Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Eelco

Eelco 26 sept 2010 23:51 #16453

  • Eelco
  • Eelco's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 36
Hallo,

Ik ben Eelco, 28 jaren jong, woonachtig in het pitoreske Franeker.

Getipt door Jan Willem om eens een kijkje te nemen op dit forum.

Voor de kost werk ik bij een bedrijf wat vooral gericht is op el. apparatuur in auto's, dus audio, navigatie, multimedia, telefonie, mobile office etc.

Ik rijd in een VW Caddy waar ik al eea aan veranderd heb om hem naar mijn zin te krijgen.

Bouwjaar is '98
Motor is een 1.9 TDI (std 90pk. AHU) inmiddels is de ERG-klep verwijderd, kat geleegd, en een ander luchtfilter gemonteerd.
Verlaging: vooraan -8cm ongeveer, achteraan de as OP de bladveren gemonteerd en schokbrekers en ophanging daarvan aangepast. Verlaging ong. -12 cm.
De aanpassing van de ophanging van de achterschokbrekers is gerealiseerd door VVT.

Hij staat op 17" wielen, met 195-40-17 banden.

Vroeger was hij wit met roest, nu is het dak zwartmetallic en de rest "gris dolomites effect" (Peugeot).

Voor het spuiten is een en ander aangepast:
Antenne verwijderd.
Voorbumper deels gecleand (mistlampen dichtgelast)
Velsranden in beide wielkasten omgezet, in de expoy-sealer-nogwattes en getectyleerd.
Achterwisser en sproeier verwijderd.
Logo achterop verwijderd.

De auto is voorzien van een Clifford Alarmsysteem om ongewenste bezoekers (voor zover) buiten te houden.

Beetje audio zit er ook in, samen met een aantal extra accu's. Ik gok dat hij nu een kilo of 1600-1700 weegt, dus het vlotte is er wel af.
Maargoed daar heb ik m ook niet voor.

Plaatjes bij de praatjes:








Laast bewerkt: 26 sept 2010 23:52 Door Eelco.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 27 sept 2010 00:17 #16454

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Welkom Eelco !
Mooie Caddy. :woohoo:
Je zegt het vlotte is er wel af, maar er komt vast wel lawaai uit. ;)
Ding glanst wel mooi, detailing is voor jou ook vast niets nieuws?
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 27 sept 2010 06:51 #16456

  • Leander
  • Leander's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • Berichten: 2638
Welkom, vertel eens wat meer over je audio als je wilt.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 27 sept 2010 07:38 #16457

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
wolkom Eelco !!

zit er niet iets van 12000W in de caddy?

was een tijdje geleden bij Eelco en Alex in de zaak...
en dacht dat het hele spul in elkaar zou storten.. maar Eelco had even de radio in de caddy aan !!!
het hele voorruit van de caddy bewoog op en neer !

Eelco is een 'beetje' poetser ;)


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 27 sept 2010 08:07 #16459

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Strakke caddy! Ziet er heel erg goed uit!
Nog motorische plannen, om de gang er weer in te krijgen?
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 27 sept 2010 10:27 #16464

  • Eelco
  • Eelco's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 36
Detailing is zeker niets nieuws, laatste jaar nogal explosief gegroeid qua producten en ervaring.
Is echt een beetje hobby, ontspanning/liefhebberij.
Ik kan indien gewenst wel wat resultaten posten..

Leander ==> 120 A Dynamo, 3 Northstar NSB100FT accu's, smartrelais tussen de start en accesoire-accu's.
Dubbeldin navi in een aangepast radiopaneel voor 2-din, 2x20 cm slagwoofers in de deur, 10 cm breedbandspeakers, en tweeters voor het mid-hoog, en 4 15"woofers voor het (al dan niet overdreven :P ) laag.






Nico ==> motorische plannen, voorlopig niet, misschien als ik de audio een keer helemaal zat ben, en dan iets dergelijks met de auto doen, alleen dan zonder al het gewicht. Om alleen het gewicht te compenseren om een beetje in de buurt van de originele pk/gewichtsverhouding te komen zou er denk ik al een PK of 50 bij moeten, en dat zit er momenteel niet in.

Er komt denk ik nog wel een set andere wielen (winterproject) en de remmen gaan waarschijnlijk een tikje ge-upgrade worden naar G60 remmen, das wel beter met al het gewicht.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 27 sept 2010 11:00 #16465

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
als ik de A4 ooit weg doe, kun je mijn setup wel overnemen :P


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 27 sept 2010 11:23 #16466

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
struikie wrote:
als ik de A4 ooit weg doe!


JW


:whistle: Not in this Live! ;)
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

Laast bewerkt: 27 sept 2010 11:25 Door herold.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 27 sept 2010 21:30 #16480

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
welkom hier, dus "sound of mars"is de zaak van jou en je compagnon.
leuk voor de audio liefhebbers hier.
mooie caddy!
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 27 sept 2010 22:21 #16484

  • Eelco
  • Eelco's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 36
Thx!

Sound of Mars is gewoon mijn werkgever hoor.
Behalve dat ik er mijn brood verdien heb ik er verder geen financieel belang oid in.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 28 sept 2010 15:03 #16510

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
duidelijk
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 28 sept 2010 15:11 #16513

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
elco je hebt p.m

kijk ff bij inbox instellingen of je je pop up aan hebt staan.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 30 dec 2012 23:41 #26303

  • Eelco
  • Eelco's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 36
Zo.. zullen we dit topic toch maar eens gaan afstoffen? :P

Inmiddels werk ik niet meer bij de audiowinkel, en is alle audio achter de stoelen verleden tijd.
Auto voelde ineens compleet anders zonder al dat gewicht, heerlijk!

Beetje mosterd na de maaltijd, maar ondertussen G60 remmen laten monteren, ook veel beter zo!
Vorig jaar een set wielen gevonden die ik eigenlijk altijd al wilde hebben, de harten laten spuiten, en de achterste randen veranderd van 8J naar 9J (velgbreedte)







Inmiddels ben ik begonnen om de laadruimte weer een beetje opnieuw af te werken, afsluitbare opbergvakken aan iedere zijkant, en vooraan toch een kleine subkistje, want er komt toch wel een bescheiden audioset in, alleen deze wel dusdanig dat de auto ook bruikbaar blijft.



Binnenkort nog verder afwerken en de audio verder afmaken.

Begin dit jaar ook nog een set koplampen van een Braziliaanse Polo aangeschaft, wat de neus meteen een stuk netter maakt:



Ondertussen al enkele maanden op zoek geweest naar andere stoelen, wilde toch een beetje van het "tjoening"-gehalte af, en had zelf dit model al erg lang in gedachten, maar nooit echt goed aan kunnen komen of steeds "net te laat" of in erbarmelijk slechte staat voor veel te veel geld. Uiteindelijk gelukkig toch deze kunnen vinden, en ik ben er heel erg blij mee.

Lang aan het passen en hermonteren geweest met de onderconsole, en nu eindelijk een "lekkere zit" gevonden, zit echt heerlijk!



Verder is het tot nu toe redelijk rustig geweest, weinig ingrijpende gebeurtenissen buiten wat normale slijtagedelen en regulier onderhoud.

Qua performance nooit echt het idee gehad om heel extreem te werk te gaan, daar de AHU standaard een kleine turbo heeft die vrij vlot buiten adem is, en deze ook 225dkm achter de kiezen heeft.
Dus tot op heden zo goed als standaard rondgereden, EGR afgedopt, en de kat leeg. Ook nog een powerbox kunnen proberen, maar daar werd ik ook niet blij van.

Maar afgelopen week toch onverwacht tegen wat spullen aangelopen wat het toch misschien wel wat leuker kan maken.
Iemand had een compleet ALH blok uit een Caddy gekocht, maar had puur en alleen het blok nodig, en de rest van de delen konden de verkoop in, dus na uitvoerig overleg met Struikie (thanks JW, de AHU-kenner!) de volgende delen gekocht:

ALH Turbo, als het goed is een Garrett gt1749v
Uitlaatspruitstuk
Slangen/buizen van EN naar de turbo
Inlaatspruitstuk (groter/beter dan std. AHU)
N75 + slangen + vacuumbolletje met beugeltje
Verstuivers van de ALH

Dus nu hopen dat we een en ander een beetje netjes kunnen monteren, en Johan er heil in zit om dit aan de praat te krijgen.

Voor de meeste hier zal dit een "peanuts-setje" zijn, maar het lijkt mij voorlopig genoeg om toch een leuke vermogenswinst te halen, zonder dat de kleine AHU turbo op het randje van zijn kunnen draait.

Wat er qua vermogen uit kan/gaat komen vind ik lastig, er staan veel wilde verhalen overal, dus ik zie wel wat er uit gaat komen als we het aan de praat krijgen.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 31 dec 2012 00:51 #26304

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
beetje meer go bij de show is niet verkeerd voor jouw auto maat !!

JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 04 feb 2013 20:23 #26416

  • Eelco
  • Eelco's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 36
Even een mini update, onlangs wat spullen aangeschaft om het motorisch iets op te peppen, gaat nog wel even duren voor alles compleet is en gemonteerd word.

Een inlaatspruitstuk van een ALH, omdat die van een AHU echt klein is.
Nu zit er bij de ALH een gecombineerde smoorklep en EGR in, en aangezien ik beide niet ga gebruiken kan daar wel iets anders voor in de plaats.
Echte vermogenswinst zal het niet opleveren verwacht ik, maar maar nu zit er in ieder geval op dat punt geen object in de luchtstroom wat ik toch niet ga gebruiken, en ik ben ff lekker aan het knutselen geweest.

Dit zit er normaal (geleende foto):



Men neme een stuk RVS 8mm (dit was een reststukje wat er lag, beter te dik dan te dun), kolomboor op standje superlangzaam en boren maar:



Daarna mooi passend gemaakt op de flens van de inlaat, pijpje past perfect!



Aflassen komt nog, de aanzuigbuis vd inlaat moet ook nog doorgezaagd, gedraaid en gelast worden, dus dat moet maar in 1x. (IC buizen van een ALH lopen de andere kant op tov. een AHU)
AFN spruitstuk van een Golf 3 heb ik ook aan gedacht, maar daar zit de klep van de EGR aangegoten, en dat wilde ik niet.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Eelco 07 feb 2013 08:33 #26427

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Lekker bezig, Eelco. B)
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.260 seconds