Soo ff een update, dit keer een minderm mooie
De Cordoba is dood

heeft geen levend hart meer.
T begon in duitsland, altijd wetende noooooooit te lang op top rijden met een opgetunede TDI, we kwamen terug van vakantie en 10 km van de grens bij arnhem dacht ik laat ik eens zien wat ie in huis heeft qa top, alleen ff 5 sec doortrekken toppen en weer mooi door cruisen met 140km/h.
De teller stond toen op 230km/h, die andere op 5200rpm en de tom tom op 212 gps km's.
Ging lekker dus voor een dieseltje, totdat we over de grens bij een tankstation kwamen, ff een lekkere gehakstaaf scoren
Motor liep wat onrustig stationair, vreemd, verder rijden rookte iets meer.
Gelukkig nog thuis gekomen, 1e conclusie was dat er een hydrostoter bleef hangen, maar 2 liter olie hebben bijgevult over 150km en na de hydro's vervangen te hebben liep ie nog als een mongool stationair, toch tot de conclusie gekomen dat er meer aan de hand was.
De heren van VVT hebben de motor zaterdag uitelkaar getrokken en daar bleek dat een vast/warmloper in de 1e cilinder het blok naar z'n grootje geholpen heeft.
Maandag avond hebben we met z'n allen het hele blok eruit getrokken, wel kaal zo
Nu komt er een 24 vernellingen shymano systeem in met trappers.
Donderdag avond weer verder sleutelen, komt een ruilblok in en het vermogen word naar beneden bijgesteld tot zo'n 200/210pk (beetje veiligheid)
Met dezelfde setup , dat dan weer wel.