Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Ibiza FR 6L 2006 250pk en 460nm [Te Koop]

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 13:26 #8654

  • Iwan
  • Iwan's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Cupra D
  • Berichten: 604
jij ook;)
mijn TDI rijdt 1 op 6, pk/kg welteverstaan:)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 17:12 #8673

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Hey jeroen,

mooi projectje, heb namelijk dezelfde wagen ;) maar dan eentje van 2007

dat van die verstuivers wist ik niet, en is wel een tegenvaller. Had gehoopt op een 210-220pk. Wel straf want er rijden toch BLT's rond met dit vermogen..
Mijn cupra d fmic is ondertussen binnen en ga morgen zien voor de turbo.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 17:26 #8676

Super mooie auto Jeroen!
Maar had ik al gezegt ;)

Eddy, welkom hier, maak anders even een voorstel topic aan.
Wat voor turbo komt er op je FR?

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 17:40 #8678

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Turbo Johan schrijft:
Eddy, welkom hier, maak anders even een voorstel topic aan.
Wat voor turbo komt er op je FR?

Johan

wss een hybride gt17/20 (GT2052 compressor kant dus)

dacht eerst dat de turbo de beperkende factor ging zijn. Had ook een vnt20 (GT 2052V) in gedachte..
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 17:56 #8682

Dat is voor een 200/210 pk een mooie turbo.
Daarboven gaat de VNT17 uitlaatkant echt een begrenzing worden.
De uitlaatdruk begint boven de 200 pk heel erg snel op te lopen met zo'n turbo.
En omdat de compressor groter is verplaats je met even veel toeren van turboas meer lucht.
Hierdoor krijg je boostcreep bij hoger vermogen.
Dit betekend dat de turbodruk niet meer lager wil bij vol last.
Dit komt door dat de hoeveelheid flow die zo'n motor nodig heeft bij dat vermogen allemaal door de turbine van de turbo moet en dit een bepaalt toerental geeft aan de as.
Met een grotere compressor zal hij proberen om meer lucht in de motor te pompen en dus meer druk gaan maken.
Hiervoor kun je dus vraagdruk flink hoog zetten of minder brandstof inspuiten (minder vermogen).
Met turbo's moet je wel altijd nadenken over; what goes in must come out.
Dus met grotere compressor heb je eigenlijk ook grotere turbine nodig.

Verder wel fijne turbo voor 200 pk en pakt erg snel op.

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 18:22 #8689

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Turbo Johan schrijft:
Dat is voor een 200/210 pk een mooie turbo.
Daarboven gaat de VNT17 uitlaatkant echt een begrenzing worden.
De uitlaatdruk begint boven de 200 pk heel erg snel op te lopen met zo'n turbo.
En omdat de compressor groter is verplaats je met even veel toeren van turboas meer lucht.
Hierdoor krijg je boostcreep bij hoger vermogen.
Dit betekend dat de turbodruk niet meer lager wil bij vol last.
Dit komt door dat de hoeveelheid flow die zo'n motor nodig heeft bij dat vermogen allemaal door de turbine van de turbo moet en dit een bepaalt toerental geeft aan de as.
Met een grotere compressor zal hij proberen om meer lucht in de motor te pompen en dus meer druk gaan maken.
Hiervoor kun je dus vraagdruk flink hoog zetten of minder brandstof inspuiten (minder vermogen).
Met turbo's moet je wel altijd nadenken over; what goes in must come out.
Dus met grotere compressor heb je eigenlijk ook grotere turbine nodig.

Verder wel fijne turbo voor 200 pk en pakt erg snel op.

Johan

Ja ik wist dat de beperking bij de turbine lag. Maar hoe zit het dan met die verstuivers? Dacht dat die dezelfde waren als van een ARL/ASZ? Zijn die dus juist verandert met de facelift?

want er is iemand met een fr van 2006 (wel geen facelift) en die draait 220pk met een gt17/20v.

Hier trouwens een nog een recente uitdraai van bij JD met gt17/20v (wel een ARL)

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 18:34 #8690

Volgends mij is met de facelift de motor ook gewijzigd naar nieuwe euro norm.
Als je kijkt naar nummer op je ECU kan ik je wel zeggen welke verstuivers er in zitten.
ECU zit achter luchtfilterbak onder de motorkap.
Er staat een nummer op 038906019 en dan 2 letters.
Als je mij die 2 letter geeft kan ik je vertellen welke verstuivers hij heeft.

Mooi vermogen uit die leon met die setup trouwens.

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 18:41 #8691

  • Iwan
  • Iwan's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Cupra D
  • Berichten: 604
met de facelift zijn er kleinere verstuivers ingekomen, dit ivm euronorm. zelfde als bij de cupra. de bpx heeft grotere verstuivers als de BUK (facelift)
daarom wou ik perse een pre-facelift.
mijn TDI rijdt 1 op 6, pk/kg welteverstaan:)
Laast bewerkt: 17 jan 2010 18:42 Door Iwan.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 18:43 #8692

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Turbo Johan schrijft:
Volgends mij is met de facelift de motor ook gewijzigd naar nieuwe euro norm.
Als je kijkt naar nummer op je ECU kan ik je wel zeggen welke verstuivers er in zitten.
ECU zit achter luchtfilterbak onder de motorkap.
Er staat een nummer op 038906019 en dan 2 letters.
Als je mij die 2 letter geeft kan ik je vertellen welke verstuivers hij heeft.

Mooi vermogen uit die leon met die setup trouwens.

Johan

Ik heb net gekeken. De 2 letters zijn: NJ
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 19:08 #8698

De NJ heeft de 520 cc verstuivers.
Deze zijn kleiner als de ASZ/ARL 550 CC verstuivers.
200/205 pk is ongeveer max hiermee.
Kan wel wat meer maar dan is efficientie minder en word EGT & rook snel hoger.

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 19:31 #8702

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Is dat het verschil met die 7 en 8mm diameter gat binnenin de verstuivers, waar je het laatst over had?
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 23:10 #8742

  • Jeroentje
  • Jeroentje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 219
Afgelopen weekend andere achterlichten gemonteerd. Helemaal zwart. De originele lampen doen me teveel denken aan lexus achterlichten. Het staat erg strak nu de hele achterkant zwart is.
Leuke van deze gelaserde lampen is dat er netzoveel licht doorheen komt als de standaard lampen. Wanneer je geen licht aan hebt is het helemaal zwart.

Op de foto links de nieuwe donkere lamp, rechts de standaard lamp.

lampen.jpg
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 17 jan 2010 23:34 #8743

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Vindt de standaard lampen mooier.
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 18 jan 2010 07:43 #8744

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
ik niet, hou wel van zwart
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 18 jan 2010 08:34 #8746

Ik ook niet, ik vind de originele lampen niks van zo'n ibiza.
Vooral in een zwarte auto ziet dit er erg gaaf uit!
Mooie mod Jeroen!

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 18 jan 2010 08:42 #8747

  • Iwan
  • Iwan's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Cupra D
  • Berichten: 604
je hebt Pm
mijn TDI rijdt 1 op 6, pk/kg welteverstaan:)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 18 jan 2010 09:11 #8748

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
Turbo Johan schrijft:
Ik ook niet, ik vind de originele lampen niks van zo'n ibiza.
Vooral in een zwarte auto ziet dit er erg gaaf uit!
Mooie mod Jeroen!

Johan

+1 !


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 19 jan 2010 19:05 #8818

  • Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
  • Berichten: 1392
iwan wil ze ook :P

idd bij een zwarte auto wel mooi. op een andere kleur zou ik het denk ik minder mooi vinden.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 19 jan 2010 19:18 #8821

  • Jeroentje
  • Jeroentje's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 219
Ik zal nog even een foto maken met beide lampen erin, en 't licht uit. Staat namelijk best strak vind ik.
Verder wacht ik nog op mn bluetooth obd dingetje.. komt uit china en dat duurt lang!! poeh
Daarnaast nog puzzelen waar ik een olietemp meter kwijt kan.. en kijken wat ik nodig heb om er TT remmen op te zetten. Remt dit nou echt veel beter?

Het is trouwens jammer dat bochtenverlichting niet werkt op een 6L. Vind het best mooi staan!
Laast bewerkt: 19 jan 2010 19:19 Door Jeroentje.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza FR 6L 2006 205pk en 439nm 19 jan 2010 19:48 #8824

  • Iwan
  • Iwan's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Cupra D
  • Berichten: 604
Jeroentje schrijft:
en kijken wat ik nodig heb om er TT remmen op te zetten. Remt dit nou echt veel beter?

absoluut, remt heel goed :lol:
mijn TDI rijdt 1 op 6, pk/kg welteverstaan:)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.308 seconds