Maurice schrijft:jeeeee man lees nu pas je stuk van 2 weken terug.
wat een gezeik, geld weg enz...
wel raar dat ze bij jd niet konden vaststellen dat je i.c traject niet dicht was.
je zou zeggen dat je dat zou kunnen horen of misschien anders zien.
omdat je zegt dat er zo veel olie in de slangen lag.(vette plek of zo)
nou ik moet zeggen dat ik dat heel normaal vind.
en kan het niet zo wezen dat de nozzel van cil 4 een afwijkende waarde geeft omdat de motor die meer bij regelt?
ik zeg er wel ff bij dat ik met vag com verder geen ervaring heb.
hoe reageerde ze bij jd toen je vond dat ie niets anders deed dan roken?
ik hoop dat je problemen snel opgelost worden en de motor meer aan jouw verwachtingen voldoet.
Nja je hoorde niets speciaals eigelijk, bij het loggen hadden we natuurlijk wel een vermoeden. Normaal houd die turbo de 2.9 bar vast tot 4000rpm om dan geleidelijk aan de druk afbouwen. Maar turbodruk piekte enkel bij 3000rpm 2.9 bar en zakte dan als een pudding in elkaar. Kevin was er eerst van overtuigd dat het intercooler traject niet lek was, omdat JD daar anders wel iets over gezegd had... Maar je weet het pas als je op de brug staat en de bodemplaat eraf haalt. Dan werd alles plots duidelijk.
Ik heb op tdiclub aan Race Eend (Mark van JD) dat gezegd van dat roeten. Hij zei dat er op de bank weinig roet te zien was. Met dat afzuigsysteem in werking is het natuurlijk vrij logisch dat ge dan niets ziet... Ik was trouwens enkel maar gefocused op dat scherm dus toen ook niets van gemerkt. Jeroen kwam naar mij en zei dat het niet goed was en er iets mis is met de verstuivers en hij heeft toen direct gebeld met dieselservice om die set van Jos te proberen. Vroeg toe nog of ie roette en Jeroen zei Neen. Tot ik op de rijksweg A1 kwam...
Jeroen heeft er software (basismap voor R783 en hybride turbo) ingezet zodanig als alles opgelost is, de motor zo goed als niet rookt en goed moet lopen. Johan vertelde mij dat de afwijking -0,3 +0,3 normaal is voor R783 (groep 13 vagcom). cilinder 4 geeft bij mij + 2,2 aan. De andere 3 verstuivers zitten rond de -0,7.