Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Dat heb ik weer!

Dat heb ik weer! 06 juni 2010 11:45 #13590

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Ik moest gisteravond in Zeewolde werken tot 03.00 uur, en op de weg terug reed ik lekker door want je komt daar rond die tijd toch niemand tegen, toen ik in de verte een auto zag staan met zijn alarmlichten aan.
Ik begon al snelheid te minderen om te kijken wat er aan de hand was, maar voordat ik wist was het te laat en knalde ik vol op een paar stukken beton die op de weg lagen.
Het was een beste knal en ik kon nog net de auto op de weg houden, ik dacht dat op z'n minst het linker voorwiel er compleet af lag.
Toen ik langs de kant stilstond zag ik dat ik 'maar' 2 lekke banden had aan de linkerkant, alleen hoop ik dat er verder niks met de ophanging mis is.
Die auto die langs de kant stond was er dus ook overheen gereden en had ook 2 lekke banden, maar hij was nog niet op het idee gekomen om die stukken beton van de weg te halen die een paar mongolen waarschijnlijk op de weg hadden gegooid.
De politie was er nog bij komen kijken maar die konden verder ook niks doen en aangezien ik geen lid ben van de ANWB en geen zin heb om honderden euro's te betalen om mijn auto weg te slepen staat mijn auto nog langs de kant van de weg.
Ik had nog wel geluk dat er een collega langs reed waar ik die avond mee had gewerkt en die heeft mij thuis gebracht.
Maar op mijn werk staat een auto ambulance dus ik ga maar eens proberen of ik een collega kan bereiken om mijn auto op te halen, en dan maar eens kijken wat de schade is.
Laast bewerkt: 06 juni 2010 11:47 Door Leander.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 11:53 #13591

Das mooi kloten, hoe ben je verzekerd dan?
Kun je het niet via het waarborgfonds gaan regelen?
Ben wel benieuwd wat de schade is.

Gr jeroen
if it ain't rubbin' , it ain't racin' ....

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 11:55 #13592

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Ik ben gewoon WA verzekerd.
Waarborgfonds? Nooit van gehoord eigenlijk.

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 12:14 #13593

Dat is een fonds voor mensen die schade heben geleden door derden die niet bekend zijn bij de dader.
Maar je moet aan een aantal eisen voldoen, om hiervoor in aanmerking te komen.
Wat voor eisen dit zijn weet ik ook niet zo 1,2. Maar die kun je wel op internet opzoeken.
Of je moet je verzekering even bellen, die kunen je hierover ook wel wat informatie geven.

Gr oenie
if it ain't rubbin' , it ain't racin' ....

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 12:37 #13594

• Iwan
  • Iwan's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Cupra D
dat is echt balen!! ik hoop voor je dat de schade meevalt en je idd wat terug kan krijgen via het waarborgfonds.
het had ook anders af kunnen lopen. gelukkig heb je de auto op de weg kunnen houden en is er verder niks met jou aan hand.

Iwan
mijn TDI rijdt 1 op 6, pk/kg welteverstaan:)

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 12:43 #13599

• struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
mooie klote actie idd... moeten mongolen zijn geweest :(

waarborgfonds is alleen voor schade aan jouw auto, aangericht door een ander voertuig volgensmij...
succes iig met de auto..

JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 13:33 #13603

• herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
nutteloze acties idd, een ander zit mooi met de schade.
Hoop dat het bij de twee lekke banden blijft, Leander.
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 15:39 #13604

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Ik ben net met een sleepauto van mijn werk naar de plek geweest waar mijn auto stond, maar die was dus al weggesleept door een ander bedrijf en die heb ik gebeld maar die waren te druk dus ik moest morgen maar na 08.30 uur terugbellen, en de politie kon dus ook niks voor mij doen.
Ik heb dus geen idee waar mijn auto nu is ook al denk ik dat hij wel weggesleept geweest is door een bedrijf wat in Amersfoort zit maar daar kon ik niet heen want die zijn dicht.
Maandag maar even bellen dus.
Wel heb ik foto's gemaakt van die troep die langs de kant van de weg lag en waar ik dus overheen gereden ben, misschien kan ik de gemeente aansprakelijk stellen ofzo.

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 18:04 #13609

• Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
echt pech leo!

hoop dat je auto snel weer boven water is.
----KEEP ON MODIFYING ----

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 19:05 #13611

• Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
beste wat je idd kunt doen is de wegbeheerder aansprakelijk stellen. mijn vader heeft laatst schade gereden op soort gelijke manier en toen begon de weg beheerder zelf over hoe hij evt de schade kon verhalen. (was gemeente) vaak is het rijkswaterstaat op snel en auto wegen. goed checken van te voren

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 19:56 #13613

• golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
dats mooi klote, hoop dat alleen bij je velgen blijft,

dit had ik 1,5 jaar geleden lag een blok massief staal op de snelweg 15x20 cm.
overheen gereden en toen de hele brandstof tank gescheurd + bodum schade :angry:
geprobeerd bij waarborg maar door 150 euro eigen risco niet gedaan heb zelf maar ander tank onder gezet 100 euro.

gr.
B
208pk/450nm

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 21:14 #13617

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Mijn auto moet gewoon wel bij Smink staan, dat kan haast niet anders, morgen even bellen dus.

Maurice schrijft:
echt pech leo!

hoop dat je auto snel weer boven water is.

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 21:18 #13618

hhhmm zuur dit hoop dat je auto bij het bedrijf staat wat je denkt.
succes met de afhandeling
Seat Altea 1.9TDi Sport-uo

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 22:26 #13631

• nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
Mooi waardeloos Leander!! Hoop op een goede afhandeling. In principe is het schoon en veilig zijn van de weg de verantwoording van de wegbeheerder; zoals eerder opgemerkt in dit geval RWS.
Noteer nog even goed de tijd dat het gebeurd is, alle omstandigheden, alles wat je maar vinden en noteren kan! Komt later altijd van pas.
Succes met de afhandeling!
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen

Re: Dat heb ik weer! 06 juni 2010 22:29 #13632

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Bedankt, ik ga er wel werk van maken in ieder geval.

Re: Dat heb ik weer! 07 juni 2010 11:38 #13655

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Als het goed is wordt mijn auto vandaag naar mijn werk gebracht en dan gaan we even kijken wat de schade is.

Re: Dat heb ik weer! 07 juni 2010 11:49 #13658

• Iwan
  • Iwan's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Cupra D
dus hij is terecht??
vast een opluchting!
mijn TDI rijdt 1 op 6, pk/kg welteverstaan:)

Re: Dat heb ik weer! 07 juni 2010 12:09 #13661

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Ik had ook wel verwacht dat mijn was weggesleept maar omdat ik net op een grensgebied stond wist ik niet precies door welk bedrijf dat gebeurd was.

Re: Dat heb ik weer! 07 juni 2010 12:10 #13662

• nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
Zou mooi zijn als hij er weer is!

Kwam onderstaande brief op een ander forum tegen. Misschien dat je hem gebruiken kan. Heb hem alvast een klein beetje voor je aangepast. Deze brief was naar aanleiding van steenslag op een auto als gevolg van vorstschade aan het wegdek.
Corporatie Dienst
Afdeling BJV
Private Zaaksbehandeling
Postbus 2232
3500 GE UTRECHT

xxxx, 2-3-2010

Onderwerp: Aansprakelijkheid schade

Geachte heer/mevrouw,

Via deze brief wil ik u aansprakelijk stellen voor de schade die ik heb ondervonden op xxxx februari 2010 j.l., op de Rijksweg xxxx tussen xxxxx en xxxxxxx(ri. xxxxxxx) tussen HMP xxx en HMP xxxx . Dit is lastig precies te zeggen, aangezien er vele stukken slecht waren tussen deze HMP.
Ik ben xxxxxxx februari opnieuw alleen hierlangs gereden om de schade vast te leggen, maar het bleek dat dit gedeelte door Rijkswaterstaat al gemaakt is met nieuw asfalt in beide richtingen op de rechterbaan (bepaalde delen). Hieruit concludeer ik dat de weg in dusdanige slechte staat verkeerde, waardoor reparaties aan het wegdek noodzakelijk waren.

Op deze weg reed ik met een vriend omstreeks 2 uur ’s middags. In de desbetreffende weg zitten verschrikkelijk diepe gaten en daarom hield ik al rekening met mijn snelheid, wat ik eigenlijk altijd al doe met mijn auto.
Mijn auto is onlangs overgespoten, deze lak heeft mij meer dan ? xxxxxx,- euro gekost. Deze auto rijdt per jaar tussen de 3000 en 5000 kilometer (dit is aan te tonen middels APK formulieren) en heeft vanaf augustus 2009 tot en met vrijdag 19 februari stilgestaan (lees: geschorst). Verder heb ik de auto altijd binnen in een gehuurde garage staan.

Op xxx februari 2010 reed ik dus op de Rijksweg xx op de rechterbaan niet harder dan 100 kilometer per uur in verband met de gaten en scheuren in de weg. Onderweg hoorde ik een aantal maal stenen opspatten tegen de auto. Niet een paar, nee net alsof iemand een vrachtwagen leeg kiept op de snelweg. Even verderop zag ik ook een hele lading stenen en grind tegen de lijn van de vluchtstrook liggen. Hier zaten ook grote delen los asfalt bij. Waarschijnlijk heb ik dus ook asfalt op mijn auto gehad. Wat vast staat is dat ik in ieder geval stenen op mijn auto heb gekregen.

Dit resulteert dus in bovengenoemde schades. Ik weet niet hoe hoog het schadebedrag is. Bedrijven willen geen pro forma nota uitschrijven, als zij niet zeker weten of de schade wel gemaakt wordt bij hun. Wat ik wel weet is dat de motorkap, zijscherm en bumper gespoten moeten worden en misschien zelfs wel meer onderdelen in verband met de parelmoeren oranje Lamborghini lak.

De schade aan de wagen betreft diepe steenslag op motorkap, zijscherm en voorbumper. Op de voorbumper zijn de stenen er zelfs zo hard tegenaan geklapt dat het polyester iets gescheurd is. De precieze schade is als volgt:
• Motorkap 3 grote plekken waar de lak er tot op de grondlak vanaf is;
• Zijscherm 1 plek van steenslag;
• Voorbumper meerdere delen met flinke steenslag;
• Voorbumper rechtsvoor steenslag + polyester gescheurd;
• Voorbumper onder rechter koplamp steenslag;
Hier je eigen schade

Voor de desbetreffende dinsdag zat er absoluut geen steenslag op mijn auto Aanpassen naar eigen situatie. Dit is ook aan te tonen middels recente foto’s. Ik maak namelijk altijd en overal foto’s van mijn auto. De auto verkeerd in een goede conditie evenals de lak. De auto had geen enkele vorm van steenslag.

Naar aanleiding van bovenstaand verhaal stel ik u, Rijkswaterstaat, aansprakelijk voor de geleden schade, te meer omdat er geen waarschuwingsborden waren geplaatst van opspattende stenen of iets dergelijks en ik mijn snelheid al dusdanig had aangepast aan het slechte wegdek.

Ik stuur u diverse foto’s mee van voor en na de schade. Op de foto’s van voor de schade kunt u zien dat de auto in prima staat is.

Zoals ik vermeldde in de inleiding reed ik samen met een vriend, hij is getuige van het voorval en zijn adres is:
xxxxxxxxxxxxxxxx

Ik heb u, naar mijn mening genoeg op de hoogte gesteld van hoe de schade is waargenomen en is ontstaan en vraag u om positief te antwoorden op mijn brief en dat de schade verhaald kan worden op uw kosten.

Met vriendelijke groet,

Leander

Bijlagen:
Diverse foto’s van voor en na de schade
Schadeformulier
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
Laast bewerkt: 07 juni 2010 12:10 Door nico.

Re: Dat heb ik weer! 07 juni 2010 12:31 #13663

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Bedankt, daar kan ik wel wat mee!
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.310 seconds