Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007

Re: Ibiza fr 6L 2007 17 mrt 2010 18:13 #11141

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
pppfff dat is balen!
diesel service wijhe?
zag er allemaal wel heel mooi uit.
sleutel je zelf ook wel eens?
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 18 mrt 2010 10:07 #11176

Vervelend.

Dan is het ook echt op 3 cilinders en niet alleen onregelmatig lopen.
Succes, ik hoop dat het snel is opgelost.

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Ibiza fr 6L 2007 19 mrt 2010 22:53 #11228

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
De ibiza is hersteld, loopt veel beter nu maar nog niet optimaal. Stationair schudden is wel weg. Er waren blijkbaar 2 pompverstuivers stuk. Hoe dat kan, geen idee..

Onderin trekt ie goed dus er is vermogen (wel met veel roet). Vanaf 3000rpm zou ie in veiligheid moeten gaan. Maar ik heb niet doorgetrokken, dus niet getest. Volgende week terug naar JD om verder af te stellen.

@ Maurice

Idd dieselservice wijhe aan den IJssel.

Ik ben altijd meer de man van de theorie geweest. Ik ben industrieel ingenieur (elektromechanica) van opleiding. Maar heb de laatste tijd bij Kevin (mijne maat en garagist) wel veel ervaring qua automechanica opgedaan. Maar laat het klussen toch liever over aan hem, hij heeft meer feeling en ook al het materiaal direct ter beschikking.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 19 mrt 2010 23:04 #11231

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Das altijd prettig om zo iemand in de buurt te hebben.
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 20 mrt 2010 12:23 #11252

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Nog enkele foto's (laten we zeggen JD part 1 ;) ):






De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 21 mrt 2010 12:17 #11275

Die golf 6 van Jeroen is echt zo gaaf!
Ben benieuwd hoe die het gaat doen in de TDC dit jaar.

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 21 mrt 2010 13:17 #11303

  • vpzeeman
  • vpzeeman's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • Berichten: 1903
Doe mij zijn RS4 maar :P.
If you can leave black marks on a straight from the time you exit a corner till the time you brake for the next turn, then you have enough horsepower. (Mark Donohue)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 21 mrt 2010 19:50 #11328

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Blijft voor mij alleen de porsche nog over zeker? :(

Wat moet er nu allemaal nog aan de Ibiza gebeuren? Hoop dat alles snel opgelost is, en hij een mooi vermogen geeft!
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 21 mrt 2010 20:42 #11338

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
hehe is een 993 turbo s, dusja wel de snelste bak denk ik. Die golf 6 is een 2.0 tdi cr getuned naar 220pk.

Ibiza moet enkel nog afgesteld worden. Woensdag terug naar JD ;)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 21 mrt 2010 20:50 #11339

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
nico schrijft:
Blijft voor mij alleen de porsche nog over zeker? :(

nou......ik heb volgens mij wel eens een licht blauw golfje 1 gezien....als ik mij niet vergis is die ook van jd geweest.
doe mij die dan maar!
ik doe het wel met de restjes. :P



@eddyfr, leuke foto's hou ons op de hoogte.
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 21 mrt 2010 20:52 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 24 mrt 2010 22:23 #11461

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Net weer een lange rit achter de boeg. En nog geen resultaat...

187pk en massa's roet... :(

Ksnap er niets van, Jeroen zei dat het aan de injectoren lag. Ik ben terug naar Hans van dieselservice gegaan. Andere setje erin, begon weer te stotteren stationair. Na overleg met Jos denken we aan een slechte turbo of lek in het intercooler traject. Aangezien de injectoren wel genoeg diesel geven en er veel roet is.

Morgen eens langs Kevin om te overleggen wat we gaan doen. Zeer teleurstellend na vele euro's kwijt te zijn. :huil:
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 25 mrt 2010 09:22 #11462

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Lullig! Hoop van harte voor je dat alles snel opgelost is!
Een lek in één van de luchtbuizen klinkt mij niet gek in de oren; als de turboslang eraf schiet krijg je ook bergen rook. Kunnen ze met een logje niet zien of de druk terugloopt (MAF?) roep ook maar wat...
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 25 mrt 2010 10:23 #11465

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Nja vind het raar dat Jeroen daar niets over gezegd heeft. Hij zei dat ie niet roette, maar hij doet niets anders...

Jeroen injecteerd voor 220pk, als je dan logisch redeneerd kan het haast niet anders dat er gewoon te weinig lucht in de cilinders komt.

Volgens mij is het een kleine fit ofzo; turboslang er echt af, dat zou je wel merken en horen.

edit; Brandstofpomp gaan we ook controleren + logje maken. Hopelijk weten we dit weekend meer.
Laast bewerkt: 25 mrt 2010 22:05 Door eddyfr.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 09 apr 2010 22:25 #12068

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Stand van zaken:

2 problemen

Het intercooler traject is lek op 2 plaatsen. Dit zijn juist de 2 aansluitingen tussen de originele buizen en de Forgekit. Onderaan zat het vol met olie.

Af en toe heeft de motor stationair de neiging om te gaan trillen. Nozzle 4 wijkt het meeste af en is volgens ons niet goed. terwijl de andere 3 ongeveer dezelfde waarde hebben.

Turbo spoelt nu een pak sneller op dan ervoor, en er is veel meer vermogen. En zo goed als geen roet te zien, dus dan kan eindelijk mijn koffer weer proper blijven ;) Die nozzle nog laten vervangen bij dieselservice en dan afspraak maken bij JD om verder af te stellen.

Zal nu wel goed komen zeker

Dit is nog de vorige uitdraai bij JD met 187pk:

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 10 apr 2010 01:21 #12085

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
jeeeee man lees nu pas je stuk van 2 weken terug.

wat een gezeik, geld weg enz...

wel raar dat ze bij jd niet konden vaststellen dat je i.c traject niet dicht was.
je zou zeggen dat je dat zou kunnen horen of misschien anders zien.
omdat je zegt dat er zo veel olie in de slangen lag.(vette plek of zo)
nou ik moet zeggen dat ik dat heel normaal vind.

en kan het niet zo wezen dat de nozzel van cil 4 een afwijkende waarde geeft omdat de motor die meer bij regelt?
ik zeg er wel ff bij dat ik met vag com verder geen ervaring heb.

hoe reageerde ze bij jd toen je vond dat ie niets anders deed dan roken?

ik hoop dat je problemen snel opgelost worden en de motor meer aan jouw verwachtingen voldoet.
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 10 apr 2010 09:41 Door Leander.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 10 apr 2010 09:58 #12095

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Mooi dat er nu wat schot in de zaak zit!
Hopen dat alle ellende snel opgelost is en je kan genieten van een mooi vermogen!
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 10 apr 2010 11:07 #12101

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
Maurice schrijft:
jeeeee man lees nu pas je stuk van 2 weken terug.

wat een gezeik, geld weg enz...

wel raar dat ze bij jd niet konden vaststellen dat je i.c traject niet dicht was.
je zou zeggen dat je dat zou kunnen horen of misschien anders zien.
omdat je zegt dat er zo veel olie in de slangen lag.(vette plek of zo)
nou ik moet zeggen dat ik dat heel normaal vind.

en kan het niet zo wezen dat de nozzel van cil 4 een afwijkende waarde geeft omdat de motor die meer bij regelt?
ik zeg er wel ff bij dat ik met vag com verder geen ervaring heb.

hoe reageerde ze bij jd toen je vond dat ie niets anders deed dan roken?

ik hoop dat je problemen snel opgelost worden en de motor meer aan jouw verwachtingen voldoet.

Nja je hoorde niets speciaals eigelijk, bij het loggen hadden we natuurlijk wel een vermoeden. Normaal houd die turbo de 2.9 bar vast tot 4000rpm om dan geleidelijk aan de druk afbouwen. Maar turbodruk piekte enkel bij 3000rpm 2.9 bar en zakte dan als een pudding in elkaar. Kevin was er eerst van overtuigd dat het intercooler traject niet lek was, omdat JD daar anders wel iets over gezegd had... Maar je weet het pas als je op de brug staat en de bodemplaat eraf haalt. Dan werd alles plots duidelijk.

Ik heb op tdiclub aan Race Eend (Mark van JD) dat gezegd van dat roeten. Hij zei dat er op de bank weinig roet te zien was. Met dat afzuigsysteem in werking is het natuurlijk vrij logisch dat ge dan niets ziet... Ik was trouwens enkel maar gefocused op dat scherm dus toen ook niets van gemerkt. Jeroen kwam naar mij en zei dat het niet goed was en er iets mis is met de verstuivers en hij heeft toen direct gebeld met dieselservice om die set van Jos te proberen. Vroeg toe nog of ie roette en Jeroen zei Neen. Tot ik op de rijksweg A1 kwam...

Jeroen heeft er software (basismap voor R783 en hybride turbo) ingezet zodanig als alles opgelost is, de motor zo goed als niet rookt en goed moet lopen. Johan vertelde mij dat de afwijking -0,3 +0,3 normaal is voor R783 (groep 13 vagcom). cilinder 4 geeft bij mij + 2,2 aan. De andere 3 verstuivers zitten rond de -0,7.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 10 apr 2010 11:41 #12103

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
eddyfr schrijft:
Hij zei dat er op de bank weinig roet te zien was. Met dat afzuigsysteem in werking is het natuurlijk vrij logisch dat ge dan niets ziet...

kon wezen dat er nog een proefrit gemaakt werd.

maar goed je zit nu met een vestuiver met een afwijkende waarde.
hoe nu veder?

1,9 bar overdruk....klinkt als muziek in de oren toch.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 10 apr 2010 17:54 #12109

  • eddyfr
  • eddyfr's Avatar
  • Afwezig
  • Fresh Tuner
  • Berichten: 77
hmm volgende week contact opnemen met JD. Is vragen of die afwijking normaal is met de basissoftware die er nu inzit.

@ Johan zal logje maken van kanaal 1,4 en 13

Daarjuist een stukje gaan rijden, zit serieus wat power in :laugh:. Als ik vergelijk met de 187pk kan het haast niet anders dan dat ik nu 200pk+ en 400Nm+ moet hebben. Alleen af en toe toch wat grijze rook, maar valt best mee. Is enkel als turbo opspoelt bij lage toeren. In hoge toeren geen rook te zien.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: Seat Ibiza FR 6L 1.9 tdi BLT 2007 10 apr 2010 19:18 #12111

  • muurman
  • muurman's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 301
Dat "probleempje" met de ene verstuivers is denk ik kwestie van software aanpassen.
Op de tdiclub werd ook eerder al geschreven dat met grotere verstuivers de auto op zich redelijk zou moeten lopen en dan kleine "haperingen" door jd weggeschreven konden worden.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.288 seconds