Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: universele brandstof pomp gebruiken

universele brandstof pomp gebruiken 27 juni 2010 17:54 #14386

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
ik wou graag weten als of ik een universele brandstof pomp kan gebruiken als opvoerpomp

ik heb bij conrad een pomp gevonden die 1,8L per min. verpompt.
kan ik deze gebruiken? ik wil deze plaatsen voor het brandsof filter in de moter ruimte.

gr.
B
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 27 juni 2010 20:14 #14387

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
je moet een high-flow, low pressure pomp hebben...
een OEM opvoerpomp zit net onder de 1 bar als ik het goed heb...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 28 juni 2010 10:32 #14398

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
oke dus een pomp die veel L/min levert bij lage druk..
weet je wat ik kan gebruiken bij de golf 1?

gr.
B
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 28 juni 2010 10:57 #14399

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
golf1tdi schrijft:
oke dus een pomp die veel L/min levert bij lage druk..
weet je wat ik kan gebruiken bij de golf 1?

gr.
B

Johan heeft wel eens wat lopen testen met een in-lijn pompje...
moet je maar eens naar vragen...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 28 juni 2010 12:35 #14400

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
bij jou was het toch wel merkbaar struik?
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 28 juni 2010 12:55 #14403

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
Maurice schrijft:
bij jou was het toch wel merkbaar struik?

bij mij zeker !
maar had ook op dat moment een upgrade van 10/12mm naar een full 11mm pomp...
ging toen met de zelfde software van 187 naar 206pk met wat extra rook :P...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 28 juni 2010 13:45 #14407

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
zo van 186 naar 206 is leuke winst van een opvoerpomp!!!

de opvoerpomp had je er tussen voor je 12mm plunjer
ma goed het zal bij een 10mm ook altijd wel beter zijn ;)

gr.

B
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 04 juli 2010 14:51 #14597

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
dat lijkt me wel.
het is toch gewoon dat het opvoer pompje (in je brandstofpomp) op hogere toerentallen wat tekort komt?

na deze mod loopt de motor toch vooral beter in het hogere toerental gebied?

zo iets???

pompje

mischien een regelaar er bij
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 04 juli 2010 15:04 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 05 juli 2010 20:21 #14639

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
ik ga een universeel pompje proberen, die 1,8 l/min levert.

eerst ben ik bezig aan reperatie aan de golf 1 ik moet de rechter binnen wielkuip vernieuwen en ik pak de drompels aan, en de bodemplaat krijgen een opfris beurt, dus helemaal kaal slijpen en dan opnieuw in de verf en daar een laagje wax.... dus veel werk voor dat ik aan de opvoer pomp begin.. oja de achter plaat vervang ik ook :angry:


gr.

B
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 05 juli 2010 20:41 #14640

  • Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
  • Berichten: 1392
drompels is een frysk wurdt, in it hollans is it dorpel ;-)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 05 juli 2010 22:22 #14642

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
haha...pff egte fries :blush:
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 15 sept 2010 17:42 #16122

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
zo heb vandaag een golf 2 gti 16v kr 1985 opvoerpomp geplaatst... even beetje aanpassen.De g2 flotter paste niet dus de orginele aangepast.

resultaat geen luchtbellen en rijd verder zo als normaal.
dit is meer een opdate voor hogere vermogens met een 11/12 mm pomp.

mvrg,

Bernard
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 15 sept 2010 20:19 #16125

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Heb je nu een opvoerpomp voor in de tank van een benzineauto geplaatst in een diesel?
Komdatgoud? Zou wel mooi zijn, want voor een Golf 4 zijn veel meer te vinden van een benzine dan van een diesel.
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 15 sept 2010 20:30 #16126

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Let wel op dat je een pomp hebt met lage druk en een hoge flow.
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 15 sept 2010 20:40 #16127

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
vpzeeman schrijft:
Let wel op dat je een pomp hebt met lage druk en een hoge flow.

pomp van een benzine heeft vaak te hoge druk...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 15 sept 2010 20:43 #16128

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
ja klopt heb een opvoerpomp van een g2 16v kr in de tank geplaatst.
er komt een flinke straal diesel uit bij het testen :) op een 8 mm leiding
morgen de egte proef naar het werk toe. :P

gr. B
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 15 sept 2010 21:13 #16130

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
golf1tdi schrijft:
ja klopt heb een opvoerpomp van een g2 16v kr in de tank geplaatst.
er komt een flinke straal diesel uit bij het testen :) op een 8 mm leiding
morgen de egte proef naar het werk toe. :P

gr. B

volgens mij vindt je brandstofpomp het niet zo fijn als er je er veel voordruk op zet...
iets met afdichtingen..


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 16 sept 2010 17:30 #16153

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
dat valt wel wat mee, egt druk levert deze opvoerpomp niet.
een g2 met een kr moter heeft 2 pompen 1 opvoerpomp en 1 hogedruk pomp 6-8 bar de k-tronic werkt met 5,5 bar constant.
ik heb alleen de opvoerpomp dus mooie update voor de vp.

oja auto rijd prima ook met 200 plus, pomp houd het nog goed :P
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 20 sept 2010 16:44 #16246

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
ik wou weten hoeveel L/M. een opvoerpomp die ik nu gebruik.
dus slang van de vp en in een fles geplaats.
dan 1 min. de pomp laten werken.
resultaat de g2 gti kr pompt 2L/M dat is flink minder dan ik dacht :(

hierna de aanzuig leiding van de vp in de fles gedaan en dan de moter 1 min laten draaien. ook even wat meer toeren laten draaien.
de vp neemt ong. 0,5 L/M
ik dacht dat de vp veel meer zou opnemen vooral bij verhoogt toeren tal maar dat viel mee.

iemand nog meer ervaring met een gti opvoerpomp?

gr.B :silly:
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: universele brandstof pomp gebruiken 20 sept 2010 21:41 #16262

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
struikie schrijft:
vpzeeman schrijft:
Let wel op dat je een pomp hebt met lage druk en een hoge flow.

pomp van een benzine heeft vaak te hoge druk...


JW

hoe hoog mag de druk worden struik?
en wat is de ideale brandstof temperatuur?
en wat is te hoog voor de plunjerkop?
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 20 sept 2010 21:44 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.286 seconds