Beschuldigd van aanranding na slechte cijfers
Uitgegeven: 11 maart 2010 10:15
Laatst gewijzigd: 11 maart 2010 10:15
BRUSSEL - Drie minderjarige leerlingen van een school in het Belgische Gent hebben een leraar valselijk beschuldigd van aanranding als wraak voor hun slechte cijfers.
© ANPDe 49-jarige leerkracht werd woensdag door een rechter in Gent vrijgesproken van alle beschuldigingen. Dat heeft de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws donderdag gemeld.
De leraar, Geert D.P, gaf les aan de Gentse Hotel- & Bakkerijschool. Drie meisjes die bij hem les volgden, stapten in 2008 naar de directie omdat de leraar hen betast zou hebben in de klas.
De man hield vol dat hij onschuldig is, maar werd toch op non-actief gezet. Justitie begon een onderzoek en bracht de zaak voor de rechter.
Medeleerlingen vertelden de schooldirectie uiteindelijk dat de drie meisjes een complot hadden gesmeed omdat ze slechte punten kregen van de leraar.
Bron:
www.nu.nl/opmerkelijk/2202772/beschuldig...slechte-cijfers.html
Een paar jaar geleden praatte ik met de sportleraar van de plaatselijke sportvereniging. Hij gaf toen al bang te zijn voor de ontwikkelingen. Het kwam best wel eens voor dat een meisje (leeftijd: 14-17 jaar) uit de ringen viel bij het turnen, waarbij het zijn taak was ze op te vangen om ongelukken te voorkomen. Daarbij pak je ze best wel eens ongelukkig beet verteld hij; wat ik mij prima voor kan stellen.
Je moet er niet aan denken dat er vervolgens een klacht tegen je ingediend wordt, naar aanleiding van ongewenste handelingen....
En zo weet ik nog een ander verhaal van een familielid van mij, die voor zijn kerk aan het werk was, en omdat het zomer was in een korte broek liep. Toen hij bukte zakte zijn broek per ongeluk een stukje van ca. 5 cm af. Vervolgens is er door een schijnheilige meid van een jaar of 18 een klacht ingediend bij de kerk wegens ongewenste intimiteiten. 't moet niet gekker worden!