Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Lammers wil raceklasse met elektrische auto’s

Lammers wil raceklasse met elektrische auto’s 21 dec 2009 15:50 #7746

• Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
Coureur Jan Lammers wil in 2011 een raceklasse opzetten met elektrische auto’s. ’’Voorheen was Le Mans mijn thema, nu is dat de elektrische sportwagen."
Onlangs reed Lammers samen met AutoWeek op Zandvoort nog zijn eerste elektrische race in een Tesla Roadster Sport. Dat beviel hem blijkbaar, want nu wil de coureur de eerste competitie met EV’s op touw zetten. ’’Ik wil de elektrische sportwagen in de markt zetten. Ik verbind er graag mijn naam aan ter promotie en imago-ondersteuning. Die wagen moet net zo hard kunnen rijden als een vergelijkbare auto met een verbrandingsmotor’’, verklaart hij tegenover het ANP. Lammers heeft inmiddels een groep mensen om zich heen verzameld die meehelpt het prototype verder te ontwikkelen.’’Het kan nu nog alle kanten op. Er is ook veel mogelijk. Wil je een auto die meer dan 300 kilometer per uur haalt, maar waarvan na anderhalve minuut de batterij al leeg is? Of zet je in op een half uur lang 250 kilometer per uur kunnen rijden? Uiteindelijk is het de bedoeling een echte raceklasse op te zetten. Ik wil het prototype graag in productie brengen.’’

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.190 seconds