zo ff me topic wat bij werken.
de inlaat is helemaal af.
ben er erg blij mee, hoop dat ie ook nog een positieve invloed heeft op het uiteindelijke vermogen....maar ja dat wordt afwachten.
de cilinderkop die ik had gekocht was een 1z kop gereviseerd en dus met 8mm klepstelen....mmmmm???
dat vond ik later weer niet goed genoeg!
ik heb een kop van een agregaat afn gekocht, dus met 7mm klepstelen.
zo goed als nieuw, had 150 uur gedraaid op een alternatieve brandstof.
helemaal netjes, was nog nooit gevlakt en het was ook niet nodig.
bij de nijmeegse motoren revisie deze grotere uitlaatkleppen er in laten zetten.
deze foto's zijn niet helemaal mooi maar we hebben er zat uurtjes in zitten om de grotere uitlaat poorten mooi over te laten lopen en iets groter te maken.
met dit pretpakket moet de kop in elkaar.
de klepveren van een afn in een auto zijn dubbel maar van deze agregaat kop zijn ze allemaal enkel.
gelukkig had ik deze dubbele kleppen van een g60 motor (pg)
alle bouten in het blok zullen vernieuwd worden, dus ook deze.
het monteren van de nieuwe hydro stoters en de dbilas "sport"nokken as met onder andere 1.4mm meer lift.
ben er erg blij mee.
heb bij VVT een set halve rekbouten besteld, arp levert nu ook een mooie set maar ik ben bang dat die op den duur met draad en al het blok uit komt omdat dat zo stijf is en mijn setup best heftig.
ook is er een mail verstuurd naar the usa i.v.m een versterkte koppakking.
hoop dat dat wat wordt, anders wordt het een oem afn koppakking.