Hierbij mijn auto ook maar eens in het project topic zetten.
Is dus een Seat Cordoba Coupe bwjr 2001 orgineel 81kw alle opties die er waren op leer na en alles in de kleur.
Mijn persoonlijke smaak is diep en breed (Duitse stijl) en daarom is die dmv een Supersprint sportset 60/50 verlaagd.
Tegenwoordig staat ie (na vele setjes) op 16 inch verbreed staal, voor een beetje een eigenwijze look.
Alle setje op een rij;
-16" Brock B1 7.5j en 9j
-17" Audi A8 wielen

-16" Brock B5 7.5j en 9j
-16" Brock B2 7.5j en 9j (goh)
En nu dus op 16 inch verbreed staal in 7.8j en 8.8j (zwart met rode bies op de rand)
De achtertste spartbord randen zijn uitgerold door Johan(VVT) waardoor de 9J ers niet meer (zo) aanschaven.
*Toen ik hem kreeg is die gelijk getunend dmv verstuivers PP764.
Daarmee een week (in)gereden en toen door VVT gechipt en een hele tijd was dit vermogen wel genoeg. Maar alles went en het echte tunen kon beginnen, eerst een nieuwe sportkoppeling van Sachs+vast vleigwiel en er is toen een pasklare gt17va op gekomen met een lekkere chip opmaat van Johan waardoor de auto toen toch wel een 170pk en 380 nm moest leveren.
Hier een hele poos mee gereden maar ja de techniek staat niet stil en de vraag naar meer was er alweer .
Volgende wat er toen aan gebeurt is,
-ARL spruitstuk
-ARL inlaat
-Race 520 verstuivers
-80mm lmm
-3 bar mapsensor
Op de VVT rollenbank had ie toen 184.1pk en 409 nm, maar het einde van het tunen was nog niet in zicht om bij/over de magische diesel grens van 200pk te komen (ruimschoots)
Zo had Johan een pasklare turbo bedacht voor op de cordoba, een gt 18/52 .
Met nog een downpipe van 63.5mm met bijbehorende uitlaat ook in 63.5mm. (simons RVS)
Ook gelijk een FMIC intercooler gemonteerd
En om dit allemaal een beetje te voorzien van een beetje diesel komt er ook nog een 11mm plunjer in de brandstof pomp.
Maar deze setup heeft niet een lang bestaan gehad, de turbo ging door een constructie/productie kapot op de rollenbank.
Dus toen maar weer de VA erop gezet en afgesteld, resultaat 192pk en 400nm.
Na ja dus nog niet over "de grens" gekomen en na een tijdje zo gereden te hebben, maar besloten om er weer een andere turbo op te schroeven.
De keuze was toen een VC turbo of een gt22/56, maar omdat ik een VC wel een leuk ding vond, deze maar genomen, dacht namelijk dat zo'n 22/56 een enorm turbo gat had.
Deze VC dus op een moment gemonteerd en omdat ik ook weer last had van een lekke koppaking ook gelijk gebruik gemaakt om de compressie te verlagen dmv zuigers bewerken.
Dit alles resulterend in een vermogen van 203pk en 430nm.
Met deze setup een jaar gereden naar alle tevredenheid en nog redelijk zuinig ook, vakantietrip naar Zwitserland, snelheid heenweg tussen de 140 en 160km/h over een rit van een 1200km, 1 op 18.3
Niet slecht voor een 200pk+ diesel.
Maar ja toen haalde johan me over om eens mee te doen op de sprint @ Drachten, natuurlijk verkocht hieraan, en ja dan kom je er achter dat die 203pk te weinig is.
Duussss weer een andere setup erop , doel was toch om er serieus vermogen uit te halen.
Planning voor toen een bi-turbo setup, geheel klaar gemaakt op een motorblokbok, toen we het monteerden hadden we met alles rekening gehouden behalve met de downpipe, paste dus bij langen na niet.
Maar omdat de hele zooi er toch achter weg was maar een ander mooie turbo achter gehangen.
Toch nog een gt22/56 , afgesteld en rijdt nu rond met 217pk en 448nm.
Eens kijken wat ie nu gaat doen op de sprints @ drachten incl de Toyo R888 die ik gekocht heb.
Hoop toch om onder de 14.5 te komen