Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller

Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 12 aug 2010 17:45 #15517

De druk van mijn turbo corsa gaat met de boost controller steeds naar een te hoge waarde.

Nu heb ik de boost controller eraf gehaald en nu staat de druk op 0,55 bar.

Met een gesloten boost controller gaat de druk al naar 1,1 bar.

Waar ligt dit aan en hoe krijg ik de druk op 0,9 bar?
Opel Corsa A1 Drag-project, de turbo is binnen.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 12 aug 2010 18:30 #15518

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
wat voor boost controller heb je?
foto mischien?
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 12 aug 2010 20:15 #15519

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
bleedvalve? :dry:
ik heb geen idee of dit bij een benzine auto met turbo werkt

gr.B :)
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 13 aug 2010 00:45 #15526





Deze heb ik, vandaag wel verder geprobeerd, het werkt nu half.

Ik ben bijna helemaal tevreden.
Opel Corsa A1 Drag-project, de turbo is binnen.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 13 aug 2010 09:26 #15529

  • appie
  • appie's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 233
Misschien boostcreep door een te kleine wastegate klep of te slecht weg hunnen krijgen van de gassen na de wastgate?
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 13 aug 2010 11:26 #15530

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
appie schrijft:
Misschien boostcreep door een te kleine wastegate klep of te slecht weg hunnen krijgen van de gassen na de wastgate?

denk het niet appie, zonder boost controller werk het systeem wel met een lage laaddruk.

dit systeem laat toch vacuem weg lekken?
en de vacuem haalt ie weg uit je inlaat achter je gasklephuis bij gas los.
kan het niet zijn dat bij een langetijd zonder gas los dus als je lekker aan het trappen bent het systeem zo wijnig vacuem heeft na verloop van tijd dat je waste gate gewoon weer een beetje dicht gaat staan?

mischien als dat het geval is kun je mischien een vacuem reservoir monteren.
kost niks op de sloop.

zou dit het kunnen zijn???
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 13 aug 2010 15:13 #15531

  • appie
  • appie's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 233
meestal werkt zo'n systeem met inlaatspruitstukdruk.
Dat een wastegate bij minder druk wel goed werkt zegt volgens mij niet altijd wat.
Bij meer druk is er ook meer uitlaatgas(flow) en kan de klep te klein zijn,met boostcreep als gevolg. Maar ik kan t wel fout hebben....
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 13 aug 2010 17:05 #15533

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
appie schrijft:
Dat een wastegate bij minder druk wel goed werkt zegt volgens mij niet altijd wat.
Bij meer druk is er ook meer uitlaatgas(flow) en kan de klep te klein zijn,met boostcreep als gevolg..

tja, meer druk, meer flow......daar heb je gelijk in.

maar nu zijn we nog niets wijzer.
freek werkt jou systeem op druk of vacuem?
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 13 aug 2010 17:08 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 13 aug 2010 18:18 #15534

Ik heb geen vacuum als de turbo spoelt.

Ik heb het T stuk van de controller vervangen door een normaal T stuk.

Het probleem is grotendeels opgelost.

Nu heb ik weer een ander probleem.

het heet KNOCK of Pingelen of detoneren.

:ohmy:
Opel Corsa A1 Drag-project, de turbo is binnen.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 13 aug 2010 18:26 #15535

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
erg mee oppassen met pingelen :ohmy:
ontsteking terug draaien tog en octaanbooster er bij :dry:

anders kost het je zuigers...

gr,B
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 13 aug 2010 18:49 #15536

Ik kan de ontsteking niet verstellen.

Ik zoek inderdaad nog octaan booster, maar ik heb ook al een andere oplossing in gedachten.

;)
Opel Corsa A1 Drag-project, de turbo is binnen.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 13 aug 2010 19:48 #15537

  • appie
  • appie's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 233
wassersprits?
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 14 aug 2010 01:11 #15541

Een soort van, het is voor mij helemaal nieuw.

Ik hoop dat de motor het overleefd :laugh:
Opel Corsa A1 Drag-project, de turbo is binnen.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 14 aug 2010 07:59 #15542

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
werkt je i.c goed?
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 14 aug 2010 09:19 #15543

  • appie
  • appie's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 233
is misschien ook wel t gevolg van een onstekingsmap van een NA gebruiken voor een drukgevulde motor.... NA heeft meer vooronsteking op toeren als een boosted motor.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 14 aug 2010 10:36 #15544

@ Appie dat is zeker zo, ik heb niets aan de mappen in de ECU aangepast.

Het enige verschil is dat de ECU denkt dat ik op octaan 91 rij, maar ik rij in werkelijkheid op euro 98

De IC is van een mercedes sprinter, die lijkt mij toch wel groot zat.

Eigenlijk moet er een andere motor management op, maar zolang ik er zo ook vermogen uit kan halen is het allemaal wel lekker low-budget :)
Opel Corsa A1 Drag-project, de turbo is binnen.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 14 aug 2010 17:45 #15545

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
kan je nog extra brandstof er bij doen..?

beste idee om even je ecu laten aanpassen.. ivm drukvulling.

gr.B
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 14 aug 2010 20:14 #15546

Laten doen, dat klinkt duur, ik doe het liever allemaal zelf.

En zo als het nu lijkt gaat het wel goed op 0,8 bar.

De water-methanol injectie moet er nog ff op, dan kan er wel 1,0 bar in.
Opel Corsa A1 Drag-project, de turbo is binnen.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Turbodruk afstellen met en zonder boost controller 15 aug 2010 09:19 #15547

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
freek corsa schrijft:
De water-methanol injectie moet er nog ff op, dan kan er wel 1,0 bar in.

hou ons op de hoogte
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.304 seconds