Ik maak al jaren steunen voor motoren en versnellingsbakken.
Afgelopen weekend ben ik bezig gegaan met de baksteunen voor de 6-bak in mijn Audi 100.
De nieuwe bak heeft andere steunen dan mijn originele 5-bak
Eerst een frame gemaakt om de goede positie van de steunen te bepalen op de oude bak
Er zit een extra oog aan de steun voor een silent rubber van de uitlaat ophanging
Toen van een paar stripjes de aansluiting naar de motor gemaakt
Ik had geen bus meer liggen in staal die ik kon gebruiken als oog voor de silent rubber. Toen heb ik maar een uniball gepakt. Het oog vlak geslepen aan twee zijden en eruit getikt. Messing bus eruit en klaar...
Toen ik de steun monteerde kreeg ik al argwaan. Hij zat vrij ver naar achteren op de rubber metaal steun van het sub-frame. Toch maar gaan meten en de conclusie.
De 2.5 TDI ligt standaard 50mm verder naar achteren in een A6 ten opzichte van de 2.0D die erin lag. (Voor een betere gewicht verdeling waarschijnlijk)
Ook de aandrijfas flenzen op de 6-bak zitten 50mm verder naar de motor toe. Of tewel ik kan weer nieuwe steunen gaan maken. Nu ben ik blij dat ik alleen maar de rechter steun had gemaakt en niet beide al klaar had.