Gisteren druk bezig geweest met mijn electrische ramen.
Het volgende lijstje had ik in huis gehaald
- 2 deurpanelen van een Bora (Past in variant!)
- Deurschakelaars voor bestuurder en bijrijder
- Comfortmodule (CCM) met 1J0 nummer (weet nog niet zeker of dit de goede is)
- 2 Electrische spiegels met verwarming
- Kabelbomen voor in de deuren en dashboard, naar de CCM.
- 2 Raammotoren (links en rechts beide 1)
Totale kosten tot nu toe: ca. 120 euro
Hiermee zou het in te bouwen moeten zijn.
Ik ben begonnen met rustig kijken, en alles demonteren. De motoren zaten snel op hun plek, maar toen kwam ik er achter dat het gedeelte kabelboom dat naar het deurslot loopt, niet te verwijderen is zonder het volledige raammechanisme te verwijderen.
Verder ben ik er achter gekomen dat de auto zichzelf op slot zet wanneer je de kabelboom loshaalt bij de onderste 'kickpanels'. Gevolg: Ik sloot mijzelf op in de auto, want ik zat met dichte deuren in de auto, terwijl de mechanismen gemonteerd waren, en de kabelboom verwijderd. Opnieuw aansluiten van de kabelboom hielp niet... kut!

Toen dus, zittend in de auto alles aan de deur moeten demonteren. Wat een kutklus
Uiteindelijk is het.... niet gelukt

Ik had via marktplaats in één set bijna alles gekocht (alles behalve deurschakelaars en deurpanelen), waarbij de verkoper beloofde dat de set 'plug & play' was. Helaas bleek dit niet helemaal zo te zijn. Waarschijnlijk had hij een Golf zonder CV, want dit gedeelte was helemaal tussen de kabelboom weggeknipt (waardoor mijn deuren dus op slot gingen), en het gedeelte voor de luidsprekers was ook niet meer te bekennen.
Achter mijn kickpanel heb ik per deur 2 connectors (zwart en bruin), terwijl aan zijn kabelboom maar 1 stekker zat.
Komt nait goud dus.
Ik heb nu besloten op de sloop maar even een paar kabelbomen te zoeken die passen bij mijn auto, dan mooi door knutselen

De tip die ik dus kan meegeven aan een ieder die er ook mee beginnen wil; zorg dat je gewoon een sloopauto vindt die vergelijkbaar is metje eigen, en waar je alles van over kan nemen.