Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007

Re: Ibiza fr 6L 2007 19 jan 2010 07:47 #8801

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
uitdraai ziet er mooi vlak uit.
en als jij zo tevreden bent met je oem koppeling dan is het toch goed?.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 19 jan 2010 08:45 #8804

Die uitdraai van die 225 pk Cupra D heeft een complete VNT20.
Auto is van TDIsite eigenaar Richard.
Die turbo heb ik er op gebouwd een paar jaar geleden.

Originele koppeling kan idd vaak wel redelijk veel hebben.
Alleen soms ook bijna niks.
Is heel erg verschillend per auto.
Ik heb wel golfjes gedaan met 450 Nm met originele koppeling en rijden al jaren, maar ook wel met 420 Nm die in no time begonnen te slippen.
Maar je kunt het altijd proberen als je een goede hebt en koppel word wat begrenst kun je een hoop geld uitsparen.

Verstandige keuze om grotere verstuivers te nemen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 19 jan 2010 10:58 #8807

  • Fred
  • Fred's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Berichten: 860
Turbo Johan schrijft:
Die uitdraai van die 225 pk Cupra D heeft een complete VNT20.
Auto is van TDIsite eigenaar Richard.
Die turbo heb ik er op gebouwd een paar jaar geleden.

Originele koppeling kan idd vaak wel redelijk veel hebben.
Alleen soms ook bijna niks.
Is heel erg verschillend per auto.
Ik heb wel golfjes gedaan met 450 Nm met originele koppeling en rijden al jaren, maar ook wel met 420 Nm die in no time begonnen te slippen.
Maar je kunt het altijd proberen als je een goede hebt en koppel word wat begrenst kun je een hoop geld uitsparen.

Verstandige keuze om grotere verstuivers te nemen.
Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Johan


Mooi vermogen met een VNT20! ;)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 19 jan 2010 19:21 #8822

  • Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
  • Berichten: 1392
Turbo Johan schrijft:

Originele koppeling kan idd vaak wel redelijk veel hebben.
Alleen soms ook bijna niks.
Is heel erg verschillend per auto.
Ik heb wel golfjes gedaan met 450 Nm met originele koppeling en rijden al jaren, maar ook wel met 420 Nm die in no time begonnen te slippen.


Johan

die met 420Nm begon te slippen ken ik heel goed :blush: :blush:

nu slipt ie niet meer met 450Nm vlak en zelfs met mijn rijstijl maak ik me geen zorgen om het vliegwiel
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 26 jan 2010 12:24 #9138

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
eh voila, de kkk bv39b is omgeruild voor een garrett :laugh:




en toch maar besloten om een versterkte sachs drukgroep, koppelingsplaat en druklager te monteren. Maar kga zowieso het koppel laten beperken (zeker bij lage toeren) owv het 2mvliegwiel.
Laast bewerkt: 29 jan 2010 16:59 Door eddyfr.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 26 jan 2010 12:34 #9139

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
ziet er mooi uit!
ik heb het omgekeerd gedaan... ik had een GT1749VA en nu een KKK BV43...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 26 jan 2010 22:40 #9158

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
mooi he zo'n nieuwe turbo.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 19 feb 2010 21:07 #10010

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Het schiet hier niet echt op, de ibiza staat ondertussen al een maand stil. De 8 pompverstuivers zijn toen opgestuurd geweest en het is dus de bedoeling dat de racenozzels worden overgeplaatst in mijn pompverstuivers. Het duurde 10 werkdagen (2 à 3 dagen word er beloofd :angry: ) eer ze ginder waren aangekomen. + was er nog iemand ziek geworden bij dieselservice en hebben ze daar dubbel werk blijkbaar...

Bon, testen van de verstuivers zal voor volgende week zijn. Hopelijk hebben we ze binnen 2-3 weken terug hier en kunnen we verder.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 06 mrt 2010 19:18 #10600

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
De verstuivers zijn inmiddels gemonteerd. Stationair draait ie nu precies op 3 poten, maar eens je aant rijden bent is er geen probleem. Is gewoon kwestie van afstellen. We zijn eerst begonnen met de turbo en de koppeling.

Een paar sfeerfoto's:













Volgende week intercooler en buizen plaatsen + nog slangen voor op de turbo.
16 maart heb ik een afspraak bij JD ;).
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 06 mrt 2010 19:24 #10601

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
mooie spulletjes !!


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 06 mrt 2010 20:05 #10605

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Een vraag voor turbojohan:

stationair schudden + lijkt te draaien op 3 cilinders, is dat normaal met die raceverstuivers?
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 06 mrt 2010 20:08 #10606

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
eddyfr schrijft:
Een vraag voor turbojohan:

stationair schudden + lijkt te draaien op 3 cilinders, is dat normaal met die raceverstuivers?

ik ben turbo_johan niet...
maar antwoord toch :P

met race verstuivers in een PD heb ik wel vaker gehoord van het schudden en ook slecht starten...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 06 mrt 2010 20:31 #10607

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
struikie schrijft:
ik ben turbo_johan niet...
maar antwoord toch :P

ja of iemand die er ervaring mee heeft :)

Ik heb em zelf nog niet horen draaien, maar mijne maat die ze gemonteerd heeft zegt dat. Gewoon rijden gaat wel. Nuja zo weinig mogelijk mee rijden tot de afstelling.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 06 mrt 2010 21:07 #10608

Omdat je ook al kleinere verstuivers had is het verschil natuurlijk nog veel groter.
Dus is redelijk normaal, mag niet op 3 cilinders lopen, maar heel onregelmatig is wel normaal.
Waarschijnlijk geeft ie ook maar iets van 0,3/0,4 L/H aan in display ipv +-0.8.

Komt met afstellen vast wel goed.
Je ombouw ziet er goed uit, ben benieuwd naar het vermogen.

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 06 mrt 2010 21:27 #10610

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Turbo Johan schrijft:
Omdat je ook al kleinere verstuivers had is het verschil natuurlijk nog veel groter.
Dus is redelijk normaal, mag niet op 3 cilinders lopen, maar heel onregelmatig is wel normaal.
Waarschijnlijk geeft ie ook maar iets van 0,3/0,4 L/H aan in display ipv +-0.8.

Komt met afstellen vast wel goed.
Je ombouw ziet er goed uit, ben benieuwd naar het vermogen.

Johan

ah bedankt voor de reactie Johan

Het zal wel eerder heel onregelmatig zijn ipv echt op 3 cilinders

Komt wel in orde dan ;)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 14 mrt 2010 12:42 #10935

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
We krijgen de turboslang er niet op! We hebben serieus zitten wringen hoor

We gaan nu proberen met een tussenstukje, samcoslang en 2 klemmen. Maar denk niet dat dat een goei idee is.



Vraag mij af hoe dit bij Richard is gelukt?

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 14 mrt 2010 14:03 #10936

  • muurman
  • muurman's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 301
KKK BV43 is als ik het goed weet wel erg mooi af te regelen.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 15 mrt 2010 16:13 #10976

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Probleem met de turboslang is opgelost. Een tussenstukje van 51mm met randjes aan:



Straks nog wat foto's trekken van de intercooler-kit, nog nieuw banden erop en dan cruisen naar JD :laugh:
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 16 mrt 2010 20:46 #11066

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Het had vandaag een mooie dag moeten worden, maar het is anders uitgedraait. :(

De verstuivers zijn niet goed. We kregen hem niet boven 120pk. Auto loopt zeer onregelmatig als ie warm staat, khad geluk dat ik veel autostrade en geen file had. Was echt niet te doen als je stilstond, zo hard trillen...

Auto staat nu bij dieselservice ter reparatie. Ik heb een camionette van hun gekregen om terug naar huis te bollen. pfffffff ksnap er niets van, de verstuivers zijn toch getest geweest?

Jeroen heeft er tijdelijke software ingezet.

Foutcode:

misFire cilinder 3, zodra iets power wordt gevraagd. cilinder 1 -3.00 correctie, stationair + deellast

Morgen krijg ik telefoontje van dieselservice, hopelijk snel gefixt.
Laast bewerkt: 16 mrt 2010 22:50 Door eddyfr.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 16 mrt 2010 20:49 #11067

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
dat is jammer...
ik ben benieuwd wat Dieselservice strak vind...


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.317 seconds