tot voorheen werkte alles prima. Ik heb echter kort geleden de achterklep vervangen door die van een Bora variant uit 2004, met 1C0 comfortmodule.

Na inbouw werkte de achterklep prima. Kort daarna begon de auto echter raar te doen.

- Wanneer ik 's morgens de auto ontgrendel met de afstandsbediening en ik de deur open, gaat na 5 seconden het raam van de bestuurdersdeur naar beneden. Wanneer ik de deur sluit stopt het raam met naar beneden gaan.
- Wanneer ik de auto (na het rijden) uitschakel, de sleutel eruit trek, en dan de deur open doe, gaat het raam ook naar beneden. Wanneer ik echter de deur open voordat de sleutel eruit is, gaat het raam niet open! Dit punt, en het vorige gebeuren bij alle andere deuren niet!
- Ik heb anti-carjacking aanstaan. Wanneer ik echter de deur aan de bestuurderskant open, gaan alle deuren van het slot. Dit gebeurt bij de andere deuren ook niet!
- Wanneer ik de bestuurdersdeur open of sluit gaan de knipperlichten één keer knipperen. Vergelijkbaar met de auto ontgrendelen via de afstandbediening.

Ik verwachtte eerst dat het probleem in de motoren in de achterklep zou zitten, dus ik heb het slot, de slotmotor en de wissermotor van mijn oude klep al overgezet in mijn nieuwe.
Dit leverde niets op; sterker nog, wanneer ik alle stekkers van de achterklep loskoppel blijft het probleem aanwezig!

Zelf verwacht ik, dat het slot van de bestuurdersdeur kapot is. Er schijnen meer bijzondere problemen te zijn met de deursloten. Passen deze symptomen daar ook bij?
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: [Golf 4] Vaag CV/Elec ramen/deuren probleem 24 mei 2010 23:05 #13225

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
je kunt idd de ramen naar beneden doen met de sleutel...
maar alleen als alle deuren dicht zijn ;)
kan dus best iets niet fris zijn in het slot van die deur ...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: [Golf 4] Vaag CV/Elec ramen/deuren probleem 24 mei 2010 23:09 #13227

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Ik heb zelf het idee dat er een vreemde sluiting zit in het deurslot. Dat hij daardoor 'denkt' dat wanneer ik de deur opentrek dat de deur op slot wordt gedraaid. Dat zou alle klachten verklaren.
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: [Golf 4] Vaag CV/Elec ramen/deuren probleem 15 juni 2010 14:17 #13949

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
probleem is inmiddels opgelost.
Het probleem was uiteindelijk kortsluiting in mijn deurkabelboom! Op het punt waar de kabelboom door het ijzeren paneel gaat, naar het deurslot toe, was de isolatie van 2 draden kapot en maakten ze contact met elkaar. Ik denk dat dit probleem ontstaan is doordat de kabelbomen ongeveer een half jaar achterin mijn auto gelegen hebben, en 100.000 keer opgerold en weer uitgerekt zijn

Kortom: probleem opgelost.
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: [Golf 4] Vaag CV/Elec ramen/deuren probleem 15 juni 2010 23:34 #13963

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
mooi dat je het gevonden hebt, je kan je met dat soort storingen helemaal wezeloos zoeken.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: [Golf 4] Vaag CV/Elec ramen/deuren probleem 16 juni 2010 00:00 #13967

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
kwam erachter toen 'k het deurpaneel eraf trok, en de kabelboom een beetje bewoog. Het raam begon toen echt gekke dingen te doen :P Ben ook blij dat ik het eindelijk gevonden heb! Nog een paar kleine aanpassingen, dan heb 'k de auto weer naar m'n zin.

(totdat de vakantie weer voorbij is)
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.246 seconds