Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Moontje SDI Power!

Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:19 #1216

  • Moontje
  • Moontje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 162
Even verplaatst vanuit wie is wie.

Op dit moment staat de Polo er zo bij:

Motor:
T15 turbo van 90 pk tdi motor
VVT chip op maat

Onderstel
KW 40 / 40 dempers en veren
TT draagarm rubbers
280 mm remschijven en klauwen van corrado G60
Zwart verbreed staal 8,2J voor en 9J achter.
195/45-15 Toyo T1R banden.

Volgende project:
Grote intercooler (FMIC)
Motor achterover plaatsen en versnellingbak van Golf 4.
Andere aandrijfassen en vast vliegwiel met versterkte koppeling.
GT1749VB turbo van 150 pk TDI
Race 520 verstuivers
Groter inlaatspruitstuk
Cruise control

Hoop op 160 pk +
Dan waarschijnlijk wel de snelste sdi van nederland
Moontje SDI Powerrrr...
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:20 #1217

  • Moontje
  • Moontje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 162
Intercooler is al geplaatst. Hij is nog niet aangesloten, maar hij zit erin!
Ik vind em zelf heel erg mooi geworden, ben er heel erg blij mee!

Moontje SDI Powerrrr...
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:21 #1218

  • Moontje
  • Moontje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 162
Het gaat gebeuren! M'n auto wordt omgebouwd. Gisteren begonnen om alles voor de auto weg te halen...
Gisteravond moest ik weg, toen ik terug kwam, hing mijn blok al in de bok
Wordt een spannend project, maar een heel mooi project. Houd jullie op de hoogte, zal snel foto's plaatsen!
Ik kan nu zelf in ieder geval op de plek in de auto gaan staan waar normaal mijn motor hangt

Spannend allemaal....

Planning: Straks in de snelste SDI van Nederland rijden!!!

Groetjes Moontje
Moontje SDI Powerrrr...
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:21 #1219

  • Moontje
  • Moontje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 162


Klaar voor passen.
Moontje SDI Powerrrr...
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:22 #1220

  • Moontje
  • Moontje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 162
Moontje SDI Powerrrr...
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:22 #1221

  • Moontje
  • Moontje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 162
Moontje SDI Powerrrr...
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:23 #1222

  • Moontje
  • Moontje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 162



De oude bak.
Moontje SDI Powerrrr...
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:23 #1223

  • Moontje
  • Moontje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 162
Moontje SDI Powerrrr...
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:23 #1224

  • Moontje
  • Moontje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 162
Moontje SDI Powerrrr...
Laast bewerkt: 26 mei 2009 09:26 Door Moontje.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:29 #1225

  • Moontje
  • Moontje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 162


Meteen even nieuwe distributie en waterpomp.
Moontje SDI Powerrrr...
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:30 #1226

ets meer werk als voorzien.
Even in het kort:
Motor eruit, ander carter eronder, andere aanzuigbuis voor oliepomp,
nieuw vliegwiel, sterkere koppeling, GT1749VB turbo, groter inlaatspruitstuk.

Toen passen, beide kanten klem tussen chassisbalken.
chassisbalk iets aangepast, subframe beetje aanpassen.

Nu motorsteunen maken...
Komt goed B)

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:35 #1227

Weer een boel gebeurt aan de polo.
Na het maken van alle motorsteunen kwamen er nog veel meer dingen wat niet pasten.
Versnellingpook van een golf 4 past niet.
Van een golf 3 uiteindelijk wel.
Daarvoor ook weer een andere schakeltoren in de bak gezet.
Er moeten nu alleen nog wat nieuwe busjes in de schakeltoren want schakel nog niet helemaal smooth.
Koppeling bediening omgebouwd.
Alles nieuw besteld van een 1.4 tdi.
Alles plug & play voor de afwisseling alleen pedaal niet.
Na een meeting met de slijptol leek dat er al weer meer op B)

Complete Simons 63 mm uitlaat eronder gehangen.
Mooi bochtje omlaag eraan gelast als eindstuk.
Downpipe zelf gemaakt, deze heb ik wel 50 mm gehouden.

Aandrijfassen was ook nog een klein punt.
Ik wou aan beide zijden dikkere homokineten.
Aan de buitenzijde paste dit niet in de fussees.
Fussees uitgefreest en homo's kleiner gemaakt.
Rechter aandrijfas hebben we 1 kunnen vinden die past.
Linker hebben we zelf een stuk ingekort.
Werkt goed (tot 190 km/h wel teminste)
Dat was weer 1 groot probleem minder.

Toen de intercooler aansluiten.



Rechts had ik zo klaar


Links was toch iets moeilijker.
Hier is Rudolf gisteren de hele middag mee bezig geweest en resultaat mag er zijn B)


In de buis voor het inlaatspruitstuk is een mapsensor gemaakt.
Deze heeft een SDI normaal niet, want heeft ook geen turbodruk

Toen een heleboel kleine dingen wat niet vanzelf ging, maar uit eindelijk klaar voor een test rondje.
Turbo was niet aangesloten dus stond op maximaal afregelen van de VNT.
Toch spoelde deze bovenin toeren nog redelijk.
Even op de testbank met verder alles zoals het was, dus SDI software en verstuivers deed hij toch 107 pk en 200 Nm zonder rook.

Ondertussen was het zaterdag avond en zijn we toch nog even begonnen met het uitzoeken van de kabelboom.
Gelukkig wou Oenie me even helpen :)



Bleek toch niet zo ingewikkeld als ik dacht en meteen maar begonnen met aansluiten.
Diverse bedrading moest in de ECU stekker gesoldeerd worden, omdat deze niet aanwezig is bij een SDI.
N75 bedrading aansluiten en vacuumslangen erop.
Mapsensor bedrading aansluiten.
Luchtmassameter hebben we achterwege gelaten vanwege ruimte gebrek en extra werk.
Rookbegrenzing werkt nu via luchtdruk en werkt minstens net zo goed als via luchtmassameter.

Emulator eraan gehangen en kijken hoe de auto op TDI software reageerd.
Alles werkt in 1 keer.
Turbo aansturing werkt en druksensor doet het.
Toen set Race 520 verstuivers klaar gemaakt en gemonteerd.
Toen kon het afstellen beginnen.
1e run meteen al super mooie lijn en heel aardig vermogen

Brandstofpomp levert toch iets minder brandstof als ik verwachte daardoor is het vermogen nu nog begrenst.
Auto is eigenlijk rookvrij en loopt super!
Binnenkort misschien de pomp ook nog maar een beetje aanpassen.
Simone heeft zo nog een uitdraai.
Ik denk dat de snelste SDI van nederland wel gehaald moet zijn ;)


Iedereen die aan dit project geholpen heeft nog super bedankt!
Simone heeft zelf ook erg hard gesleuteld en boel bij geleerd B)
Anders hadden we hem niet in 1,5 week weer klaar gekregen! :)
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:36 #1228

  • Moontje
  • Moontje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 162
Zo, hier de uitdraai! Heel mooi lijntje! B)

www.vanvught-tuning.nl/UserFiles/Image/uitdraaimoontje.jpg

175.7 pk en 404 nm!
Ben echt super blij! Dank lieve Johan en de rest allemaal!
Het project ging idd iets sneller dan we verwacht hadden, haha..

Groetjes Moontje SDI Power!!! B)
Moontje SDI Powerrrr...
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 09:40 #1229

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
schitterend !!
mooie IC ook.. zo één past bij mij vast ook wel :P


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 10:03 #1230

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Erg erg erg mooi werk. Zal wel goed raar gaan.
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 13:47 #1233

  • mathijs
  • mathijs's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • WaDaPadTjA
  • Berichten: 35
M8ig dat giet mal ;)
Laast bewerkt: 26 mei 2009 21:15 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 18:21 #1237

  • appie
  • appie's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 233
goed bezig :lol:
Laast bewerkt: 26 mei 2009 21:16 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 20:19 #1239

  • jeroen
  • jeroen's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • golf IV 174pk 411nm by VVT
  • Berichten: 71
heb er gister even bij in mogen zitten gaat best hard in een POLO :)
Laast bewerkt: 26 mei 2009 21:32 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 21:15 #1241

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Geweldig reseltaat behaald, mooi project, dikke pluim !
:ohmy: :blink: :silly: :side: :woohoo:
Ben benieuwd hoe ie rijd maar de berichten zijn goed lees ik
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Moontje SDI Power! 26 mei 2009 21:20 #1242

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
:blink: nou ik ga me vragen maar in stappen stellen, wat een werk hebben jullie verzet echt goed.

1 dat vliegwiel was hoeveel mm? en is ie nu 228mm? en is ie afgedraaid?

2 neem aan dat je door het gebruik van een tdi v-bak de cassis balken wat uit elkaar moest drukken?

3 oem krukas? en welke zuigers zitten er in de motor?

4 was de andere olie pomp nodig i.v.m hogere opbrengst nodig door plaatsen van turbo?

5 je sluit een map sensor aan en een turbodruk regelventiel (n75)
een sdi regeleenheid herkend deze functies toch niet?
heb je hier voor een regeleenheid uit een tdi gebruikt?

6 boven de 190kmh wordt het een balans kwestie denk ik?

petje af ik vond het al knap dat jullie(schouder kloppje voor johan)dit zo uit dokteren.
maar b.v het FF aanpassen van de fusse's enz en dan in 1,5 week een eerste test rit maken, zaterdag avond er nog aan werken en zo......goed hoor. B)
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 26 mei 2009 21:46 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.341 seconds