Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Speciale XKR voor Goodwood

Speciale XKR voor Goodwood 01 juli 2009 18:10 #1917

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Het Goodwood Festival of Speed is een jaarlijks feest vol bijzondere sportwagens. Jaguar kan zo’n thuiswedstrijd natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan en komt met een speciale XKR naar de vermaarde heuvel.
Bij de ontwikkeling van de limoengroene XKR hoefde Jaguar geen rekening te houden met de regels waaraan een straatauto moet voldoen. Vandaar dat de ingenieurs de 5,0-liter V8 met supercharger flink kietelen en ook nog een nieuw (lees: luider) uitlaatsysteem onder de auto hangen. De speciale XKR staat op 21-inch lichtmetaal en ligt bovendien dichter bij het asfalt dan de straatversie. Het blijft bij deze uitspatting, productieplannen voor een heftiger XKR zijn er niet.
Verder neemt Jaguar de XFR mee die op de zoutvlakten bij Bonneville een snelheid van 362 kilometer per uur behaalde. Andere klappers zijn de Long Nose D-Type, de C-Type die Jaguar de eerste overwinning op Le Mans bracht, en het enige exemplaar van de XJ13-raceauto. Het Goodwood Festival of Speed vindt plaats van 3 tot en met 5 juli.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Speciale XKR voor Goodwood 01 juli 2009 18:23 #1918

• struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
hmm geil bakje !

JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |

Re:Speciale XKR voor Goodwood 01 juli 2009 19:06 #1919

• Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
100000 x mooier dan elke supra ;-)

maar idd mooie auto
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.209 seconds