Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Mini Coupé Concept voorbode nog sportievere Mini

Mini Coupé Concept voorbode nog sportievere Mini 26 aug 2009 10:06 #2926

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Dit is er een voor de categorie erg leuk: de Mini Coupé Concept. Hij schittert op de IAA in Frankfurt en is een voorbode voor een derde carrosserievariant van de Mini.
De Mini Coupé Concept is al net zo´n smaakmaker op de IAA in Frankfurt als de Peugeot RCZ. Met zijn compacte afmetingen is de Mini Coupé een soort klein alternatief voor de Audi TT. Dit zijn de dimensies van de tweezitter: lengte (3,71 meter) en breedte (1,68 meter) en die zijn exact gelijk aan die van de huidige Mini Cooper. De Coupé Concept is met z’n hoogte van 1,36 meter echter vijf centimeter lager dan de Mini zoals we ‘m nu kennen. Dat betekent een lager zwaartepunt, waardoor de auto nog beter door de bochten te jagen is. Bovendien is er een aluminium dak dat het zwaartepunt nog een stukje verder verlaagt. Ook hebben de heren en dames ontwerpers de achterkant van de Mini Coupé Concept zodanig vormgegeven dat de lucht zo efficiënt mogelijk langs de carrosserie wordt geleid en er extra downforce op de achteras is. De opvallend vormgegeven dakspoiler is dus meer dan gewoon een designgimmick.

Turbokracht
De Coupé Concept heeft net als de driedeurs Mini voorwielaandrijving. Onder de kap ligt de bekende 1,6-liter twin-scroll turbomotor. Om echt de show te stelen heeft Mini in deze concept-car gekozen voor de sterkste versie die het merk momenteel in huis heeft. Inderdaad, de concept-car heeft de beschikking over de zelfde 211 pk sterke motor als de Mini John Cooper Works. Het maximumkoppel ligt op 260 Nm, maar door de overboostfunctie kan de bestuurder kortstondig profiteren van 280 Nm. Koppel dit aan het lagere gewicht van de tweezits coupé, en reken op een sprint van 0 tot 100 kilometer per uur in rond de zes seconden en een topsnelheid van boven de 240 kilometer per uur. Door het lagere gewicht van de Coupé Concept ligt het verbruik ook lager dan dat van de John Cooper Works, belooft Mini.

250 liter
De Mini Coupé Concept verwent de inzittenden met ongetwijfeld uitstekend zittende sportstoelen en luxe bekledingsstoffen. Voor het koolstofvezel en het uitbundige leder van de Concept zul je op het productiemodel waarschijnlijk wel moeten bijbetalen. Wat betreft de kofferruimte doet de Mini z’n naam weer helemaal eer aan. Er is toch nog plek voor 250 liter spullen, maar dat is dan ook echt alles.

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Mini Coupé Concept voorbode nog sportievere Mini 26 aug 2009 10:11 #2929

• vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
Sorry, maar ze hebben de gewone Mini dus gewoon verkracht. Wat is dit spuuglelijk.......

Die mij maar de Cooper Works in het zwarte net grijs dak. Leuk speelgoedje. Misschien kan ik Lieneke zo ver krijgen dat ze haar Ka......... :huh:
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)

Re:Mini Coupé Concept voorbode nog sportievere Mini 26 aug 2009 21:45 #2952

• appie
  • appie's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
nee jammer,ben t met vincent eens,is niet mijn smaak.

Re:Mini Coupé Concept voorbode nog sportievere Mini 27 aug 2009 00:36 #2959

• herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
:( idd jammer van dat dak,(is net een helm) achterkant vind ik wel mooi.
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.224 seconds