Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Subaru Impreza WRX

Re:Subaru Impreza WRX 28 okt 2009 09:32 #5341

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Leander schrijft:
De hele voorkant ligt er af dus hij kan er mooi bij, en een hele distributieset is inderdaad duur ja...

Dat scheelt al een heel stuk :woohoo: Suk6 Ray!
Maakt het voor de riemen trouwens nog veel uit (qua prijs) of je een wrx hebt zoals hier, of een simpele 1.6 of 2 liter?
Weet me namelijk nog van een kennis met een Legacy 2 liter te herinneren dat hij eens de riemen met rollen ging vervangen, de volledige uitlaat en wat kleine rubbertjes rondom, en dat hij meer dan een modaal maandloon aan onderdelen kwijt was....
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Subaru Impreza WRX 28 okt 2009 11:53 #5356

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
650 euro compleet.

ray, ik zou willen dat er een vw vp(tdi) boxermotor was maar dat uitlaatspruitstuk van de linker cil rij naar de turbo rechts achter de cil rij blijf ik maar heel raar vinden.
maar ja dat is dan niet anders bij zo'n ding.
t'word een mooie kaaibak!!
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 28 okt 2009 11:55 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Subaru Impreza WRX 29 okt 2009 09:17 #5426

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
nico schrijft:
Leander schrijft:
Ray is het gisteren nog gelukt met de distributie?

Moest die vervangen worden? Heb meerdere keren gehoord dat dit
a) een ramp is bij subaru boxers en
b) enorm duur is.

Sterkte dus :lol:

Vind het overigens een schitterende auto! Heb je nog foto's van de binnenkant?
Als 'k nog eens een auto voor de fun erbij wou hebben staat deze hoog op mijn lijstje, of een andere wrc bak (Evo, Celica GT4, etc)

De distributie moest vervangen worden omdat de auto voorschade heeft en niet meer op tijd stond. Dus tijdens de klap is deze versprongen. Op zich is het vrij eenvoudig werk en ik kom er zeker goed bij omdat de hele neus nu verwijderd is :P .
Is de neus er niet af, dan kan je de radiator verwijderen en heb je eigenlijk ook al voldoende ruimte om de riem en rollen te vervangen.
Duur is het zeker, de riem en de rollen kosten 650 eurie's, dan is het verder ook nog verstandig om de waterpomp en de krukaskering te vervangen.
Maar goed wat is duur, je motor op een hoop draaien kost veel meer.

Een schitterende auto is het zeker, en volgens de planning kan ie met een vier weken klaar zijn!
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Subaru Impreza WRX 29 okt 2009 09:21 #5427

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
nico schrijft:
Leander schrijft:
De hele voorkant ligt er af dus hij kan er mooi bij, en een hele distributieset is inderdaad duur ja...

Dat scheelt al een heel stuk :woohoo: Suk6 Ray!
Maakt het voor de riemen trouwens nog veel uit (qua prijs) of je een wrx hebt zoals hier, of een simpele 1.6 of 2 liter?
Weet me namelijk nog van een kennis met een Legacy 2 liter te herinneren dat hij eens de riemen met rollen ging vervangen, de volledige uitlaat en wat kleine rubbertjes rondom, en dat hij meer dan een modaal maandloon aan onderdelen kwijt was....

Ik heb het de dealer ook even gevraagd en ja dat maakt wel wat uit qua prijs.
Nu heb ik het idee dat we zo-ie-zo genaa** zijn bij ze maar goed had wel spul nodig.
Als je ook het subaru forum leest zit er enorm veel verschil in de prijs tussen de dealers!!
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Subaru Impreza WRX 29 okt 2009 09:26 #5428

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
Maurice schrijft:
650 euro compleet.

ray, ik zou willen dat er een vw vp(tdi) boxermotor was maar dat uitlaatspruitstuk van de linker cil rij naar de turbo rechts achter de cil rij blijf ik maar heel raar vinden.
maar ja dat is dan niet anders bij zo'n ding.
t'word een mooie kaaibak!!

Op zich is het niet zo raar, de uitlaat poorten zitten aan de onderkant en de versnellingsbak er direct achter. Erg veel ruimte is er niet en daarom de turbo naar een kant gehaald. Voor de lengtes is het een klote constructie maar de goede spruitstukken zijn er wel.
Invidia heeft een hele mooie, vlechten met pijpen kunnen die jongens wel :P .

Een mooie bak wordt het zeker als ie weer klaar is!
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Subaru Impreza WRX 29 okt 2009 10:06 #5429

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
ZO! bij deze weer een update:

Afgelopen dinsdag ben ik bij de dealer geweest om een nieuwe distributieriem, kappen en nog wat andere zooi te halen welke mn pa al had besteld.
Rond een uur of 7 uur zijn we naar mn beunschuur gegaan om de distributie te vervangen en de motor goed op tijd te zetten, deze stond volgens ons nog een tandje ernaast.

In de schuur was het weer gezellig drukke bende, de een stond te hangen, de ander bier te zuipen, een te slijpen en te lassen en nog wat te ouwehoeren :lol: .

Na wat handjes schudden en stom lullen zijn we de oude riem weer los gaan halen.
Deze was in no time weg, omdat de neus eraf ligt kom je er lekker goed bij ;) .
De beschermkappen van de distributie waren ook kapot, dus de nokkenas poelie's hebben we verwijderd en de kappen ook vervangen.
Hierna de poelie's weer gemonteerd, de boel weer op tijd gezet en de nieuwe riem gemonteerd.

Na het monteren van de riem alles nog ff met een momentsleutel aangetrokken en de motor een aantal keren helemaal rond gedraaid.
Niets liep aan, de vorige keer ook niet, en tijd om de motor een keer te starten....

Altijd spannend... Accu erin, sleutel om en JA het monster wordt wakker en slaat direct aan.
Kan je zeggen dat er dan wel wat groeid als zo'n boxer staat te pruttelen al was het maar van korte duur want er is geen vermogen :angry: .
Dus motor weer uit en tja dan maar is kijken of ie compressie heeft.

Na ff zoeken in de schuur toch een nog compressie meter gevonden en gelukkig een met een slang.
Bougie nummer 1 eruit na ff kloten de compressiemeter aangesloten, de overige bougies losgekoppeld en starten maar.....
Poeh, de eerste cylinder had druk, toen naar de andere cylinder aan de voorkant.
Bougie eruit, slang vast gezet en starten maar weer.... DAMN geen druk!!

Dus er is een klep krom en misschien wel meer, dus de motor moet eruit.
Het wordt dus meer werk, maar wel leuk werk ;) !

Zaterdag takel ik de motor eruit en kunnen we de kop verwijderen om de schade te bekijken.

Natuurlijk heb ik afgelopen dinsdag ook nog foto's gemaakt maar moet ik nog ff overzetten.
Als ik vanavond ff de tijd heb zal ik dit doen....

Groeten,
Ray
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Subaru Impreza WRX 29 okt 2009 10:10 #5432

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Vervelend, maar inderdaad wel leuk werk.

Meteen van de nood een deugt maken? H-beam rods erin voor de toekomst?
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Subaru Impreza WRX 29 okt 2009 10:16 #5434

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638
Mooi voorbeeld van de motor van Roger Clark Motorsport;







De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Subaru Impreza WRX 29 okt 2009 19:38 #5468

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Nice. B)

Helaas moet de motor eruit, maar je kunt het maar één keer goed doen.
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Subaru Impreza WRX 08 nov 2009 14:39 #5894

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
Zo bij deze weer een kleine update!

Het blok is er inmiddels uit en hebben nu van alle 4 cylinders de compressie kunnen meten.
Een bleek al geen compressie te hebben en er is nog een tweede bijgekomen.

Nu het blok eruit is konden we via de uitlaatkanalen zien dat alle 4 de uitlaatkleppen open blijven staan van beide rechter cylinders!!
Erg jammer maar het vermoeden hadden we al...

Dinsdag hebben Maurice en ik geprobeerd de kopbouten los te draaien en dat koste een sleutel van Rob :whistle: .
Dus... afgelopen vrijdag maar een "echte" dop gehaald en dinsdag gaan we de kop eraf halen en kijken wat de echte schade is en kan de kop weg voor revisie.
Zo-ie-zo zijn de kleppen krom en waarschijnlijk hebben beide zuigers ook schade.

Foto's:

De motor:


Afstellen van de distributie:


Loshalen van het blok:


Alles is los:


Takelen maar:


Aankomende week zal ik de schade laten zien!

Groeten,
Ray
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Subaru Impreza WRX 08 nov 2009 20:06 #5908

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Respect! B)
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Subaru Impreza WRX 08 nov 2009 21:18 #5917

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
ik test je nieuwe dop ook wel ff ha,ha,ha

p.s denk niet dat ik rob's colector van binnen bewerkt krijg voor di avond.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Subaru Impreza WRX 08 nov 2009 22:39 #5930

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Hierbij mij posting met de nummers 777, leuk als stikker op de zijkant van de WRX. :cheer:
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Subaru Impreza WRX 09 nov 2009 11:56 #5949

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
Maurice schrijft:
ik test je nieuwe dop ook wel ff ha,ha,ha

p.s denk niet dat ik rob's colector van binnen bewerkt krijg voor di avond.

HAH, de doppen zijn voorradig bij onze vrienden van de Munt ;) .
Dus als we ze weer stuk maken kan ik ze de volgende dag weer nieuw halen...
Ook heb ik nieuwe voor Rob gehaald, en natuurlijk nu van een veel betere kwaliteit :laugh: .

Ps. Jammer dan... voorlopig rijd de auto toch nog niet :silly: . Ik ben er alleen dinsdagavond.
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Subaru Impreza WRX 09 nov 2009 11:59 #5950

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
herold schrijft:
Hierbij mij posting met de nummers 777, leuk als stikker op de zijkant van de WRX. :cheer:

De 555 van Subaru heb ik nooit begrepen, 666 klikt te evil maar 777 vind ik ook wel wat :) .
Heeft het ook verder nog een betekenis? ;)
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Subaru Impreza WRX 09 nov 2009 12:32 #5953

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638
Dat kan alleen als je 777 pk hebt! (zoals ik)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Subaru Impreza WRX 09 nov 2009 13:18 #5957

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Precieeeees. ;)
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Subaru Impreza WRX 09 nov 2009 13:30 #5959

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Ray schrijft:
herold schrijft:
Hierbij mij posting met de nummers 777, leuk als stikker op de zijkant van de WRX. :cheer:

De 555 van Subaru heb ik nooit begrepen, 666 klikt te evil maar 777 vind ik ook wel wat :) .
Heeft het ook verder nog een betekenis? ;)

Gevonden op internet: The 555 on the Rally Subaru Impreza is the name of their sponsor. State Express 555 is a brand of Cigarettes made by Benson & Hedges. This also explains why the "555" are removed from all video games depicting the Rally Impreza because of a law prohibiting tabacco advertising in video games.

Daarnaast: 555 in hexadecimaal is 22b. Zoek voor de grap eens bij google op "subaru 22b"

Toeval? :P
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Subaru Impreza WRX 09 nov 2009 19:05 #5969

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
Leander schrijft:
Dat kan alleen als je 777 pk hebt! (zoals ik)

Ja maar dan moet ik weer een komma op de sticker plaatsen, want het is dan toch 7,77pk :silly: :P
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Subaru Impreza WRX 09 nov 2009 19:07 #5970

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
nico schrijft:
Ray schrijft:
herold schrijft:
Hierbij mij posting met de nummers 777, leuk als stikker op de zijkant van de WRX. :cheer:

De 555 van Subaru heb ik nooit begrepen, 666 klikt te evil maar 777 vind ik ook wel wat :) .
Heeft het ook verder nog een betekenis? ;)

Gevonden op internet: The 555 on the Rally Subaru Impreza is the name of their sponsor. State Express 555 is a brand of Cigarettes made by Benson & Hedges. This also explains why the "555" are removed from all video games depicting the Rally Impreza because of a law prohibiting tabacco advertising in video games.

Daarnaast: 555 in hexadecimaal is 22b. Zoek voor de grap eens bij google op "subaru 22b"

Toeval? :P

Hah! geweldig, thkx voor de info. Beetje jammer dat ze de "normale" wegversie dan ook de 555 noemen.
Want dat is natuurlijk geen 22b. Vind ik overigens wel de vetste versie die er is! Mooi maar 3 deuren :laugh:
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.295 seconds