Welkom, Gast
Username: Password: Onthoudt mij

Onderwerp: A Hardcore Project

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 22 nov 2009 15:26 #6603

  • appie
  • appie's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 233
Daar zeg je me wat,zou dat mogen,zonder kap rijden??? Of gaat de sterke arm van de wet dan echt moeilijk doen? :P
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 22 nov 2009 15:40 #6604

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
heb vroeger met me celica wel eens een heel stuk gereden zonder motorkap.
was de proefrit na de revisie, ziet de motor er ook nog schoon uit.

van mij hoeft ie er ook niet altijd op.
maar ja, oom agent denkt daar natuurlijk anders over.
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 22 nov 2009 15:56 Door Leander.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 23 nov 2009 11:24 #6639

  • Anne
  • Anne's Avatar
  • Afwezig
  • Expert Tuner
  • van mijn vrouw mag ik zeggen dat ik de baas ben
  • Berichten: 1392
appie schrijft:
Daar zeg je me wat,zou dat mogen,zonder kap rijden??? Of gaat de sterke arm van de wet dan echt moeilijk doen? :P

ach jij lult je overal uitme je uitlaat die naar achteren wijst..... :P
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 23 nov 2009 19:05 #6666

Ziet er super uit Maurice!
Lekker bezig! ;)

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 03 dec 2009 22:25 #7068

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
zo weer ff tijd om wat te posten.

blok grindle besteld bij johan.
en ff een motorbok aan geschaft.



heb de krukas poelie waar de distributieriem over heen loopt met bout nieuw gekocht. (bekend zwak punt van de motor)
en heb de krukas poelie van de multieriem en de stuurbekrachtiging op de sloop gevonden, en die zijn ook onderweg deze kant op.

dit alles heb ik nodig omdat ik mijn afgedraaide vliegwiel, krukas enz als 1 deel laat balanceren.
ik weet dat balanceren geen hot item is bij tdi's maar ik laat het toch doen.

en ik heb er lang op moeten wachten, maar dan gaat de opbouw van het onderblok beginnen.

arp drijfstanglager bouten was echt niet nodig toch?
iemand hier wel eens een drijfstanglager bout kapot zien gaan bij een tdi als gevolg van hogere motor belasting??
----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 03 dec 2009 22:34 Door Leander.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 24 dec 2009 14:37 #7844

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
heb net deze onderdelen naar remotech gebracht.




ik vertelde de man dat ik het liet balanseren ongeacht zijn antwoord op de vraag.
heeft balanseren zin op zo'n diesel project, zo ja is dat merkbaar?
hij vertelde dat in sommige gevallen de motor merkbaar mooier draait, ik verwacht er eerlijk gezegt niets van.
heb toch niets om het mee te vergelijken.
hij zou me na de hand vertellen of er wat onbalans in zat.
het vliegwiel draait zo ie zo in onbalans, want zo als zichtbaar op de foto's zijn tijdens het afdraaien van 1,5 kg de boorpunten van het org gewicht verdwenen.



----KEEP ON MODIFYING ----
Laast bewerkt: 24 dec 2009 15:13 Door Maurice.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 24 dec 2009 15:08 #7847

  • Fred
  • Fred's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Berichten: 860
Goed bezig maurice!!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 24 dec 2009 23:59 #7870

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
:woohoo:
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 17 jan 2010 15:26 #8664

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
toen ik me krukas en vliegwiel terug kreeg bij remotech benadrukte ze duidelijk dat ik ik nog ff me zuigers en drijfstangen woog.
nou dat heb ik gedaan en de grootste afwijking die ik gezien heb is een tiende gram!....niets dus.





veder begonnen met de opbouw van het onder blok.
ff goed schoonmaken en de olie sproeiers gemonteerd.





krukas lagers er in.



de eerste problemen kwamen al snel om de hoek toen de draad eindes van de blok grindle veels te kort leken.
als ik het vast zou zetten zou het maar vast zitten op 11 mm draad.
en dat vond ik te weinig.
je kunt op de foto ook zien dat de draad eindes niet onder het blok uit steken.





johan dacht er net zo over en heeft natuurlijk bouten gelevert waar ik goed mee weg kom.

ff de zuigers monteren.





de bouten zijn wat lang en loopt vast op zo wel de borst en einde draad.
de mooiste oplossing is 8mm busjes er onder en daar kan ronnie me gelukking mee helpen.



als die er zijn kan ik de spelling meten tussen grindle en blok, als die dan in 1x goed is kan je het spulletje pas vast zetten.
heel mooi, maar niet echt wat je noemt plug and play.
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 17 jan 2010 15:29 #8665

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
er is weer gevreest aan de inlaat en de 2 kamers worden spoedig aan elkaar gelast.

----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 17 jan 2010 15:35 #8667

  • Iwan
  • Iwan's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Cupra D
  • Berichten: 604
goed bezig! mooi project!
mijn TDI rijdt 1 op 6, pk/kg welteverstaan:)
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 17 jan 2010 15:37 #8668

  • struikie
  • struikie's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • VVT powered
  • Berichten: 3073
dat ziet er strak uit Maurice !!


JW
| 2005 Audi A4 B7 Avant | Pro-line | 2.0TDI 16V BLB | 260.000 km | FMIC | GTB2056VZK | VVT tuned | ???pk ???Nm |
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 17 jan 2010 16:17 #8669

Super mooi allemaal Maurice!!
Je bent lekker bezig.
Ik vind je inlaatspruitstuk ook geweldig!

Johan
To much horsepower is never enough.
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 17 jan 2010 16:53 #8671

  • Marten
  • Marten's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 315
Leuk om die foto's te bekijken!
Waar is precies die grindle voor?
Golf IV AHF - 156pk/382nm - Eibach
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 17 jan 2010 17:22 #8674

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
erg leuk project!!

je hebt ook een 1z als basis :laugh:
heb je toevallig ook een foto van een orgineele 1z zuiger
ik rij nu met org, zuigers en wil weten hoe deze er uit zien.

mvrg,

Bernard
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 17 jan 2010 17:28 #8677

  • herold
  • herold's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Berichten: 3681
Mooie vorderingen, Maurice. Petje af. ;) :blink:
A3 8P BKD DSG 175PK/392NM

De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 17 jan 2010 19:32 #8703

  • nico
  • nico's Avatar
  • Afwezig
  • Gold Tuner
  • Mom says I ride the short bus because i'm special.
  • Berichten: 2128
Prachtig, echt super!
Wat voor doel qua vermogen heb je hiermee voor ogen? (rijmt)
Ik haalde m'n schouders op bij de gevonden voorwerpen
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 17 jan 2010 21:15 #8715

  • Maurice
  • Maurice's Avatar
  • Afwezig
  • Moderator
  • -- KEEP ON MODIFYING --
  • Berichten: 2120
golf1tdi schrijft:
erg leuk project!!

je hebt ook een 1z als basis :laugh:
heb je toevallig ook een foto van een orgineele 1z zuiger
ik rij nu met org, zuigers en wil weten hoe deze er uit zien.

mvrg,

Bernard

tuurlijk bernard,

zie foto's,

1 de zuigers hebben geen koel kanaalen in de bodem.
2 er zitten geen bronse bussen om de piston pennen.
3 en de zuigers die ik gebruik is bewerkt bij vvt i.v.m verlaagte compressie.







@marten, het is een frame in je onderblok, het versterkt de krukas ophanging.

@nico, hangt af van hoe mijn in en uitlaat spruitstukken in de praktijk functioneren.
en race 520 houd ook op bij 240, 250 pk
----KEEP ON MODIFYING ----
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 18 jan 2010 16:16 #8754

  • golf1tdi
  • golf1tdi's Avatar
  • Afwezig
  • Junior Tuner
  • Berichten: 257
bedankt voor de foto's

ik weet dat je uit voorzorg de zuigers heb vervangen door sterker.
maar heb je niet zo iets van hoeveel vermogen kunnen deze 1z zuigers nu egt aan... :) ik denk zelf als je maar goed je egt onder controle heb, dat je dan wel 180-200 pk moeten houden..

voorbeeld, een 1.6 td heeft ook geen bronsenlagerbus. maar die houden het ook vol ook met verdubbeling van het org. vermogen..of zelfs meer!!

hej veel succes met dit leuke project :)

mvrg,

Bernard
208pk/450nm
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.

Re: 1Z-R: A Hardcore Project 18 jan 2010 17:00 #8758

  • Fred
  • Fred's Avatar
  • Afwezig
  • Senior Tuner
  • Berichten: 860
Ziet er goed uit Maurice, Leuk project!!!
De beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Moderators: Maurice, Leander
Time to create page: 0.304 seconds