Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: instelbare compressie verhouding

instelbare compressie verhouding 07 okt 2009 20:56 #4350

  • Bart-Jan
  • Bart-Jan's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • wat niet past wordt gelast!!
  • Berichten: 202
heb er lang over nagedacht, en dit is het geworden.

Proberen En U Gaat Een Ongeluk Tegemoet
Laast bewerkt: 07 okt 2009 20:58 Door Bart-Jan.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 07 okt 2009 21:44 #4354

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
En dit gaat heel blijven?????
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 07 okt 2009 21:47 #4356

  • Bart-Jan
  • Bart-Jan's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • wat niet past wordt gelast!!
  • Berichten: 202
ja dat was wel de bedoeling :cheer:
Proberen En U Gaat Een Ongeluk Tegemoet
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 07 okt 2009 22:55 #4365

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
ben benieuwd, lef heb je wel..... B)
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 08 okt 2009 04:17 #4376

  • Fred
  • Fred's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Berichten: 860
Voor het geval dat dit geen grap is, gaat dit echt niet heel blijven!!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 08 okt 2009 08:28 #4379

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
lees de link naar het plaatje maar eens :P :side:

www.2xceler8.nl/guests/humor/4.jpg


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 10 okt 2009 22:19 #4452

  • appie
  • appie's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 233
ach met een 12.9 bout moet t wel lukken.... :P
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 11 okt 2009 12:24 #4458

  • Ray
  • Ray's Avatar
  • Afwezig
  • Administrator
  • Berichten: 515
Heb je hier al een patent op??
Hier ga je rijk mee worden!! :P
Echte liefde roest niet, mijn Renault wel! | Het mag stuk gaan.... Als het maar hard gaat!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 11 okt 2009 20:27 #4465

  • Bart-Jan
  • Bart-Jan's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • wat niet past wordt gelast!!
  • Berichten: 202
heb ze net in mn motor gezet. en afgesteld op 8,25:1
Proberen En U Gaat Een Ongeluk Tegemoet
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 11 okt 2009 20:46 #4466

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Ik geloof dat de cilinderinhoud van een 1900 tdi 1895cc is. Hiermee kan je 'm tenminste mooi op 1900cc instellen. Dat ze dat niet meteen af-fabriek bedacht hebben!
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 12 okt 2009 15:31 #4493

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
je kan nu mooi bij saab gaan werken!! ha,ha,ha leuk bedacht
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 12 okt 2009 16:51 #4496

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638
Nog slimmer bedacht dan V-TEC!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 12 okt 2009 22:20 #4521

  • Bart-Jan
  • Bart-Jan's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • wat niet past wordt gelast!!
  • Berichten: 202
nico schrijft:
Ik geloof dat de cilinderinhoud van een 1900 tdi 1895cc is. Hiermee kan je 'm tenminste mooi op 1900cc instellen. Dat ze dat niet meteen af-fabriek bedacht hebben!

die 1895 is boring x slag. die verander je dus niet :P
Proberen En U Gaat Een Ongeluk Tegemoet
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 13 okt 2009 00:26 #4527

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
maar als de drijfstang korter wordt....vergroot je de slag dan niet?
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 13 okt 2009 07:45 #4534

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Nee, want de slag wordt bepaald door de krukas. Dus hoe je de drijfstang ook aanpast, hierdoor wordt het hoogste en laagste punt bepaald.
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 13 okt 2009 08:27 #4538

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
hmmmm ben even aan het lezen geweest, er wordt inderdaad gesproken over de slag van de krukas.
nl.wikipedia.org/wiki/Cilinderinhoud

Maar er staat ook:
Eigenlijk geeft de cilinderinhoud niet de inhoud van de cilinders weer maar alleen het volume van het deel dat door de zuigers verplaatst wordt.

Het verplaatste volume wordt wel groter met een kortere drijfstang lijkt mij.... de zuiger komt immers dieper in de cilinder te liggen. Of praat ik nu poep? :P

Edit: Ja ik praat echt poep, want het verplaatste volume wordt inderdaad niet groter. De zuiger komt ook minder hoog op zijn BDP.
Dan moet je dus een drijfstang hebben die op het BDP nog een stukje langer wordt :P :woohoo:
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
Laast bewerkt: 13 okt 2009 08:28 Door nico.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 13 okt 2009 08:49 #4544

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
... dus een andere krukas die de slag vergroot :P ;)
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re:instelbare compressie verhouding 13 okt 2009 09:04 #4547

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
... een verstelbare krukas :side: :S
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.301 seconds