Weer een boel gebeurt aan de polo.
Na het maken van alle motorsteunen kwamen er nog veel meer dingen wat niet pasten.
Versnellingpook van een golf 4 past niet.
Van een golf 3 uiteindelijk wel.
Daarvoor ook weer een andere schakeltoren in de bak gezet.
Er moeten nu alleen nog wat nieuwe busjes in de schakeltoren want schakel nog niet helemaal smooth.
Koppeling bediening omgebouwd.
Alles nieuw besteld van een 1.4 tdi.
Alles plug & play voor de afwisseling alleen pedaal niet.
Na een meeting met de slijptol leek dat er al weer meer op
Complete Simons 63 mm uitlaat eronder gehangen.
Mooi bochtje omlaag eraan gelast als eindstuk.
Downpipe zelf gemaakt, deze heb ik wel 50 mm gehouden.
Aandrijfassen was ook nog een klein punt.
Ik wou aan beide zijden dikkere homokineten.
Aan de buitenzijde paste dit niet in de fussees.
Fussees uitgefreest en homo's kleiner gemaakt.
Rechter aandrijfas hebben we 1 kunnen vinden die past.
Linker hebben we zelf een stuk ingekort.
Werkt goed (tot 190 km/h wel teminste)
Dat was weer 1 groot probleem minder.
Toen de intercooler aansluiten.
Rechts had ik zo klaar
Links was toch iets moeilijker.
Hier is Rudolf gisteren de hele middag mee bezig geweest en resultaat mag er zijn
In de buis voor het inlaatspruitstuk is een mapsensor gemaakt.
Deze heeft een SDI normaal niet, want heeft ook geen turbodruk
Toen een heleboel kleine dingen wat niet vanzelf ging, maar uit eindelijk klaar voor een test rondje.
Turbo was niet aangesloten dus stond op maximaal afregelen van de VNT.
Toch spoelde deze bovenin toeren nog redelijk.
Even op de testbank met verder alles zoals het was, dus SDI software en verstuivers deed hij toch 107 pk en 200 Nm zonder rook.
Ondertussen was het zaterdag avond en zijn we toch nog even begonnen met het uitzoeken van de kabelboom.
Gelukkig wou Oenie me even helpen
Bleek toch niet zo ingewikkeld als ik dacht en meteen maar begonnen met aansluiten.
Diverse bedrading moest in de ECU stekker gesoldeerd worden, omdat deze niet aanwezig is bij een SDI.
N75 bedrading aansluiten en vacuumslangen erop.
Mapsensor bedrading aansluiten.
Luchtmassameter hebben we achterwege gelaten vanwege ruimte gebrek en extra werk.
Rookbegrenzing werkt nu via luchtdruk en werkt minstens net zo goed als via luchtmassameter.
Emulator eraan gehangen en kijken hoe de auto op TDI software reageerd.
Alles werkt in 1 keer.
Turbo aansturing werkt en druksensor doet het.
Toen set Race 520 verstuivers klaar gemaakt en gemonteerd.
Toen kon het afstellen beginnen.
1e run meteen al super mooie lijn en heel aardig vermogen
Brandstofpomp levert toch iets minder brandstof als ik verwachte daardoor is het vermogen nu nog begrenst.
Auto is eigenlijk rookvrij en loopt super!
Binnenkort misschien de pomp ook nog maar een beetje aanpassen.
Simone heeft zo nog een uitdraai.
Ik denk dat de snelste SDI van nederland wel gehaald moet zijn
Iedereen die aan dit project geholpen heeft nog super bedankt!
Simone heeft zelf ook erg hard gesleuteld en boel bij geleerd

Anders hadden we hem niet in 1,5 week weer klaar gekregen!