Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Reyland UK

Reyland UK 25 okt 2009 15:48 #5091

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638
Het Engelse tuningbedrijf Reyland is in eerste instantie bekend vanwege de Cosworths die zij hebben als demo's en de klanten die hun Cosworths daar komen brengen.
Maar hun werk gaat ook wat verder dan Cosworths alleen en je kan dus ook je VW of Skyline daar achterlaten.



Foto van de eigenaar Martin Hadland.

Een paar voorbeelden van de bekendste projecten van Reyland Motorsport;

Ford Sierra RS500





0-30 in 2.49 s

0-60 in 4.85 s

0-100 in 9.25 s (wet)

100-150 in 8.95 s

Quarter in 12.83 @ 122.71mph

Top Speed.... 191.6mph!

Mahle pistons
Shot peened con-rods
Balanced crank
Group'A' Big-end bolts
Double length head studs
High pressure oil pump
Baffled sump
Gas flowed & ported head with uprated valve springs & bronze valve guides
WRC Head gasket
8 x Green injectors
3 Bar Map Sensor
Pectel 8 injector control box
Swirl Pot Twin pumps/ regulators & fuel lines
RS500-Throttle body
T4 Turbo-charger with modified/enlarged wastegate aperture
31-Actuator
SPEC-R Turbo Pre-Radiator
Air injectors
Induction kit
RS500 Intercooler
Large Capacity Radiator
RS500 Hoses
SPEC-R Group 'A' Breather System
2WD Manifold
Mongoose Stainless Steel Exhaust
Mapped Water Injection
Oil-Cooler
70BHP of NOS

Transmission: R&D 6 speed straight cut dog box : Custom made gear kit: : Twin plate centre pull hydraulic clutch by Reyland Motorsport: 9" group A diff

Brakes: Front - 380mm discs/8 pot Brembo callipers : Ferodo pads, Rear - 330mm disc /4 pot AP Titanium callipers: Ferodo pads

Suspension: Leda height adjustable coilovers/Leda springs Front : Leda height adjustable coilovers/Leda springs - Rear Polyurethane bushes throughout

Wheels & Tyres: Compomotive MO 6 spoke rims: 18 x 8 - rear : 18 x 8 front Michellin Pilot Sport Cup 225/40/18 tyres all round

Interior: Sparco ‘Evo2’ bucket seats : Safety Devices 6 point harnesses: Safety Devices Multi-point Roll cage : Stack Rev/Speedo/Timer gauge : Mardi Gras 80mm Boost gauge: Blitz exhaust temp gauge : EDO twin fuel pressure gauges : SECS ECU monitoring gauge : Tech Edge Lambda Meter Jacobs progressive Nitrous controller

Exterior: Full RS500 kit: smoked front indicators: smoked rear lights: smoked side repeaters : Team Reyland livery

Ford Sierra cosworth 4x4





Engine: Reyland built engine producing 650bhp. WRC long studded 200 block, low compression Cosworth pistons, modified head and cams. Turbo Dynamics MD240 turbo. 4x4 exhaust manifold, Mongoose exhaust, GGR air filter, Samco water and boost hoses. external oil cooler. Pace alloy radiator, modified RS500 intercooler, Aquamist water injection, level 8 management with Pectel loom, air injectors. Mapped by Ahmed on SCS' dyno.
NB: Recently remapped by MotorSport Developments

Transmission: Quaife 'big tooth' 4x4 gear box, quick shift. Reyland hydraulic clutch conversion. AP Racing/Alcon paddle clutch.

Brakes: Front brakes are now AP Racing watercooled 6 pots with 356mm
discs.AP Racing four pots on the back with 315mm discs. Rally Design hydraulic hand brake. AP Racing bias adjuster.

Suspension: adjustable Leda coilovers with remote gas canisters, poly bushes

Wheels and tyres: Road: 8x18in Compo MOs with 225/40x18 Avon rubber | Track: 8x17in Ears with 210/620x17 Avon slicks.

Exterior: Replica RS500 front bumper and boot spoilers. Poly rear windows. Heavily modified arches to make room for the 18in tyres. Reyland paint scheme, Sign of the Times UK graphics

Interior: Extensive welded in roll cage picking up on all suspension points. Stack SR700 Tach Timer, Elliot boost gauge, Full set of SPAs monitoring engine water temp, oil temp, oil pressure, EGT, back pressure, fuel pressure and ACT before and after intercooler. Cobra Technology Evolution seats, Momo helmet net, Mountney steering wheel with Snap Off boss, Sparco 5-point belts, OMP plumbed in extinguisher, Sparco profi intercom as well.

Massive thanks to: Reyland Motorsport, Avon Tyres, SPA Design, Samco Sport, Cobra Seats, Demon Tweeks, Stack, Compomotive Wheels, Rally Design

En dan nu de demo auto van Reyland, de Escort Cosworth, helemaal in de Repsol kleuren.
De auto heeft ook megedaan aan de Gumball Rally en is daar met 200 km/u meerdere keren over de kop gevlogen maar de eigenaar en zijn passagier hebben het gelukkig overleefd.
Na de crash is besloten om een hele nieuwe auto op te bouwen met een nog betere en snellere motor.
Foto's van voor het ongeluk;











Hij had het wereldrecord op zijn naam staan met caravanrijden ik weet alleen zou gauw niet met welke snelheid.



0-60 in 2.89 s

0-100 in 6.06 s

100-150 in 6.974 s

Quarter in 10.66 @ 136.95mph

Top Speed.... 194.7mph!

ENGINE:
Reyland induction kit
Turbo Dynamics GT35 hybrid turbo charger
Reyland custom spec cams
Roller barrel throttle inlet manifold with 8 siamese grey injectors
Reyland spec modified cylinder head and valves
Millington diamond alloy block
Reyland spec bottom end
Winged sump
Pace external oil pump
Reyland external wastegate
Reyland exhaust manifold
Mongoose exhaust system
Pectel T6 management
Mapped by Ahmed Bayjoo on SCS' Dyno

TRANSMISSION:
Quaife ATB front diff in Ford Motorsport thick wall casing
7" ZF plated rear diff in modified casing & alloy diff guard
R&D 6-speed straight cut gearbox
Lightened flywheel with twin plate clutch
Reyland hydraulic clutch conversion

CHASSIS:
8.5x18" Compomotive MO alloys with 235/40 Yokohama tyres
10" 485 lb front springs on negative camber strut bodies with Bilstein tarmac inserts Poly bushed 29mm front rollbar mounting through footwell and TCAs
Rose-jointed front top mounts
12" 180 lb rear springs on Bilstein gravel shocks
Poly rear beam bushes
Brembo eight-pot front calipers with 385mm discs
Brembo four-pot rear calipers with 355mm discs
Aeroquip brakelines
AP brake-proportioning valve
Hydraulic fly-off handbrake
Reyland electric power steering conversion (pump mounted behind passenger foot rest)

INTERIOR:
Full multi-point weld-in roll cage
Recaro SPa Kevlar seats with TRS five-point harnesses
Stack Tach Timer
Elliot boost gauge
R&D gear knob
Centre console, rear seats & carpet removed
Carbon dash panel
SPA digital fuel pressure/water temp gauge
SPA digital oil pressure/ oil temp gauge
ATL fuel gauge
SPA digital boost/charge air temp gauge
Electronic boost control switch
Flick switches for fuel pumps ABS and fans (with override)
Pectel Monitor
Electric windows, central locking, door/quarter trims and head lining all remain fitted

BODY:
Twin headlamp conversion
Bonnet secured with bonnet pins
Ford Motorsport door mirrors
Front foglamps replaced with RS500 grills
Seam-welded shell
Double thickness footwells and flitches
Aircraft type fuel filler fitted
Repsol-style 'REYLAND' painted livery


Na de crash in Marocco;



Op 18 seconden de crash


En dan beginnen ze maar weer helemaal opnieuw!















Met Nissan Skyline versnellingsbak;



















www.reyland.co.uk/
Laast bewerkt: 25 okt 2009 15:49 Door Leander.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Reyland UK 25 okt 2009 17:38 #5095

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
altijd al een zwak gehad voor deze 2 auto's, wat een machienes.

als ik groot budget zou hebben zou ik dit rijden.

leo heeft deze sierra wit oranje ook op zijn pin pas staan
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Reyland UK 25 okt 2009 17:47 #5096

  • Iwan
  • Iwan's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Cupra D
  • Berichten: 604
heb een keer in zon escort cosworth gereden met 300pk. de brute acceleratie van zo ding is geweldig (en dat turbogat natuurlijk)
mijn TDI rijdt 1 op 6, pk/kg welteverstaan:)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Reyland UK 25 okt 2009 17:50 #5097

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
Iwan schrijft:
(en dat turbogat natuurlijk)

hoort gewoon bij zo'n ding, zonder is ie niet comleet
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 25 okt 2009 17:51 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Reyland UK 25 okt 2009 17:53 #5098

  • Iwan
  • Iwan's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Cupra D
  • Berichten: 604
Maurice schrijft:
Iwan schrijft:
(en dat turbogat natuurlijk)

hoort gewoon bij zo'n ding

ja dat gaf wel een apart gevoel, gas gas gas (fluit) helluuuppppp!! haha. vind t altijd wel mooi om met die oude turbomotoren te rijden. de beleving is heel groot.
mijn TDI rijdt 1 op 6, pk/kg welteverstaan:)
Laast bewerkt: 25 okt 2009 17:53 Door Iwan.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Reyland UK 25 okt 2009 17:56 #5100

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
precies dat gene wat ik vandaag de dag echt mis in auto's.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Reyland UK 25 okt 2009 18:35 #5110

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Idd zoals iemand ooit zei:
Gang is alles, remmen is angst !!
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Reyland UK 25 okt 2009 18:38 #5111

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638
De Sierra RS500 had standaard een T4 turbo...
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Reyland UK 25 okt 2009 19:05 #5113

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
en 8 injectoren toch waar van er maar 4 waren aan gesloten??
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Reyland UK 25 okt 2009 20:57 #5131

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638
Klopt!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Reyland UK 25 okt 2009 21:33 #5134

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
serieuze spullen zo te zien !!


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Reyland UK 26 okt 2009 12:07 #5182

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
mooi stukje leo!
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:Reyland UK 26 okt 2009 12:36 #5185

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638
Ik had even wat tijd over gisteren.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.258 seconds