ZO! bij deze weer een update:
Afgelopen dinsdag ben ik bij de dealer geweest om een nieuwe distributieriem, kappen en nog wat andere zooi te halen welke mn pa al had besteld.
Rond een uur of 7 uur zijn we naar mn beunschuur gegaan om de distributie te vervangen en de motor goed op tijd te zetten, deze stond volgens ons nog een tandje ernaast.
In de schuur was het weer gezellig drukke bende, de een stond te hangen, de ander bier te zuipen, een te slijpen en te lassen en nog wat te ouwehoeren

.
Na wat handjes schudden en stom lullen zijn we de oude riem weer los gaan halen.
Deze was in no time weg, omdat de neus eraf ligt kom je er lekker goed bij

.
De beschermkappen van de distributie waren ook kapot, dus de nokkenas poelie's hebben we verwijderd en de kappen ook vervangen.
Hierna de poelie's weer gemonteerd, de boel weer op tijd gezet en de nieuwe riem gemonteerd.
Na het monteren van de riem alles nog ff met een momentsleutel aangetrokken en de motor een aantal keren helemaal rond gedraaid.
Niets liep aan, de vorige keer ook niet, en tijd om de motor een keer te starten....
Altijd spannend... Accu erin, sleutel om en JA het monster wordt wakker en slaat direct aan.
Kan je zeggen dat er dan wel wat groeid als zo'n boxer staat te pruttelen al was het maar van korte duur want er is geen vermogen

.
Dus motor weer uit en tja dan maar is kijken of ie compressie heeft.
Na ff zoeken in de schuur toch een nog compressie meter gevonden en gelukkig een met een slang.
Bougie nummer 1 eruit na ff kloten de compressiemeter aangesloten, de overige bougies losgekoppeld en starten maar.....
Poeh, de eerste cylinder had druk, toen naar de andere cylinder aan de voorkant.
Bougie eruit, slang vast gezet en starten maar weer.... DAMN geen druk!!
Dus er is een klep krom en misschien wel meer, dus de motor moet eruit.
Het wordt dus meer werk, maar wel leuk werk

!
Zaterdag takel ik de motor eruit en kunnen we de kop verwijderen om de schade te bekijken.
Natuurlijk heb ik afgelopen dinsdag ook nog foto's gemaakt maar moet ik nog ff overzetten.
Als ik vanavond ff de tijd heb zal ik dit doen....
Groeten,
Ray