Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Abbring na koprol uit rally Portugal

Abbring na koprol uit rally Portugal 29 mrt 2012 20:08 #24335

  • dreazz1nl
  • dreazz1nl's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Je hoeft niet snel te zijn, als je maar opschiet
  • Berichten: 928
FARO - De Nederlandse rallyrijder Kevin Abbring is al voor de eerste proef uitgeschakeld in de Rally van Portugal.

© ANPDe fabrieksrijder van Volkswagen brak donderdag in de 'shake down', de opwarmproef, het voorwiel van zijn Skoda Fabia en ging over de kop.

Abbring en zijn Belgische navigator Freddy Miclotte stapten ongedeerd uit de auto.

De beschermingskooi van zijn auto was wel beschadigd, waardoor een start in de vierde rally uit het wereldkampioenschap volgens de regels verboden is.

"Veiligheid voor alles. Heel erg zonde, maar het is niet anders", reageerde de 23-jarige Abbring teleurgesteld.

"In een langzame bocht raakte ik een verborgen steen. Ik tastte eerste af of ik geen lekke band had. Alles ging goed totdat na een paar honderd meter het voorwiel afbrak en wij over de kop gingen", aldus de Brabantse rallyrijder, die door een virusinfectie ook niet in optimale gezondheid naar het Portugese Faro was afgereisd.

Dennis Kuipers, Peter van Merksteijn junior en Timo van der Marel kwamen zonder problemen aan de finish van de eerste proef.
Audi a3 [8L [1998 [400.000.km [fmic [vvt tuned [445 nm.
Auto A kan 100km/uur Auto B kan 200km/uur Auto A is 50% langzamer dan Auto B Auto B is 100% sneller dan Auto A
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.203 seconds